  • 1. Data: 2004-05-11 20:32:47
    Temat: Kredyt hipoteczny- opr. stałe czy zmienne?
    Od: "Krzysztof Krupski" <k...@g...pl>

    Witam!

    Niedługo biore kredyt hipoteczny w BPHPBK. Mam zaledwie kilka dni na
    zdecydowanie sie odnośnie oprocentowania- brać stałe (aby ochronić sie jakoś
    przed politykami RPP itd) czy zmienne (jak podobno więksość bierze. raty będą
    na lat, raty malejące , złotówki. Wiem że to wróżenie z fusów- bedzie lepiej
    czy gorzej- ale czy faktycznie wszyscy tak chetnie biorą opr. zmienne? jadąc
    samochodem słyszałem człona RPP i rozmowy odn. stóp procent. Niby zamierzaja
    podnieść.

    pozdr
    Krzychu

  • 2. Data: 2004-05-11 21:38:28
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny- opr. stałe czy zmienne?
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Krzysztof Krupski wrote:

> [...]
    > samochodem słyszałem człona RPP i rozmowy odn. stóp procent. Niby zamierzaja

    Logicznie myśląc ryzyko zmiany stóp na niekorzystne dla banku jest
    wliczone w oprocentowanie stałe, więc i tak niejako płacisz za przyszłą,
    ewentualną, podwyżkę stóp. Jak to jest w praktyce niestety niewiem :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 3. Data: 2004-05-12 06:13:22
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "<buraxta>" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Logicznie myśląc ryzyko zmiany stóp na niekorzystne dla banku jest
    > wliczone w oprocentowanie stałe, więc i tak niejako płacisz za przyszłą,
    > ewentualną, podwyżkę stóp. Jak to jest w praktyce niestety niewiem :)

    Dobry bank nie bierze na siebie takiego ryzyka, lecz od razu sie
    zabezpiecza. Tak wiec jedyne ryzyko bierze na siebie klient.
    Jesli uda ci sie podpisac umowe, w ktorej nie bedziesz placic zadnej kary
    przy przedwczesnej splacie, to wez kredyt na stala stope procentowa.
    Jesli stopy pojda w gore, to nic nie stracisz.A jesli w dol, to wezmiesz
    nowy kredyt po nizszej stopie i splacisz ten stary.
    Oczywiscie wszystko zalezy od wysokosci oprocentowania kredytu na stala
    stope. Gdybym wiedzial jaka jest jego cena, to bym cos wiecej na ten temat
    byl w stanie powiedziec.

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    j...@e...com ; tel.: 601-247-423