  • 1. Data: 2011-08-25 16:52:27
    Temat: Getin Lokata 4x4 cos nie tak z %
    Od: "Damian News" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Getin Olnline Lokata 5,62% & 7,2%
    1 Lokata z dzienną kapitalizacją odsetek - oprocentowanie nominalne 5,62% w
    skali roku. Z uwagi na zaokrąglenie kwoty podatku od dochodów kapitałowych
    podatek ten
    (wg stanu prawnego na dzień sporządzenia niniejszej informacji) wynosi 0zł,
    co oznacza że inna lokata w tych samych granicach kwotowych, na taki sam
    okres, dla której podatek ten byłby równy 19% musiałaby mieć oprocentowanie
    7,2% w skali roku aby Klient uzyskał analogiczny zysk.

    Idea Bank Lokata 5,79% i też 7,2% 5,62 a raz 5,79 daje 7,2% brutto ?

    Lokata z dzienną kapitalizacją odsetek - oprocentowanie nominalne 5,79%w
    skali roku. Dla kwoty pojedynczej lokaty od 1 000 zł do 14 000 zł z uwagi na
    zaokrąglenie kwoty podatku od dochodów kapitałowych podatek ten wynosi 0zł,
    co oznacza że inna lokata, dla której podatek ten byłby równy 19% musiałaby
    mieć oprocentowanie 7,2% aby Klient uzyskał analogiczny zysk.

    Jak im z 5,62 % wyszło 7,2 % w Getinie. Ktoś nas tu chyba robi w bambuko

  • 2. Data: 2011-08-25 16:56:32
    Temat: Re: Getin Lokata 4x4 cos nie tak z %
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Efekt kapitalizacji odsetek i naliczonych odsetek od odsetek. 3M konta 16M.

  • 3. Data: 2011-08-25 17:43:30
    Od: "Damian News" <b...@p...onet.pl>

    > Efekt kapitalizacji odsetek i naliczonych odsetek od odsetek. 3M konta
    > 16M.

    Acha to tak w sumie racja. Dzięki za info :)

  • 4. Data: 2011-08-25 19:33:01
    Od: "Damian News" <b...@p...onet.pl>

    > Efekt kapitalizacji odsetek i naliczonych odsetek od odsetek. 3M konta
    > 16M.

    Z tym że jest jedno ale. Po 1 stycznia lokaty z kapitalizacją jednodniową
    też zostaną opodatkowane i podawanie oprocentowania jakie klient by uzyskał
    na lokacie z "belką" przy lokatach dłuższych niż 4 miesiące jest
    oszukiwaniem klientów.

    Wiem że banki stosują kruszek dopisując coś takiego (wg stanu prawnego na
    dzień sporządzenia niniejszej informacji) ale jest to robienie ludzi w
    balona.

    Damian

  • 5. Data: 2011-08-25 19:42:00
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Damian News" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z tym że jest jedno ale. Po 1 stycznia lokaty z kapitalizacją jednodniową
    > też zostaną opodatkowane

    A skad ta pewnosc ?

  • 6. Data: 2011-08-25 19:45:57
    Od: "Damian News" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" <s...@n...cpam> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Damian News" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:j3681q$ukd$1@news.onet.pl...

    > A skad ta pewnosc ?

    Chcesz powiedzieć że banki wiedza coś czego my jeszcze nie wiemy że mogą nie
    wprowadzić tych przepisów ?

  • 7. Data: 2011-08-25 21:17:48
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Damian News <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Chcesz powiedzieć że banki wiedza coś czego my jeszcze nie wiemy że mogą nie
    > wprowadzić tych przepisów ?

    Nie tylko banki to wiedzą, ale każdy kto się choć trochę interesuje własnymi
    pieniędzmi:
    http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=984012&t=9
    83787
    http://www.polityka.pl/rynek/komentarze/1518078,1,po
    datek-belki-bez-zmian.read
    http://zarabiamynalokatach.blogspot.com/2011/07/poda
    tek-belki-pozostaje-bez-zmian.html

  • 8. Data: 2011-08-26 15:15:17
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    k...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a) :

    > Nie tylko banki to wiedzą, ale każdy kto się choć trochę interesuje własnymi
    > pieniędzmi:
    > http://zarabiamynalokatach.blogspot.com/2011/07/poda
    tek-belki-pozostaje-bez-zmian.html

    Jednak każdy, kto potrafi czytać i *rozumieć* czytany tekst widzi
    tam "...nie wejdą w życie od 1 stycznia 2012 roku."

    Znaczy to, że nie wejdą 1 stycznia. Ale mogą 2-go wejść, prawda?
    Wybory mamy zaraz i nie będą uchwalać niepopularnych ustaw.
    Poczekajmy do czasu po wyborach.
    Dalej - a mało to razy w ekspresowym tempie uchwalano ustawy?
    Bądźmy realistami, nie naiwnymi prostaczkami, nie orientującymi
    się w otaczającym nas świecie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 9. Data: 2011-08-26 20:27:25
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Gdybyś rozważył kontekst to byś zrozumiał, że pieprzysz od rzeczy. Ten kontekst
    odnosi
    się zwłaszcza do konstrukcji lokaty o której oprocentowaniu sobie rozmawiamy.

    Już pomijam, że zmiana w ustawie o podatkach w sposób przez Ciebie opisany jest w
    zasadzie wykluczona. No i jest też w sejmie projekt zniesienia belki całkiem od
    lokat,
    może wejdzie 3 stycznia zaraz po twoim 2 stycznia?Tego nikt nie wie. A autor pytał o
    konstrukcję lokaty (czemu 4x4 i skąd taki procent wyliczony i co wiedzą banki) to się

    dowiedział.