  • 1. Data: 2011-08-11 12:53:08
    Temat: Jak teraz sprawdza sie AT? Czy daje jakies sugestie na przyszlosc?
    Od: k...@p...onet.pl

    Jak kursy sie....to chociaz podyskutujmy co na ta wizje swiata Analiza
    Techniczna i Kreski
    kroovka jedna kreską ciągniona.

  • 2. Data: 2011-08-11 13:09:30
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    > Jak kursy sie....to chociaz podyskutujmy co na ta wizje swiata Analiza
    > Techniczna i Kreski
    > kroovka jedna kreską ciągniona.

    Obawiam sie ze kreski teraz zachowuja sie jak krowi ogon :D

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-08-11 13:22:28
    Od: k...@p...onet.pl

    Jak kursy sie....to chociaz podyskutujmy co na ta wizje swiata Analiza
    Techniczna i Kreski

    > Obawiam sie ze kreski teraz zachowuja sie jak krowi ogon :D
    > Pozdrawiam

    O, a teraz ogon poszedl do gory-to co z akcjami?
    :-)

  • 4. Data: 2011-08-11 15:08:15
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    W dniu 11.08.2011 15:22, k...@p...onet.pl pisze:
    > Jak kursy sie....to chociaz podyskutujmy co na ta wizje swiata Analiza
    > Techniczna i Kreski

    > O, a teraz ogon poszedl do gory-to co z akcjami?
    > :-)

    Jak ogonek krówki w górę idzie to może być tylko... mina ;)

    Pozdrawiam
    SlawcioD

  • 5. Data: 2011-08-11 17:17:11
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 14:53:08 +0200, k...@p...onet.pl napisał(a):

    > Jak kursy sie....to chociaz podyskutujmy co na ta wizje swiata Analiza
    > Techniczna i Kreski
    > kroovka jedna kreską ciągniona.

    To kursy sie załamały z powodu AT? A ja myślałem, że z powodu długu i życia
    ponad stan. Poczekaj jeszcze do zimy aż się wszystko "skurczy" i zdecyduj
    co kupić kroovko a nie łykaj bezkrytycznie mądrości o trójkątach i innych
    dziwadłach.
    Gdzie nie posłuchać, to domorośli ekonomiści pitolą o jakichś przełamaniach
    albo rekordach cenowych, jak o jakichś zjawiskach przyrodniczych. Gdyby
    można tu gadać merytorycznie ale nie przez pryzmat AT, to bylibyśmy
    szczęśliwsi a nawet bogatsi.

  • 6. Data: 2011-08-11 18:57:21
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@n...pl>

    3 sierpnia wrzucałem prosty obrazek z moją ulubioną formacją.
    http://www.stopazwrotu.pl/2,1466,S&P500_-_Bez_koment
    arza.html

    DJ

  • 7. Data: 2011-08-11 19:57:43
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 20:57:21 +0200, DJ(Dominik) napisał(a):

    > 3 sierpnia wrzucałem prosty obrazek z moją ulubioną formacją.
    > http://www.stopazwrotu.pl/2,1466,S&P500_-_Bez_koment
    arza.html

    > DJ

    1 sierpnia (bodajże) wrzuciłem 2 podstawowe setupy dla FX
    S usdchf
    s eurchf
    po czym mieliśmy gigantyczny spadek na tych parach. Czy dowodzi to tego, że
    jestem jasnowidzem? A tak naprawdę trzeba by być ślepym, żeby niedostrzec
    obsuwania się wszystkich rozwiniętych gospodarek i braku zrozumienia
    sytuacji wśród polityków w Europie i w USA.
    Doszło do tego że wczoraj interweniował szwajcarski bank narodowy. To było
    tylko na postrach ale wystarczyło mi żeby odwołać wczoraj moje setupy.
    Dzisiaj postraszono sztywnym kursem franka wobec Euro i mamy krach na
    franku. Znowu jasnowidztwo?
    Relacja między frankiem ,jenem, dolarem a resztą walut jest podstawowym
    wskaźnikiem wszystkich giełd. A zatem umacnianie się tych walut 3
    "bezpieczeństwa" świadczy o wycofywaniu się z akcji na całym świecie.

