  • 1. Data: 2007-12-08 22:46:11
    Temat: Konta firmowe, ktory bank ?
    Od: "jos" <b...@g...pl>

    Witam,

    Szukam banku ktory zaoferuje mojej firmie:

    - najnizsze oplaty za prowadzenie rachunku pln i waluty

    - najnizsze oplaty za przelew walutowy za granice w UE

    - dobre kursy wymiany walut - kurs negocjowalny od jak najnizszej kwoty -
    max 10 tys Euro

    - niska oplata za przelew zagraniczny zwykle powyzej 5 tys Euro

    - dokonywanie zakupu waluty oraz przelewow zagranicznych przez internet- za
    jak najmniejsza oplata

    - niskie oplaty za przelew krajowy

    Szukam waszych opini co polecacie i dlaczego?

    Acha dobrze byloby zeby bank mial sporo oddzialow w Wawie.

    Z gory dzieki za opinie i rekomendacje,

    pozdro
    jos

  • 2. Data: 2007-12-09 06:49:57
    Temat: Re: Konta firmowe, ktory bank ?
    Od: "Nieustraszony Lowca Trolli" <l...@o...eu>

    > Z gory dzieki za opinie i rekomendacje,

    Niedawno przeprowadzałem wnikliwy test (doradzam innym firmom) i najlepiej
    wypadł VW bank.
    pozdr

    ru

  • 3. Data: 2007-12-09 08:56:01
    Od: "PatronX" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > - niskie oplaty za przelew krajowy
    >
    > Szukam waszych opini co polecacie i dlaczego?
    >
    > Acha dobrze byloby zeby bank mial sporo oddzialow w Wawie.

    http://finanse.netwaluta.pl/kontafirmowe/porownanie-
    kont-firmowych/3/

  • 4. Data: 2007-12-09 09:19:30
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Nieustraszony Lowca Trolli pisze:

    > Niedawno przeprowadzałem wnikliwy test (doradzam innym firmom) i najlepiej
    > wypadł VW bank.

    Ta sieć oddziałów jest doprawdy imponująca. :)

  • 5. Data: 2007-12-09 18:13:27
    Od: "Nieustraszony Lowca Trolli" <l...@o...eu>

    > Ta sieć oddziałów jest doprawdy imponująca. :)

    To poczytaj o porozumieniu z erobankiem

    A ptem przeproś

  • 6. Data: 2007-12-09 18:36:42
    Od: "jonasz" <j...@p...na.grupe.pl>

    jos wrote:

    > Szukam banku ktory zaoferuje mojej firmie:
    > - najnizsze oplaty za prowadzenie rachunku pln i waluty

    takie rzeczy sie negocjuje :-) zalezy jak duza jest firma

    > - najnizsze oplaty za przelew walutowy za granice w UE

    jw :-) teoretycznie najnizsze ceny ma ING - 5 PLN
    ale przy odpowiedniej zachecie inne banki tez moga zejsc do podobnej granicy

    > - dobre kursy wymiany walut - kurs negocjowalny od jak najnizszej kwoty -
    > max 10 tys Euro

    zwykle granica to wlasnie 10.000 EUR lub USD, tylko w citi mozna kupowac bez
    jakiejkolwiek granicy (ale tylko via internet)
    zalezy ile jest waluty w miesiacu/roku, gdyz taryfy uklada sie przy okolo 1%
    spread :-), wiec sobie policz

    > - niska oplata za przelew zagraniczny zwykle powyzej 5 tys Euro

    jw ING

    > - dokonywanie zakupu waluty oraz przelewow zagranicznych przez internet-
    > za jak najmniejsza oplata

    zaden bank nie udostepnia internetowych zakupow waluty z kursami
    negocjowanymi w Polsce - oprocz citi (spread 40 pips)
    gotowe rozwiazanie mial bph, ale nigdy nie zostalo wprowadzone w zycie
    (fuzja i te sprawy)
    jak fima jest wieksza mozna to robic przez oddzialy zagraniczne bankow
    obecnych w polsce (np abn amro wymaga otwarcia rachunku w londynie, chyba
    podobnie danske)

    > - niskie oplaty za przelew krajowy

    co to jest niska oplata? stawka wyjsciowa to nawet 2-3 pln, banki niechetnie
    schodza ponizej 1 pln (mowa o bankowosci korporacyjnej)
    zalezy ile tych przelewow mialo by byc w roku

    > Szukam waszych opini co polecacie i dlaczego?

    ja tam nic nie polece, tylko powiem, ze cenniki dla firm majacych
    kilkanascie mln obrotow rocznych negocjuje sie indywidualnie
    generalnie polecam rozmowe z przedstawicielami bankow i okreslenie co jest
    najwazniejsze

    > Acha dobrze byloby zeby bank mial sporo oddzialow w Wawie.

    ale po co? chyba ze masz duzo obrotu gotowkowego

  • 7. Data: 2007-12-09 19:11:35
    Od: "jos" <b...@g...pl>

    Patron .. dzieki za link, Jonasz dzieki za konkrety, przychody firmy to
    klika mln pln rocznie, obroty na rachunku , mniej wiecej x 2, obrot
    gotowkowy niestety jest stad tez koniecznosc oddzialow.

    Obecnie mam konto w Pekao SA, i w sumie jestem zadowolony, moze poroma
    szczegolami jak np przelew w GBP do Szwecji szedl ponad tydzien :( a do tego
    podliczylem koszty obslugi i troche mnie to zirytowalo.

    pozdr
    jos

  • 8. Data: 2007-12-09 21:00:06
    Od: " fotech" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    tego
    > podliczylem koszty obslugi i troche mnie to zirytowalo.

    W tym konkretnym przypadku warto porozmawiać z BRE korporacyjnym, jedyny
    minus to niewielka sieć oddziałów, ale przecież korzystasz pewnie z
    zawodowego inkasa, więc ilość placówek nie jest taka ważna.

    Wojtek

  • 9. Data: 2007-12-12 17:49:32
    Od: "jonasz" <j...@p...na.grupe.pl>

    jos wrote:

    > Patron .. dzieki za link, Jonasz dzieki za konkrety, przychody firmy to
    > klika mln pln rocznie, obroty na rachunku , mniej wiecej x 2, obrot
    > gotowkowy niestety jest stad tez koniecznosc oddzialow.

    No to do niedawna polecilbym BPH, ale teraz :-)

    > Obecnie mam konto w Pekao SA, i w sumie jestem zadowolony, moze poroma
    > szczegolami jak np przelew w GBP do Szwecji szedl ponad tydzien :( a do
    > tego podliczylem koszty obslugi i troche mnie to zirytowalo.

    To dziwne, normalnie przelew zagraniczny idzie dokladnie dwa dni (poza
    Rosja). Wiekszosc bankow umozliwia przyspieszenie daty waluty do +1, lub
    nawet umozliwia wypuszczenie przelewu w tym samym dniu (ale za dodatkowa
    oplata, zwykle 10-50 pln). Zorientuj sie tez czy koszty banku zagranicznego
    sa rozliczane ryczaltem - czesto jest to wygodniejsze.

    Podpowiem, ze sprzedawcy w bankach maja plany premiowe uzaleznione od ilosci
    otwartych rachunkow, a teraz zbliza sie koniec roku :-)