  • 1. Data: 2011-08-25 19:12:31
    Temat: Inne zdarzenia losowe
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Wiedzialem że będzie z tym kłopot ...

    Jakiś czas temu pytałem co to sa inne zdarzenia losowe bo bank chce taką
    polisę zabezpieczającą przedmiot hipoteki ale nijak nie potrafi ich
    zdfiniować na kilka zapytanych doradzców.

    Dostarczyłem więc plisę o nazwie "Od ognia i innych zdarzeń losowych"
    akredytowaną przez bank o nazwie identycznej jak wymagana w umowie.

    Dzisiaj (3 miesiące od dostarczenia, na kilka dni przed końcem terminu)
    sprytnym wybiegiem bank wyssał ode mnie 40zł za dwa monity że ta polisa
    zła była i w ogóle do dupy. Bo nie ma od zalania i powodzi. Choć cesje
    pospisali bez szemrania.

    Zalanie i powódź sią rozszerzeniem polisy a nie bazą.

    Zgłosiłem reklamację dzisiaj żeby ki ktoś kompetentny wskazał
    obowiązujący mnie przepisa prawa definiujący owe pojęcie "inne zdarzenia
    losowe" bo o powodzi ani słowa w dokumentach ktore podpisalem z bankiem,
    więc zakładam ze to jakiś przepis nadrzedny, ustawa, konstytucja czy
    inne 10 przykazań.

    Jakie mam szanse na reklamację? Bank ma w nazwie 3 litery z czego
    pierwsza ma kod asci 0x49 ...

  • 2. Data: 2011-08-25 19:19:48
    Temat: Re: Inne zdarzenia losowe
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 25.08.2011 21:12, Sebastian Biały pisze:
    > Bank ma w nazwie 3 litery z czego
    > pierwsza ma kod asci 0x49 ...

    ROTFL.

  • 3. Data: 2011-08-25 19:29:57
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości grup

    > ROTFL.

    Ale konspira, nie? :D

  • 4. Data: 2011-08-25 19:54:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-25 21:19, neoniusz wrote:
    > ROTFL.

    :D To odruch, jak się caly dzień programuje :P

  • 5. Data: 2011-08-25 20:08:23
    Od: BI <f...@o...pl>

    On 25 Sie, 21:12, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > inne 10 przykazań.
    >
    > Jakie mam szanse na reklamację? Bank ma w nazwie 3 litery z czego

    Ubezpieczenia tzw. ogniowe we wszystkich Towarzystwach składają się z
    zakresu podstawowego (FLExA - od angielskich nazw ognia, piorunu,
    wybuchu i upadku statku powietrznego) oraz z ryzyk dodatkowych, które
    nie są jednakowe w różnych Zakładach Ubezpieczeń, więc ich definicje
    mogą różnić się w istotnych kwestiach. Podstawową "konstytucją" dla
    umowy ubezpieczenia są tzw. ogólne warunki ubezpieczenia (o.w.u.).
    Klient powinien je otrzymać przed podpisaniem polisy, zapoznać się z
    nimi i wtedy będzie wiedział jak wygląda ochrona serwowana przez
    konkretnego ubezpieczyciela w różnych wariantach. Jeśli nie wystarcza
    mu podstawowy zakres ubezpieczenia (polisa najtańsza), może prosić o
    rozszerzenie o ryzyka dodatkowe, ponosząc nieco wyższy koszt polisy.
    Ryzykiem dodatkowym może być np. huragan, powódź, lawina, zapadanie i
    usuwanie się ziemi, nadmierne opady śniegu, deszcz nawalny itp.
    Moim zdaniem szanujący się bank powinien uprzedzić klienta jaki zakres
    ubezpieczenia go satysfakcjonuje by klient od razu dostarczył mu
    odpowiednią polisę.

  • 6. Data: 2011-08-25 20:43:58
    Od: "C." <c...@g...com>

    > Jakie mam szanse na reklamację? Bank ma w nazwie 3 litery z czego
    > pierwsza ma kod asci 0x49 ...

    A właśnie miałem ten sam bank pytać o to samo ...

    Spróbowałem pokombinować tak: skoro nie chcę "ich" ubezpieczenia i
    chcę w to miejsce alternatywne, to muszę zobaczyć jaki zakres obejmuje
    to, co sami proponują

    Bank ubezpiecza kredyty w TU Europa SA i tutaj
    http://www.ingbank.pl/_fileserver/item/1003144
    są warunki :
    - Wariant podstawowy = Ubezpieczenie Nieruchomości od Pożaru i innych
    Zdarzeń losowych
    - Wariant rozszerzony = Ubezpieczenie Nieruchomości od Pożaru i innych
    Zdarzeń losowych, Ubezpieczenie Ruchomości domowych od Pożaru i innych
    Zdarzeń losowych, Ubezpieczenie Ruchomości domowych na wypadek
    Kradzieży z włamaniem i Rabunku, Ubezpieczenie OC.

