  • 1. Data: 2008-08-19 09:05:11
    Temat: Kredyt konsolidacyjny bez wpisu w BIK
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Posiadam kilka kredytów gotówkowych, chciałbym wziąć jeden kredyt
    konsolidacyjny, aby je spłacić. Przymierzam się także do kredytu
    hipotecznego, wobec czego chciałbym mieć w miarę czyste konto w BIK.
    Czy jest możliwość (nawet kosztem wyższego oprocentowania - ale bez
    przesady) zaciągnięcia kredytu konsolidacyjnego, który nie zostanie
    wpisany do BIKu? Wiem, że jest to możliwe w Polbanku, ale właśnie w
    Polbanku chcę wziąć kr. hipoteczny, więc to raczej zła droga.

  • 2. Data: 2008-08-19 10:14:35
    Temat: Re: Kredyt konsolidacyjny bez wpisu w BIK
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

[...]

    Polbank zagwarantuje, ze kredyt nie znajdzie sie w BIKu? takie przypadki są
    możliwe, ale raczej przy mniejszych kwotach...

    poza tym jak to sobie wyobrazasz? zlozysz wniosek o kr. hipo. i zataisz
    jedno z zobowiazan?
    a wyobraz sobie co byloby, gdy to przypadkiem wyszlo (rozne są
    sytuacje)...bank moglby zażądać dodatkowego zabezpieczenia albo natychmiast
    wypowiedziec umowe kredytu ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-08-19 11:52:39
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Polbank zagwarantuje, ze kredyt nie znajdzie sie w BIKu? takie
    przypadki są możliwe, ale raczej przy mniejszych kwotach...

    Posiadam kredyt bezpieczny w Polbanku od ponad 2 lat (limit kredytu to
    ponad 20tys zł), do dzisiaj nie ma go w BIKu, stąd wnioskuję, że tych
    kredytów do BIKu nie podają (aczkolwiek przy przyznawaniu kredytu BIK
    sprawdzają).

> [...]
    sytuacje)...bank moglby zażądać dodatkowego zabezpieczenia albo
    natychmiast wypowiedziec umowe kredytu ;-(

    Nie do końca chodzi o to, aby zataić te zobowiązania. W chwili obecnej
    posiadam kilka kredytów, suma spłacanych rat wynosi około 1500zł.
    Chciałbym zmniejszyć te raty, właśnie poprzez kredyt konsolidacyjny, do
    około 700-800zł, oczywiście kosztem wydłużenia okresu kredytowania, i
    dodatkowo złożyć wniosek o kredyt hipoteczny, wpisując we wniosku jak
    najbardziej prawdziwą wysokość spłacanych rat.

    Z tego co wiem, Polbank ma dość elastyczną ofertę i być może jest taka
    opcja, aby połączyć kredyt konsolidacyjny z hipotecznym (na budowę domu,
    wraz z zakupem działki), ale bez wkładu własnego to byłaby chyba zbyt
    atrakcyjna oferta na polskim rynku. Właśnie dlatego wolę skonsolidować
    kredyty, a gotówkę zostawić na wkład własny.

  • 4. Data: 2008-08-19 12:42:27
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

[...]

    a masz raport z BIK? kwota calkiem spora czyli ww. powinien byc
    odnotowany...

[...]

    no to w czym bedzie przeszkadzalo to, ze kr. konsolidacyjny bedzie w BIK
    skoro niczego nie chcesz zatajac?
    niech sobie tam bedzie, niech bank widzi, ze masz kredyt i go splacasz jak
    nalezy

[...]

    skonsolidowac kredyty a gotowka na wklad wlasny? tylko po co?
    przeciez koszt kredytu konsolidacyjnego bedzie wyzszy (prowizja,
    oprocentowanie)
    niz to co zaplacisz w hipotecznym (nawet + dodatkowe ubezp. niskiego
    wkladu)....
    splac kredyty i bedziesz mial czysto w BIK (wez zaswiadczenia o splacie), a
    kredyt hipo
    wez na 100% wartosci nieruchomosci...zostaw sobie tylko kilka zlotych na
    oplaty notarialne itp...

    wyglada to tak, ze wklad wlasny bedziesz finansowal z kredytu gotowkowego, a
    to jest juz kompletnie bez sensu ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-08-19 13:19:49
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > a masz raport z BIK? kwota calkiem spora czyli ww. powinien byc
    > odnotowany...

    Mam raport, nie ma ani słowa o kredycie bezpiecznym z Polbanku. Jest
    jedynie jedno zapytanie 'monitorujące', związane z podwyższeniem limitu
    o 10% - propozycja Polbanku, bez składania wniosku.

> [...]
    > oplaty notarialne itp...
    >
    > wyglada to tak, ze wklad wlasny bedziesz finansowal z kredytu gotowkowego, a

    gotówka chociażby po to, aby mieć z czego pokryć nieprzewidziane opłaty.
    W związku z tym, iż kredyt będzie na budowę domu, takie wydatki z
    pewnością sie pojawią (jeszcze przed uruchomieniem kredytu).

    Tak czy inaczej - w głównym poście pytałem o zupełnie coś innego i
    raczej na tej kwestii wolałbym się skupić, niż na analizowaniu, co
    będzie dla mnie lepsze ;)

  • 6. Data: 2008-08-19 14:11:14
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Tak czy inaczej - w głównym poście pytałem o zupełnie coś innego i
    raczej na tej kwestii wolałbym się skupić, niż na analizowaniu, co
    będzie dla mnie lepsze ;)

    no to odp. jest taka, że żaden bank nie zagwarantuje tego, że kredyt nie
    pojawi się w BIK,
    masz 20kzl w Polbanku bez BIK, a osoba z mojej rodziny 2kzl w tym samym
    banku i wpis jest...wiec jak widac nie ma reguly

    --
    pozdrawiam
    RobertS