  • 1. Data: 2013-03-21 00:10:48
    Temat: Karty zbliżeniowe
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam szanowną grupę.

    Czytam sobie właśnie różne artykuły na temat bezpieczeństwa (a raczej jego
    braku) kart zbliżeniowych.

    Zastanawia mnie jedna rzecz:

    Skoro wciskamy w te karty mikroprocesory, antenki, cuda na kiju...
    Dlaczego po prostu nie można na karcie umieścić zwyczajnego przycisku
    do zatwierdzenia transakcji??? Czy zamontowanie banalnego wyłącznika
    do chipa przekracza możliwości technologiczne?

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 2. Data: 2013-03-21 01:07:13
    Temat: Re: Karty zbliżeniowe
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Yakhub wrote:

> [...]
    > do zatwierdzenia transakcji??? Czy zamontowanie banalnego wyłącznika
    > do chipa przekracza możliwości technologiczne?

    Pomysl karty aktywowanej pinem wpisywanym na samej karcie to nie jest
    nic nowego... ale sami sobie przeciez nie wprowadzimy, nie?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 3. Data: 2013-03-21 07:58:22
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-21 01:07, Rafał Grzelak napisał(a):
    > Pomysl karty aktywowanej pinem wpisywanym na samej karcie to nie jest
    > nic nowego... ale sami sobie przeciez nie wprowadzimy, nie?

    A bankowi trochę utrudni to wprowadzanie klientów w niedozwolony debecik ;)

    --
    TrzyLinie

  • 4. Data: 2013-03-21 19:57:12
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2013-03-21 00:10, Yakhub pisze:

> [...]
    > do zatwierdzenia transakcji??? Czy zamontowanie banalnego wyłącznika
    > do chipa przekracza możliwości technologiczne?

    Ma być prosto, tanio i wygodnie, a przycisk jako element mechaniczny
    podnosi koszt, jest awaryjny i obniża wygodę korzystania z karty.

    Jak ktoś lubi przyciskać to może przecież wpisywać pin na terminalu,
    nie ma chyba sensu tworzyć dodatkowych rozwiązań pośrednich.

  • 5. Data: 2013-03-21 20:05:32
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-21 19:57, MarcinF pisze:

> [...]
    >
    > Jak ktoś lubi przyciskać to może przecież wpisywać pin na terminalu,
    > nie ma chyba sensu tworzyć dodatkowych rozwiązań pośrednich.

    Sam przycisk aktywujący na karcie, to troszkę za mało, bo nie chroni
    skradzionej karty. Ale pin wstukiwany na karcie jest całkiem ok.
    Wstukujesz zanim podejdziesz do kasy i karta jest aktywna przez
    powiedzmy 3 minuty. Jednak trudniej byłoby to wprowadzić w
    mikro-gadżetach paypassowych.

    Ale nie ustawajmy w kombinowaniu. Może coś sensownego wymyślimy :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2013-03-21 21:12:13
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    TrzyLinie wrote:

    > A bankowi trochę utrudni to wprowadzanie klientów w niedozwolony
    > debecik ;)

    Otoz wlasnie. Z pierwotnym zalozeniu paypass mial uzywac licznika
    tranaskcji offline i w ogole. A wyszlo jak zawsze. :)

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 7. Data: 2013-03-21 21:21:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Rafał Grzelak <s...@d...com> writes:

    > Pomysl karty aktywowanej pinem wpisywanym na samej karcie to nie jest
    > nic nowego...

    Taka karta jest wielokrotnie droższa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2013-03-22 10:18:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > skradzionej karty. Ale pin wstukiwany na karcie jest całkiem ok.
    > Wstukujesz zanim podejdziesz do kasy i karta jest aktywna przez powiedzmy

    Zdajesz sobie sprawę, że procesor musi być zasilany aby był w stanie
    rozpoznać wstukany kod ?
    P.G.

  • 9. Data: 2013-03-22 14:51:16
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu piątek, 22 marca 2013 10:18:44 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Zdajesz sobie sprawę, że procesor musi być zasilany aby był w stanie
    > rozpoznać wstukany kod ?
    No patrz pan, czyżby Getin zapomniał?
    cyt za not. prasową:
    '....pierwsza na świecie karta Display Card MasterCard, która dzięki wbudowanemu
    ekranowi i funkcji tokenu umożliwia Klientowi bieżącą kontrolę wydatków....'
    A może nie jest problemem umieszczenie baterii wystarczającej na czas ważności karty?

    Konto getin up.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 10. Data: 2013-03-22 15:45:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "MrMrooz" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >wydatków....'
    >A może nie jest problemem umieszczenie baterii wystarczającej na czas

    Sądziłem, że dyskusja dotyczy kartach zbliżeniowych, które uzyskują
    zasilanie z pola emitowanego przez czytnik.

    Wyświetlacz, klawisze, bateria - wyraźnie podniesie koszt karty.
    Prawie każdy nosi przy sobie coś, co ma wyświetlacz, klawisze, baterię i
    ostatnio też NFC. Po co drugie takie coś?
    P.G.