    Przedmiotem ubezpieczenia Nieruchomości od Pożaru i innych Zdarzeń
    losowych są Nieruchomości o charakterze mieszkalnym wraz z ich Stałymi
    elementami oraz Nieruchomości o charakterze użytkowym wraz z ich
    Stałymi elementami, na których ustanowienie hipoteki stanowić ma lub
    stanowi docelowe zabezpieczenie spłaty udzielonego Kredytu.

    I dalej:

    Zakres ubezpieczenia Nieruchomości wybudowanych wraz z ich Stałymi
    elementami oraz Ruchomości domowych obejmuje Szkody wyrządzone w
    sposób nagły, nieprzewidziany i bezpośrednio przez następujące
    Zdarzenia losowe:

    1) Pożar,
    2) Uderzenie pioruna,
    3) Przepięcie,
    4) Eksplozja,
    5) Implozja,
    6) Upadek statku powietrznego,
    7) Zalanie,
    8) Huragan,
    9) Powódź,
    10) Spływ wód po zboczach,
    11) Grad,
    12) Obsunięcie się ziemi,
    13) Zapadnięcie się ziemi,
    14) Lawinę,
    15) Upadek drzewa lub jego części,
    16) Deszcz nawalny,
    17) Uderzenie pojazdu.

    Domyślam się, że stąd wzięła im się ta powódź, ale szczerze mówiąc
    pewnie dałbym się tak samo wpuścić w kanał jak autor wątku.

    Cyprian

  • 7. Data: 2011-08-25 21:21:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/25/2011 3:08 PM, BI wrote:
    > może prosić o
    > rozszerzenie o ryzyka dodatkowe, ponosząc nieco wyższy koszt polisy.

    ha ha

    nieco wyzszy.

    nieco wyzszy to on jest zanim cokolwiek podlegnie ubezpieczeniu.
    potem to on juz jest duuuuuzzzzoooo za wysoki.

  • 8. Data: 2011-08-25 21:24:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/25/2011 3:43 PM, C. wrote:

> [...]
    >
    > Domyślam się, że stąd wzięła im się ta powódź, ale szczerze mówiąc
    > pewnie dałbym się tak samo wpuścić w kanał jak autor wątku.

    pamietaj, ze przy takiej definicji spalenie towjej chaty przez sąsiada
    pijaka nie podlega ubezpieczenie bo takie zdarzenie nie jest
    nieprzewidywalne. Dało sie przewidziec, ze sąsiad kiedys pusci coś z
    dymem lub zapomni zakrecic po pijaku kurki.

  • 9. Data: 2011-08-25 22:24:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-25 22:43, C. wrote:
    > Bank ubezpiecza kredyty w TU Europa SA i tutaj
    http://www.ingbank.pl/_fileserver/item/1003144
    > są warunki :

    Ale mnie one w ogóle nie interesują. To jest *jakieś* ubezpieczenie. Ma
    taki-a-taki zakres. Jest w nim powódz - super. Inni powodzi w opcji
    podstawowej nie mają - też super (a przecież są na liście uznawanych
    ubezpieczycieli przez XXX).

  • 10. Data: 2011-09-02 13:36:00
    Od: "Wiesław Gajda \(Gold Finance\)" <w...@g...pl>

> [...]
    > polisę zabezpieczającą przedmiot hipoteki ale nijak nie potrafi ich
    > zdfiniować na kilka zapytanych doradzców.

    Definicja "zdarzeń losowych" powinna się znajdować w OWU, a OWU powinien
    dostarczyć lub udostępnić doradca przed podpisaniem umowy kredytu. To jeśli
    polisa była z banku razem z kredytem. W ubezpieczeniach zewnętrznych też
    taka definicja znajduje się w OWU, które otrzymuje się od agenta.

    Z reszty postu wnioskuję, że polisa była zewnętrzna. A to znaczy, że zawarł
    Pan umowę ubezpieczenia w nieodpowiednim wariancie, w którym zalanie i
    powódź nie było objęte ochroną. Bank jednak przed przyjęciem umowy cesji
    powinien sprawdzić jakie ryzyka są objęte ochroną. Błędy więc wystąpiły po
    obu stronach.

    --
    Pozdrawiam,

    Wiesław Gajda