  • 1. Data: 2012-11-24 19:12:55
    Temat: IdeiBanku odpowiedź na pytanie, dlaczego w tytule przelewu nie może być nawiasów
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    Tak oto Idea Bank odpowiedział mi na pytanie, dlaczego w tytule przelewu
    nie może być nawiasów:

    <cite>
    Uprzejmie informuję, iż wprowadzając dane do przelewów należy unikać
    stosowania znaków specjalnych. Maksymalna ilość znaków w tytule przelewu
    wynosi 35 znaków, natomiast znaki specjalne mogą być kodowane nawet
    przez kilka znaków przez długość tytułu może zostać przekroczona.
    </cite>

    Bez komentarza.
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2012-11-24 19:16:01
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Grzexs <g...@g...pl> writes:

> [...]
    > przelewu wynosi 35 znaków, natomiast znaki specjalne mogą być kodowane
    > nawet przez kilka znaków przez długość tytułu może zostać

    Niestety to jest przypadłośc chyba wszystkich banków. Ja na przykład
    lubię pisac w tytule przelewu "spłata karty *xxx" albo "%xxx" Duuużo
    banków ma z tym problemy.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    Hodie natus est radici frater.

    [ Unto the root is born a brother ]

  • 3. Data: 2012-11-24 20:07:36
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety to jest przypadłośc chyba wszystkich banków. Ja na przykład
    > lubię pisac w tytule przelewu "spłata karty *xxx" albo "%xxx" Duuużo
    > banków ma z tym problemy.

    Zapewne chodzi o tzw. "sql injection". Np. wpisanie jako tytułu
    przelewu czegoś w stylu: ') drop database ideabank --
    mogłoby w pewnych okolicznościach spowodować usunięcie
    całej bazy danych :)

  • 4. Data: 2012-11-24 20:16:36
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> writes:

> [...]
    > przelewu czegoś w stylu: ') drop database ideabank --
    > mogłoby w pewnych okolicznościach spowodować usunięcie

    P... kotka za pomocą młotka. Ktoś chce mnie przekonywać, że w 2012
    roku nie ma narzędzi do weryfikowania tego co wpisał użytkownik na
    formatce? I odpowiedniej zamiany na np. encje html czy też
    "eskejpowanie"? Lenistwo programistów (tak, w tym wypadku programistów)
    i tyle.
    <wspomnienia kombatanta mode="on">
    Dawno temu mbank mial coś takiego, że nie interpretował
    znaczków "<" oraz ">". W związku z czym po wyłaniu przelewu o tytule
    ciekawy tytył przelewu :)
    </wspomnienia kombatanta>

    KJ

    "A verbal contract isn't worth the paper it's printed on."
    -- Samuel Goldwyn

  • 5. Data: 2012-11-24 20:28:21
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

> [...]
    > formatce? I odpowiedniej zamiany na np. encje html czy też
    > "eskejpowanie"? Lenistwo programistów (tak, w tym wypadku programistów)

    Masz oczywiście rację, nie sugeruję broń boże, że usuwanie
    niebezpiecznych znaków, to jedyna czy też odpowiednia metoda
    radzenia sobie z tym problemem.

    Dobre :)