  • 1. Data: 2006-05-22 08:25:29
    Temat: Karty Kredytowe - wlasciciel karty Money.pl
    Od: CookieMonster <e...@W...pl>

    witam,
    wlasnie koncze studia, nie mam stalej pracy, tylko co jakis czas lapie fuchy.
    90% tych fuch jest na umowe o dzielo, a reszta niewazne...
    jakby policzyc srednia miesieczna to wychodzi jakies 900-1000zł,
    wiec teoretycznie wystarczy do zalozenia KK z Money.pl, ale ...

    Czy moge zalozyc karte np. na ojca, tzn, zeby rachunek kredytowy
    byl jego wlasnoscia, a na karcie bylo moje imie?
    Takie rozwiazanie wydaje mi sie logiczne.
    Inna opcja, to czy jezeli na karcie bedzie imie mojego ojca,
    to czy ja bede mogl z niej bez przeszkod korzystac??
    - rozumiem podpis inny, ale to jest karta z chipem, wiec chyba
    transakcje potwierdza sie PINem ...

    No i co z tym chipem? Rozumiem, ze to nowosc, czy w zwiazku z tym
    terminale w sklepach, restauracjach .. moga odczytac informacje z tego chipa?
    czy oprocz tego jest jeszcze pasek magnetyczny?
    a jezeli nie pasek, to jak wyglada kontakt karty z czytnikiem??

    z gory dziekuja za rozwianie watpliwosci.

    pn

    --
    CookieMonster

  • 2. Data: 2006-05-22 08:58:09
    Temat: Re: Karty Kredytowe - wlasciciel karty Money.pl
    Od: Jurgen <J...@n...pl>

    On Mon, 22 May 2006 10:25:29 +0200, CookieMonster <e...@W...pl> wrote:

    > Inna opcja, to czy jezeli na karcie bedzie imie mojego ojca,

    jestem po zamawianiu takiej karty
    moze na niej byc nazwisko lub imie i nazwisko
    jesli masz z ojcem takie samo nazwisko to .....
    :)

    --
    pozdrawiam
    Jurek

  • 3. Data: 2006-05-22 10:06:23
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

    > jestem po zamawianiu takiej karty
    > moze na niej byc nazwisko lub imie i nazwisko
    > jesli masz z ojcem takie samo nazwisko to .....
    > :)

    no chyba tylko taka opcja jest mozliwa, no chyba ze beda na niej Twoje dane,
    a wszystkie papiery (umowe) podpisze ojciec i w razie klopotow to on bedzie
    ciagany przez bank

    inna opcja to zabezpieczenie karty lokata bankowa, wtedy mozesz nie miec
    dochodow i dostac karte, zabezpieczenie to min. 120% wartosci przyznanego
    limitu

    w przypadku innych kart taka opcja jest mozliwa, zatem dlaczego nie mozna
    sprobowac
    tez tutaj ?

    pozdr.
    R.

  • 4. Data: 2006-05-22 10:23:45
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    CookieMonster napisał(a):
    > Czy moge zalozyc karte np. na ojca, tzn, zeby rachunek kredytowy
    > byl jego wlasnoscia, a na karcie bylo moje imie?
    > Takie rozwiazanie wydaje mi sie logiczne.

    Takie rozwiązanie jest najlepsze. Po prostu ojciec jest posiadaczem
    karty głównej, ze swoim imieniem i nazwiskiem oraz stroną umowy o kartę
    płatniczą (a czy używa tej karty, czy nie to rzecz drugorzędna).
    Ty jesteś użytkownikiem karty dodatkowej ze swoim imieniem i nazwiskiem
    i korzystasz z rachunku ojca. Macie wspólny limit.

    > Inna opcja, to czy jezeli na karcie bedzie imie mojego ojca,
    > to czy ja bede mogl z niej bez przeszkod korzystac??

    To byłoby niezgodne z umową i regulaminem karty

    > - rozumiem podpis inny, ale to jest karta z chipem, wiec chyba
    > transakcje potwierdza sie PINem ...

    Tylko w przypadku bankomatów i terminali obsługujących chipy (na razie
    niewielki procent).

    > No i co z tym chipem? Rozumiem, ze to nowosc, czy w zwiazku z tym
    > terminale w sklepach, restauracjach .. moga odczytac informacje z tego chipa?
    > czy oprocz tego jest jeszcze pasek magnetyczny?

    Jest wyposażona w pasek.

    --
    Dawid

  • 5. Data: 2006-05-22 11:06:26
    Od: CookieMonster <e...@W...pl>

    On Mon, 22 May 2006 12:06:23 +0200, Robert Sierant wrote:

    > inna opcja to zabezpieczenie karty lokata bankowa, wtedy mozesz nie miec
    > dochodow i dostac karte, zabezpieczenie to min. 120% wartosci przyznanego
    > limitu

    gdzie tak jest?
    czy lokata musi byc w tym samym banku, ktory wydaje karte?

    --
    CookieMonster

  • 6. Data: 2006-05-22 11:22:09
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    > Czy moge zalozyc karte np. na ojca, tzn, zeby rachunek kredytowy
    > byl jego wlasnoscia, a na karcie bylo moje imie?
    > Takie rozwiazanie wydaje mi sie logiczne.
    ;-) chyba nie studiujesz nic z kierunkow scislych...
    ten brak logiki jest rozwiazywany za pomaca osob uposazonych, dodatkowych kart
    itp ale zazwyczaj de dodatkowe karty sa juz platne a tylko glowna karta jest
    bezplatna

  • 7. Data: 2006-05-22 11:32:46
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Michal M JJ napisał(a):
> [...]
    > ten brak logiki jest rozwiazywany za pomaca osob uposazonych,
    > dodatkowych kart itp ale zazwyczaj de dodatkowe karty sa juz platne a

    Akurat w przypadku money.pl karta dodatkowa jest bezpłatna w 1 roku (pod
    warunkiem dokonania transakcji na 600 zł w pierwszych 3 miesiącach od
    wydania karty), a w kolejnych latach pod warunkiem wykonania 5
    transakcji miesięcznie, na dowolną kwotę.

    --
    Dawid

  • 8. Data: 2006-05-22 12:25:17
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

    > gdzie tak jest?
    > czy lokata musi byc w tym samym banku, ktory wydaje karte?

    najlepiej, bo gdyby byla w innym to musialbys robic cesje etc...byloby z tym
    troche zachodu, ale sposob z karta glowna na ojca i dodatkowa na Ciebie jest
    znacznei prostszy

  • 9. Data: 2006-05-23 08:30:22
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Michal M JJ napisał(a):
> [...]
    > ten brak logiki jest rozwiazywany za pomaca osob uposazonych,
    > dodatkowych kart itp ale zazwyczaj de dodatkowe karty sa juz platne a

    W ING karty dodatkowe też bezpłatne po spełnieniu zwykłych warunków
    "bezpłatności".

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 10. Data: 2006-05-24 10:25:58
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

    a w kolejnych latach pod warunkiem wykonania 5
    > transakcji miesięcznie, na dowolną kwotę.
    >
    > --
    > Dawid

    zawsze mnie ten zapis rozwala, jak nie spelniam tego warunku, gdyz np.
    korzystam z innej karty to wystarczy jedna wizyta na NESTE
    x operacji po 10zl i sprawa zalatwiona w 5min. ;-))

    pozdrawiam
    RS