  • 1. Data: 2020-04-28 09:36:30
    Temat: Karta debetowa uszkodzona?
    Od: d...@g...com

    Wczoraj tankowałem paliwo na stacji samoobsługowej eMila. Płaciłem zblizeniowo kartą
    debetową T-mobile. Wybrałem kwotę 100 zł, ale przy tankowaniu dystrybutor zatrzymał
    się na kwocie kilka groszy więcej. Bezpośrednio po tym poszedłem do sklepu Tesco i
    tam karta już nie działała. Zarówno zblizeniowo, jak i z PIN. W bankomatach też nie
    działa, jest informacja, że karta została odrzucona. Infolinia T-mobile mówi, że
    prawdopodobnie karta została uszkodzona (fizycznie jest cała, bez uszkodzeń).
    Powiedziano mi, że mam tę kartę zablokować i zamówić nową. Trochę to dziwne.
    Podejrzewam, że problem pojawił się z powodu transakcji zbliżeniowej na kwotę nieco
    ponad 100 zł.
    Miał ktoś podobny problem?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2020-04-28 11:43:09
    Temat: Re: Karta debetowa uszkodzona?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Wcale nie jest przesądzone, że to stacja benzynowa popsuła kartę (a w sumie jako
    jedyny powód, któremu mogła być winna stacja, to jakieś EMP) - mogło to zrobić równie
    dobrze tesco.

    Albo po prostu akurat tak się złożyło, że karta dokonała żywota.

    Są takie dziwne przypadki - np. mojej żonie dwa razy w dokładnie taki sam sposób
    wysiadł pikaczu na kredytówce 1-2-3 z santandera - działał dobrze kilka dni, potem
    zaczynał grymasić - raz zadziałam, raz nie - a po ok. tygodniu karta w ogóle
    przestaje być widoczna zbliżeniowo przez terminale i tablet z NFC - a z chipa działa
    sobie w najlepsze.
    Za drugim razem już ją tak zostawiliśmy (debile z santandera wycofali możliwość
    wydawania duplikatów i uszkodzoną kartę trzeba zastrzec i czekać tydzień na nową z
    nowym numerem).
    Co ciekawe, moja karta dodatkowa do tej karty póki co nie sprawia problemów - ale w
    sumie płaciłem nią raz, a tak leży sobie w szafie.

    A właśnie, spróbuj w tym różowym T nie zastrzegać, a kazać wydać duplikat (chyba że
    nowa karta po zastrzeżeniu darmowa, a duplikat płatny) - może nie da to wiele poza
    możliwością płacenia w necie przez czas oczekiwania na przesyłkę oraz pozostanie przy
    starym numerze - ale zawsze to coś.

  • 3. Data: 2020-04-28 13:17:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik darek12345 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >i zamówić nową. Trochę to dziwne. Podejrzewam, że problem pojawił się
    >z powodu transakcji zbliżeniowej na kwotę nieco ponad 100 zł.

    Z emila korzystalem pare razy, bez problemow sie obywalo, ale limit
    ustawialem wysoki.

    Ile masz na koncie ?
    Bo mozliwe, ze z karty ubylo te 100.xx zl i nadal wisi blokada na
    100zl.
    A pobrali ? Bo moze jak mowisz - nie dostali platnosci, to zglosili
    jakis problem.

    Support Aliora nie pomoze ?

    J.

  • 4. Data: 2020-04-28 14:17:04
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-04-28 o 09:36, d...@g...com pisze:
> [...]
    Podejrzewam, że problem pojawił się z powodu transakcji zbliżeniowej na kwotę nieco

    Dystrybutor nie poprosił Cię o wpisanie PIN-u? Przekroczyleś 100 zł.

  • 5. Data: 2020-04-28 15:06:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mnie się zdarzały podobne, po czym karta się sama "odpsuła".

    -----

  • 6. Data: 2020-04-28 15:50:46
    Od: d...@g...com

> [...]
    > 100zl.
    > A pobrali ? Bo moze jak mowisz - nie dostali platnosci, to zglosili

    Na koncie mam ponad 1000 zł, więc to nie jest problem, że brak jest pieniędzy.
    Na razie mam tylko blokadę na równe 100 zł a powinno się zaksięgować 100 zł + kilka
    groszy. Zobaczę za 2-3 dni, jak się ta transakcja ostatecznie zaksięguje.
    Na infolinii T-mobile Usługi Bankowe twierdzą, że wszystko z kartą po ich stronie
    jest jest w porządku. Chyba nie ma sensu dzwonić bezpośrednio do Aliora, bo powiedzą,
    że to jest inny bank (?).

  • 7. Data: 2020-04-28 15:57:20
    Od: d...@g...com

> [...]
    możliwością płacenia w necie przez czas oczekiwania na przesyłkę oraz pozostanie przy

    Dzięki za sugestie.
    Myślę, że problem nie powstał na terminalu na stacji, tylko ta transakcja (nieco
    ponad 100 zł, czyli powyżej limitu dla płatności zbliżeniowych) spowodowała problem z
    kolejnymi transakcjami. Potem była kontynuacja w Tesco, gdzie były różne próby
    płatności (bezskuteczne), które powodowały między innymi zawieszenie terminala. Być
    może w czasie tych prób coś się zepsuło z kartą.
    Brak karty nie jest dla mnie problemem, bo jak większość osób tu na grupie, mam kilka
    innych kart. Dociekam jednak co spowodowało ten problem, żeby uniknąć tego w
    przyszłości. Być może lepiej unikać płatności zbliżeniowych na stacjach eMila na
    maksymalną kwotę (100 zł). Raczej nie będę tego testował z inną kartą, bo znowu okaże
    się, że coś takiego powoduje jej "zepsucie".

  • 8. Data: 2020-04-28 15:58:58
    Od: d...@g...com

    > Dystrybutor nie poprosił Cię o wpisanie PIN-u? Przekroczyleś 100 zł.

    Opłata za paliwo jest przed tankowaniem. Wybrałem tankowanie za 100 zł, ale
    dystrybutor nalał za kwotę kilka groszy większą.

  • 9. Data: 2020-04-28 15:59:57
    Od: d...@g...com

    > Mnie się zdarzały podobne, po czym karta się sama "odpsuła".

    To może zaczekam jeszcze 2-3 dni, jak transakcja się zaksięguje. Może wtedy karta
    zacznie normalnie działać.

  • 10. Data: 2020-04-28 16:30:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik darek12345 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >(bezskuteczne), które powodowały między innymi zawieszenie terminala.
    >Być może w czasie tych prób coś się zepsuło z kartą.

    A to moze wlasnie to - terminal sie wieszal, a bank mysli, ze nie
    podales dobrego pinu.

    J.