  • 1. Data: 2004-03-04 08:35:29
    Temat: Jak placic na Slowacji?
    Od: "Olek" <a...@p...onet.pl_NOSPAM>

    Witam,
    Czy ktos moze przerabial ostatnio powyzszy temat lub moze mnie odeslac zo
    zródel.
    Jade na Slowacje i zastanawiam sie jak najkorzystniej tam placic:
    1. Kupic korony w Polsce w kantorze (kurs 1:0.125)?
    2. Placic na miejscu karta (Visa el mBank)?
    3. Wybierac na miejscu z bankomatu?
    4. Czy moze jeszcze inne kombinacje?

    Gdzie moge znalesc kursy po jakich mBank przelicza wydane korony na zlote?

    Pozdrawiam,
    Olek.

  • 2. Data: 2004-03-04 10:10:25
    Temat: Re: Jak placic na Slowacji?
    Od: "BM" <s...@T...pl>

    > Jade na Slowacje i zastanawiam sie jak najkorzystniej tam placic:

    Ja jeżdżę od kilku lat co roku. Testowałem więc na własnej kieszeni
    wszystkie metody o których wspominasz.

    > 1. Kupic korony w Polsce w kantorze (kurs 1:0.125)?

    Najlepiej. Przy czym obowiązuje zasada - im bliżej granicy, tym zazwyczaj
    korzystniej. Ja zawsze wymieniam złotówki w kantorze na przejściu na Łysej
    Polanie - tam zawsze kurs był najkorzystniejszy. Na pewno nie opłaca się
    kupować koron w kantorach w dużych miastach typu Poznań, Warszawa, Gdańsk,
    gdzie jest to waluta sezonowa a co za tym idzie - relatywnie droga.

    Może spotkasz ludzi wracających ze Słowacji lub Słowaków - wtedy zawsze
    możesz się dogadać co do kursu "średniego" - wyjdzie jeszcze taniej.

    Co prawda są kantory (skupujące także złotówki) po stronie słowackiej (np.
    Poprad, Stary Smokovec) ale nie opłaca się tam wymieniać - zwłaszcza
    złotówek - zdzierają okrutnie. A jak wymieniasz dolary lub euro, to
    przygotuj sie na okazanie paszportu (serio! - taki mają przepis).
    Jeśli już musisz - to sprawdź kilka - ceny mogą się róźnić, ale dotyczy to
    raczej miejscowości niż kantorów w ramach jednej. Najgorzej zdzierają w
    miejscowościach stricte turystycznych, czyli Smokovce, Tatranska Lomnica
    itp. Najlepiej jest poszukać jakiegoś kantoru w Popradzie

    > 2. Placic na miejscu karta (Visa el mBank)?

    Bezgotówkowo - owszem, można. Niemniej wyjdzie drożej (korony->USD->złotówki
    po "korzystnym" kursie bankowym) niż gotówką zakupioną w kantorze.

    > 3. Wybierac na miejscu z bankomatu?

    Ostateczność. Ponownie przelicznik jak w punkcie 2 + prowizja za wybranie
    pieniędzy z bankomatu. Aktualnie chyba 10 zł - sprawdź na stronie mBanku.

    Generalnie, z mojego oświadczenia, w kolejności opłacalności:
    a) zakup koron za złotówki w kantorze po polskiej stronie

    długo nic

    b) zakup koron po słowackiej stronie za euro/usd
    c) płatność kartą
    d) wybranie pieniędzy z bankomatu
    e) zakup koron za złotówki po słowackiej stronie

    przy czym kolejność b-d może się zmieniać.

    Pozdrawiam i polecam piwo Velvet w Popardzie!
    BM

  • 3. Data: 2004-03-04 10:18:39
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > kupować koron w kantorach w dużych miastach typu Poznań, Warszawa, Gdańsk,
    W tych to moze i nie, ale w Katowicach widełki są tak małe,
    że nieraz kurs wychodzi lepszy niż przy granicy.

