  • 1. Data: 2002-07-19 15:50:53
    Temat: Koszty funduszy inwestycyjnych?
    Od: "Agadir" <a...@p...pl>

    Witam

    Jestem na etapie wyboru OFI, a konkretnie funduszu obligacyjnego. W archiwum grupy
    znalazłem cytat z expandera na temat wysokości opłat za zarządzanie, gdzie
    uszeregowano fudusze wg ich wysokości, twierdząc że im mniejsze te opłaty, tym
    lepiej dla inwestora, co z pozoru wydaje się logiczne. Czy aby jednak na pewno? Np.
    wartość jednostek takich funduszy jak PKO/CS czy GTFI podawana jest netto, czyli już
    zawiera w sobie te opłaty i jest ona taka sama dla kupna i sprzedaży w danym dniu.
    Wobec tego kupując jednostki płacę co prawda prowizję za zarządzanie, jednak je
    sprzedając dostaję ją niejako z powrotem, plus ew. zysk naturalnie. Czy wobec tego
    te koszty mają jakiekolwiek znaczenie w ocenie zyskowności funduszu, tak jak to
    sugeruje expander??? Dla dociekliwych podaję link do tego tekstu
    http://groups.google.com.pl/groups?q=fundusze&hl=pl&
    lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&selm=2435-1006289984%40as1-17
    9.leczna.dialup.inetia.pl&rnum=1

    Agadir