  • 1. Data: 2005-05-08 10:42:48
    Temat: Zmniejszenie oplat w zamian za utrzymanie odpowiednich srodkow
    Od: "Marcin" <w...@n...com>

    Witam

    Co jakis czas na grupie pojawia sie twierdzenie,
    ze bankom tak naprawde nie oplaca sie
    trzymanie kont jezeli klient nie ma na nich conajmniej X PLN
    (AFAIR X zwykle ok. 2500 PLN) i dlatego sa podnoszone
    oplaty za prowadzenie rachunkow i inne prowizje. Tylko,
    ze jakos nie widac by banki premiowaly trzymajacych
    srodki powyzej X zniesieniem/zmniejszeniem oplat.
    Z pobieznego przegladania sieci wynika, ze jedynie
    nielicnze tak robia, np:
    Inteligo, Lukas, Citi.
    Sa jeszcze jakies inne?

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2005-05-08 20:09:19
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <w...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > srodki powyzej X zniesieniem/zmniejszeniem oplat.
    > Z pobieznego przegladania sieci wynika, ze jedynie

    Niestety prawdy oczywiste nie docieraja do naszych bankowcow, przykladem sa
    mBank oraz VW, pierwszy stosuje oplate za przelewy i oprocentowanie na
    kontach niezaleznie od posiadanych srodkow, podobnie drugi wprowadzil opłate
    za prowadzenie rachunku niezaleznie od kwoty jaka posiada klient. To sa
    przyklady "wylewania dziecka z kapiela". Bzdura jest zalozenie
    marketingowcow z takich instytucji, ze klient posiadajacy kilkadziesiat
    tysiecy jest bardzo chetny do placenia za przelewy czy oplaty za konto.
    Pewne prawdy z bankow "marmurowych" nie obowiazuja. Ktos kto ma konta w
    bankach wirtualnych ma przewaznie wieksze rozeznanie w tym co oferuje
    konkurencja i jest bardziej mobilny i gotowy zmienic bank oraz przelac swoje
    srodki w inne miejsce do konkurencji.
    Nie wiem kiedy przyjdzie opamietanie, ale dla kogos kto dysponuje nie tak
    juz wielka gotowka 5000 i ma wplywy ok. 2000zl na konto oferta Lukasa jest z
    bezplatnymi przelewami i oprocentowaniem rach.4,5% ma sie ni jak do oferty
    np. e-konta z mBanku-przelewy 0,5zl i oprocentowanie 1%.

  • 3. Data: 2005-05-08 21:13:45
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 4. Data: 2005-05-08 21:39:17
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > bezplatnymi przelewami i oprocentowaniem rach.4,5%  ma sie ni jak do oferty
    > np. e-konta z mBanku-przelewy 0,5zl i oprocentowanie 1%.

    A jak kształtują się opłaty za nabycie/odkupienie jednostek funduszy
    inwestycyjnych w Lukasie?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2005-05-09 09:53:54
    Od: "Jaca" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <w...@n...com> napisał w wiadomości

    > Witam
    > Z pobieznego przegladania sieci wynika, ze jedynie
> [...]

    BZWBK dla firm stosuje taka politykę.

    ----
    Jaca

  • 6. Data: 2005-05-09 14:59:40