    Twój wykres też jest ładny a co najważniejsze uniwerslany: Gdyby była
    dzisiaj była pika do góry to formacja też by pasowała (zauważ coraz wyższe
    minima a kolejne - drugie - maksimum jest wyższe od poprzedniego).
    Zawsze mnie zastanawiało? Jak to jest możliwe że stosuje się AT do wykresów
    indeksów. Przcież na taki wykres składają się setki spółek z różnym
    udziałem. Jak takie coś jak indeks można analizować jakby to cuś stanowiło
    odręby, realny byt?
    Moim marzeniem jest żeby wreszcie usłyszeć lub przeczytać Analizę (z dużej
    litery) opartą o to co dzieje się realnie a nie o formacje czy rysunki. To
    nie rysunki kręcą rynkiem ale odwrotnie. Żeby coś naprawdę zaanlizować,
    trzeba się sporo napocić, bo każdy dzień jest inny a na rynkach historia
    wcale się nie powtarza tak często jak głosi mit.

  • 8. Data: 2011-08-12 05:41:08
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@n...pl>

    Mylisz pojęcia, to nie rysunki kręcą rynkiem, ale rysunki pokazują, że coś
    się na nim specyficznego dzieje.
    Rysunek jest objawem, nie przyczyną.

    Zerknij na to:
    http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/Image/eqlentoDE.
    png

    Prosty algorytm działający od 16 lat na niezmiennych parametrach opartych o
    AT, okres backtestu skończyl się w lipcu 2009, od lipca start na danych
    realnych.

    Radzi sobie czy nie?

    A jeśli chodzi o uniwersalność AT, to zrób doświadczenie.
    Narysuj na kartce zygzak podobny do trendu, idący w górę, a następnie na
    szczycie zmien kierunek rysowanego zygzaka (trendu), tak, żeby szedł w dół.
    Na 90% na szczycie pojawił się podwójny top lub RGR.

    Objaw, nie przyczyna.

    DJ

  • 9. Data: 2011-08-12 06:27:45
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "DJ(Dominik)" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Mylisz pojęcia, to nie rysunki kręcą rynkiem, ale rysunki pokazują, że coś
    > się na nim specyficznego dzieje.
    > Rysunek jest objawem, nie przyczyną.

    czyli "zdjęcie rentgenowskie jednak nie spowodowało złamania u pana Józefa"

  • 10. Data: 2011-08-12 07:43:48
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2011 07:41:08 +0200, DJ(Dominik) napisał(a):

> [...]

    > AT, okres backtestu skończyl się w lipcu 2009, od lipca start na danych

    Nie mam wykresu ale prosty "algorytm" polegający na zajęciu krótkich
    pozycji na usdchf i eurchf 10 lat temu daje równie dobre rezultaty i co
    najważniejsze bez płacenia prowizji brokerowi. Wystarczy nie być chciwym i
    stosować dźwignię max 1:3. To samo można zastosować do akcji albo
    czegokolwiek.

    Czyj algorytm jest prostszy? W który można bardziej wierzyć?

> [...]
    > szczycie zmien kierunek rysowanego zygzaka (trendu), tak, żeby szedł w dół.
    > Na 90% na szczycie pojawił się podwójny top lub RGR.

    No właśnie, ale objaw czego? Mojego ruchu ręki? Trend się zmienił, czy to
    tylko korekta? Czy znajomość objawu daje ci jakiekoplwiek podstawy żebyś
    mógł wyrokować o przyszłych zmianach w ciągu np. roku. Przecież nie wiesz
    czy to tylko kichnięcie, czy poważne zapalenie płuc. To znaczy dowiesz się
    w końcu ale lekarstwa nie zdążysz zastosować.
    Nie twierdzę stanowczo że AT nie ma sensu. Może, w bardzo krótkiej skali
    czasu, ma sens, bo w krótkich okresach (minutowych czy godzinowych)
    przeważają efekty działań market makerów i stąd zygzaki. Natowmiast jestem
    głęboko przekonany, że osiąganie dobrych rezultatów w dłuższym okresie
    wymaga znajomości tego co naprawdę dzieje się na rynku i umiejętności
    interpretacji.
    Dlaczego AT robi furorę na forach i stronach wwww?
    Bo jest dostępna dla każdego. Bez większego wysiłku można zauważyć RGR i
    inne "objawy". Spójrz jak trudno zdobyć dane nt. wyników spółek i ważnych
    wydarzeń, danych makro w przeszłości. Choćby same zebranie danych jest
    zaporą nie do przebrnięcia dla przeciętnego Kowalskiego. Bez większego
    wysiłku można jednak zdobyć dane o kursach historycznych. Ponieważ to
    łatwe, więc pojawiła się nawet teoria o tym że wykresy są wystarczające i
    mówią wszystko. Setki książek i artykułów, występy różnych guru i kursy AT.
    Jakby było czego nauczać.
    To jest szyte tak grubymi nićmi, że aż razi w oczy. Wybacz, ale zawsze
    traktował AT jak biznes - taki sam jak sprzedaż środków na porost włosów.