  • 4. Data: 2004-03-04 10:59:00
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > a) zakup koron za złotówki w kantorze po polskiej stronie
    >
    > długo nic
    >
    > b) zakup koron po słowackiej stronie za euro/usd

    Dwa lata temu podczas dlugiego weekendu bylem na Slowacji. Przed wyjazdem
    kupilem "na wszelki wypadek" niewielka ilosc SKK w kantorze w Bydgoszczy po
    11-12PLN/100SKK. Przy granicy w kantorze byly po okolo 9,50. Na Słowacji za
    prawie wszystko placilem karta KK BZWBK. Mimo dwukrotnego przeliczania nigdy
    kurs nie przekroczyl 9PLN/100SKK.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 5. Data: 2004-03-04 12:02:07
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

> [...]
    > 1. Kupic korony w Polsce w kantorze (kurs 1:0.125)?
    > 2. Placic na miejscu karta (Visa el mBank)?

    a ja najlepiej wyszedłem, płacąc kartą Maestro ING BSK. Kurs (końcówka
    grudnia ubr.) zawsze był korzystniejszy niż kantorowy (być może ze względu
    na przeliczanie SLK->EUR->PLN albo dlatego, że ING BSK generalnie ma
    korzystne kursy).

    Radek

  • 6. Data: 2004-03-04 12:49:28
    Od: Tashi <k...@p...WYTNIJTO.onet.pl>

    W dniu 26.02 dokonałem zakupów na Słowacji płacąc kartą mBanku 258.70 Sk.
    Z mojego konta pobrano 31,87 PLN. W kantorze zaś kupowałem korony po
    kursie 12,60/100Sk.

  • 7. Data: 2004-03-04 14:19:48
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Tashi" <k...@p...WYTNIJTO.onet.pl> napisał w wiadomości
    > W dniu 26.02 dokonałem zakupów na Słowacji płacąc kartą mBanku 258.70 Sk.
    > Z mojego konta pobrano 31,87 PLN. W kantorze zaś kupowałem korony po
    > kursie 12,60/100Sk.

    Chcesz zmusic grupowiczow do wykonywania obliczen? No wiesz... ;-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 8. Data: 2004-03-04 14:45:24
    Od: Tashi <k...@p...WYTNIJTO.onet.pl>

    Wiesz, od razu podnioslyby sie glosy, ze ten kurs to nieprawda, bo po
    drodze bylo Euro, dolar i nie wiadomo co jeszcze. A tak każdy podzieli
    sobie sam i porowna wyniki z sasiadem w lawce..:-).
    Troche off topic - słyszalem, ze PKOBP przelicza czeskie korony
    bezposrednio na zlote, ciekawe czy robi to samo ze slowackimi
    T.

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 9. Data: 2004-03-04 19:47:26
    Temat: Odp: Jak placic na Slowacji?
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik Olek <a...@p...onet.pl_NOSPAM> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c26poh$16f7$...@n...ipartners.pl...

    Mój typ:
    2. Placic na miejscu karta ?
    1. Kupic korony w Polsce w kantorze (kurs 1:0.125)?
    3. Wybierac na miejscu z bankomatu?

    wymieniac tam EUR lub USD
    długo nic
    płacić /wymieniac złotówki

    El NIE karta mBanku tylko kupic sobie przepłaconą PODÓZNIK ING - a 9
    zeta - zupełnie inny system prowizji ( brak minimalnej) przy wypłacie z
    bankomatu.

    Moze mam pecha do polskich kantorów - ale zdecydowanie cześciej przy
    płaceniu karta miałem korzystniejszy kurs niz przy płaceniu złotóweczkami w
    Polsce wymienianymi. Z tym, żę róznice sa dość minimalne.
    Po drugie nie lubie miec przy sobie dużej gotówki - skradzioną/zgudbioną
    karte łatwiej zastrzec niż banknoty:P
    A karta ING pozwala wypąłcić tylko tyle il ejest wplacone w kraju.

    Osobiście stosuję metode trzymania przy sobie pieniedzy na 2-4 dni i
    sytematycznego wypłacania w razie potrzeby co właśnie 2-4 dni z bankomatu.
    Czestość wypłat zależy od tego jak czesto uda mi sie karta zapłącić.