  • 11. Data: 2003-12-12 13:41:04
    Temat: Re: Kredyt na sprzęt AGD w Lukasie
    Od: "RH" <r...@h...com.pl>

    TEKA
    piekarnik - HI 735 ME inox + plyta gazowa - SM4G inox - 2110
    okap - DS 60 inox - 1190

  • 12. Data: 2003-12-12 13:55:44
    Od: "RH" <r...@h...com.pl>

    W końcu udało mi się to wyjaśnić
    Bank kredytuje dostawcę, jeżeli dostawca ma problemy ze sprzedażą ma również
    problemy ze spłatą kredytu w Banku. Jeżeli bank uznaje że kwota kredytów
    przeterminowanych jest zbyt duża (koszty związane z tworzeniem rezerwy)
    postanawia nakręcić koniunkturę dostawcy. Podpisuje umowy ze sklepami na
    promocyjne kredyty pod warunkiem że sklep będzie się zaopatrywał u datawców
    których bank poleci. W momencie gdy Kowalski otrzymuje kredyt zaczyna
    schodzić towar i sklep płaci pieniądze dostawcy a dostawca jest w stanie
    spłacić swoje zadłużenie w banku. Na tym oczywiście zyskuje bank rezygnując
    z zysku za kredyt udzielony Kowalskiemu. Ponadto jeżeli w banku jest
    nadpłynność pozwala mu to puscić pieniądze w obieg, bo kredyty takie
    rozchodzą się jak ciepłe bułeczki.

  • 13. Data: 2003-12-14 09:08:30
    Od: "Tomasz Chojecki" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RH" <r...@h...com.pl> napisał w wiadomości
    > W końcu udało mi się to wyjaśnić

    Być może taki mechanizm czasem działa.
    Ja w większości wypadków tego typu zakupów oglądam ceny w najtańszych
    sklepach AGD i to najlepiej jak mają akcję raty 0%. Potem jadę do hurtowni
    AGD gdzie prawie zawsze dostaję jeszcze jakiś rabat i po dołożeniu
    sensownego kredytu ratalnego zbliżam się dopiero do ceny, po jakiej kupiłbym
    w tym najtańszym sklepie AGD z promocją rat. Wyciągnąłem wniosek po kilku
    takich przypadkach, że ceny kredytu ratalnego są zawsze w sklepie wliczone w
    cenę (poza tymi maksymalnymi dodatkowymi rabatami w sklepie, ale to przecież
    jest tylko na wybrany sprzęt). Jeżeli zatem chcesz kupić towar, który Tobie
    się podoba i pasuje, a np. nie ma w sklepie promocji na raty to poszukaj
    sobie hurtowni, która sprzedaje również detalicznie (w dużych miastach bez
    problemu) a towar kupisz w dobrej cenie.

  • 14. Data: 2003-12-15 18:41:49
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    > TEKA
    > piekarnik - HI 735 ME inox + plyta gazowa - SM4G inox - 2110
    > okap - DS 60 inox - 1190

    nic nie przeplacasz:))
    bardzo dobre ceny:))

    pzdr

    matjaw

  • 15. Data: 2003-12-22 23:01:19
    Od: "adass" <v...@p...onet.pl>

    > W sklepie AGD zaproponowano mi kredyt na sprzęt AGD w Lukasie który ma
    > oprocentowanie 0% i nie ma prowizji oraz opłat. Kredyt jest mi udzielony po
    > przyznaniu maksymalnych rabatów na sprzęt. Więc najprawdopodobniej
    > oprocentowanie nie jest ukryte w marży sklepu. Czy jest ktoś w stanie
    > wyjaśnić tę sytuację??

    Najprostsze wyjasnienie-sprzedawca nie lubi swojego szefa :)
    Nie ma !!! mozliwosci zaoferowania kredytu 0% jednoczesnie dajac sporu opust.
    Sama prowizja dla Lukasa w tym systemie zaczyna sie od 11% ceny towaru a konczy
    na 17%.Do tego dochodzi oprocentowanie-realnie 11.5% w skali roku i to liczone
    od ceny towaru.Do tego jeszcze koszty umowy 50zl.
    Wszystko to jest ukryte w zazwyczaj chorej cenie ale w Twoim przypadku to
    akurat odpada.
    A moze towar "spadl z tira" ??

  • 16. Data: 2003-12-24 08:48:59
    Od: "Chateau" <a...@p...onet.pl>

    Bank potrąca sobie około 6-10% od przelewu a sprzedawca ma to wkalkulowane w
    cenę