  • 1. Data: 2003-08-04 08:28:29
    Temat: Kredyt mieszkaniowy
    Od: "Bartosz Gorski" <b...@o...pl>

    Pewnie tysiąc razy wałkowane (np. wątek z PKO BP), ale czy pokusi się ktoś o
    porównanie kredytów? (Znam zasadę: sprawdź na google, zanim zaczniesz
    zawracać d#&$&%ę :), ale szanowni Grupowicze nierzadko dysponują bardziej
    praktyczną wiedzą (tutaj: komplement ukierunkowany na otrzymanie rozsądnych
    odpowiedzi podłechtanych powyższym komplementem). Dobra, juz nie kłapię
    dziobem tylko konkrety.

    Miejsce zamieszkania: nie Warszawa (jak się zdązyłem zorientować ma to
    znaczenie)
    Wysokość kredytu: 70.000 (własne środki 50 tys., czyli takie skromne
    mieszkanko, hyhy)
    Money: 4500 netto (wraz z narzeczoną :), a może lepiej samemu? 3.000 PLN
    (jak widzicie słabo się znam :)

    I teraz pytania:
    Jaki bank? (mam rachunki w mBanku i LUKAS, ale to raczej nie tędy droga)
    Jaka waluta? (mogę zacząć przyglądać się kursom i walczyć - gdzie znajdę
    krótki instruktaż? :)
    Dodam, że obciążenia do 1.000 spokojnie, potem juz się liczę z każdą stówką
    :). A może lepiej jeszcze się w rodzinie zapożyczyć na 20.000?

    P.S. A może jeszcze uściślić cokolwiek w spowiedzi?

    Z góry dzięki za wysiłek włożone w odpowiedź :)

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2003-08-04 13:57:41
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > P.S. A może jeszcze uściślić cokolwiek w spowiedzi?
    >
    > Z góry dzięki za wysiłek włożone w odpowiedź :)

    **********************
    Jeżeli w PLN to polecam Kredyt Bank (jak zawsze).
    Oprocentowanie WIBOR3M+1% = 5,27+1,00 = 6,27%
    Prowizja 0,9%
    Nadpłaty oraz wcześniejsza spłata - bez opłat
    Podobne ale trochę gorsze warunki oferuje PKOBP.
    Zdecydowanie odradzam mBank oraz inne Banki z tak zwanymi promocyjnymi warunkami
    (przez pierwszy rok małe oprocentowanie a potem dowalają)
    Możesz też rozważyć CHF (nie w KB) ale wtedy nie będziesz spokojnie spał -
    różnice kursowe a dokładniej rośnący kurs sprzedaży po którym będziesz spłacał
    kredyt. Inne waluty (USD, EURO) nie wchodzą w grę ze względu na wysokie
    oprocentowanie - po uwzględnieniu różnic kursowych podobne w jak w PLN

    Pozdrowienia Tensor1.