  • 1. Data: 2015-02-10 11:04:28
    Temat: Jak bezpiecznie zainwestować?
    Od: "Adam" <A...@A...pl>

    Witam

    Na początku marca zakończą się okresy moich lokat
    na łączną sumę prawie 60 tys. zł.
    Przeglądałem oferty banków, ale oprocentowanie lokat
    systematycznie spada.
    Chciałbym zainwestować tę sumę w całości lub podzieloną
    na części. Dopuszczam ryzyko nieotrzymania odsetek,
    ale pod warunkiem zachowania nietykalności kapitału.
    Czy taka inwestycja wymaga założenia konta maklerskiego
    i jakie koszty byłyby z tym związane?
    Nigdy tak nie inwestowałem moich pieniędzy, dlatego proszę
    o radę, gdzie szukać informacji i ofert.
    Wszelkie rady osób doświadczonych będą mile widziane. :-)

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2015-02-10 11:32:26
    Temat: Re: Jak bezpiecznie zainwestować?
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    3,8% TMUB

    --
    radar

  • 3. Data: 2015-02-10 11:56:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ale pod warunkiem zachowania nietykalności kapitału.
    >Czy taka inwestycja wymaga założenia konta maklerskiego

    Inwestycje ktore tego wymagaja, zazwyczaj wiaza sie z ryzykiem :-)

    Jest pare funduszy, ktore wydaja sie w miare bezpieczne. No ale tez
    profit niekoniecznie jest duzy, a inwestycja raczej dlugoterminowa.

    J.

  • 4. Data: 2015-02-10 12:05:51
    Od: "Adam" <A...@A...pl>

    >Użytkownik "J.F." napisał

    > Jest pare funduszy, ktore wydaja sie w miare bezpieczne. No ale tez profit
    > niekoniecznie jest duzy, a inwestycja raczej dlugoterminowa.

    Dzięki.

    Po to chcę ryzykować (w moim przypadku nieotrzymaniem odsetek)
    żeby mieć szanse na większy zysk. Chyba tym się to różni od lokat
    bankowych lub obligacji skarbu państwa gdzie zysk jest mały,
    ale pewny.

    Jakie to fundusze?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2015-02-11 04:29:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" 54d9d7a2$0$2192$6...@n...neostrada.pl

    > Na początku

    ...było słowo...

> [...]
    > o radę, gdzie szukać informacji i ofert.
    > Wszelkie rady osób doświadczonych będą mile widziane. :-)

    Ktoś tu kiedyś zaproponował -- lokujesz forsę na małe %%,
    które awansem inwestujesz w totolotku. Kapitał masz stale
    gwarantowany przez BFG, zaś odsetki -- być może ;) będą pokaźne. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2015-02-13 05:47:02
    Od: "Adam" <A...@A...pl>

    Może jednak ktoś na tej grupie inwestował
    pieniądze w fundusze lub inne mechanizmy
    z gwarancją zachowania kapitału i mógłby
    podzielić się opinią?
    Nikt nie może nic doradzić?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2015-02-13 06:41:21
    Od: d...@g...com

    > Może jednak ktoś na tej grupie inwestował
    > pieniądze w fundusze lub inne mechanizmy
    > z gwarancją zachowania kapitału i mógłby
    > podzielić się opinią?
    > Nikt nie może nic doradzić?

    Mysle, ze najlepsze rozwiazanie to lokata bankowa, a potem przeznaczenie tych odsetek
    na cos ryzykownego. Moze niekoniecznie totolotek, ale np. kupic jakies waluty, zloto,
    akcje...
    Jesli chodzi o fundusze i inne ryzykowne inwestycje finansowe, to ja bym raczej tego
    unikal. Jak pokazuja ostatnie lata, jest duza szansa na to, ze na funduszach sie
    straci:
    http://www.bankier.pl/fundusze/notowania/wszystkie
    Zyski nie sa na ogol olbrzymie, moim zdaniem nie warte ryzyka (samo zachowanie
    kapitalu to jest jednak strata).
    Sam nigdy z funduszy nie korzystalem, ale jakies niewielkie kwoty inwestowalem w
    akcje i np. sytuacja z notowaniami akcji ukraińskich spolek skutecznie mnie oduczyla
    takich inwestycji.

  • 8. Data: 2015-02-13 10:30:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup

    >Mysle, ze najlepsze rozwiazanie to lokata bankowa, a potem
    >przeznaczenie tych odsetek na cos ryzykownego. Moze niekoniecznie
    >totolotek, ale np. kupic jakies waluty, zloto, akcje...

    Zysk bedzie znikomy. jesli na lokacie masz 3%, walory zarobia
    niebotycznie 1.5 raza, to razem wyjdzie 4.5%. A prawde mowiac mniej,
    bo najpierw trzeba odczekac az uzyskamy odsetki w celu dalszej
    inwestycji i odliczyc prowizje.

    Jesli spodziewamy sie wzrostu ... czemu nie zaryzykowac np 10%
    kapitalu ? W razie straty 95% powinno zostac, w razie zysku bedzie
    przyzwoita kwota :-)

    Mozna tez od razu w lokate strukturyzowana, choc tak prawde mowiac to
    mi sie warunki nie podobaja.

    Aviva ostatnio zbiera pieniadze w polisolokatach, niby gwarancje na
    sam kapital daje ...

> [...]
    >Zyski nie sa na ogol olbrzymie, moim zdaniem nie warte ryzyka (samo
    >zachowanie kapitalu to jest jednak strata).

    No, 3% z lokaty, o ktore coraz trudniej, to tez jakby strata.
    A zyjemy w ciekawych czasach, gospodarka moze ruszyc, zyski moga byc
    spore, inflacja moze uderzyc, a akcje sie utrzymaja ...

    J.

  • 9. Data: 2015-02-13 13:37:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 54ddc42f$0$2193$6...@n...neostrada.pl

    > Jesli spodziewamy sie wzrostu ... czemu nie zaryzykowac np 10% kapitalu ? W razie
    straty 95% powinno zostac, w razie zysku bedzie
    > przyzwoita kwota :-)

    Dlaczego nie 110%? ;)

    W razie straty -- można oskarżyć bank o malwersacje. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2015-02-13 18:07:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-02-13 o 10:30, J.F. pisze:
> [...]
    praktycznie prawie nie korzystam z lokat, zdecydowaną większość kapitału
    mam w funduszach inwestycyjnych, najczęśćiej obligacyjnych, bo nie
    zależy mi na mega zyskach (które wiążą się z dużym ryzykiem)

    w zależności od funduszu mam ok. 8-11% w skali roku brutto, inwestycja
    bardzo płynna, nie muszę czekać aż mi się lokata zakończy

    --
    pozdrawiam
    RobertS