  • 51. Data: 2009-01-05 19:54:37
    Temat: Re: I znowu schemat zadziala
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    z/svc wrote:

    > Czy aby na pewno?
    > A co się stanie, jeśli fundusze (np. Arka), w które zaiwestowałeś
    > poprzez AEGON, splajtują i znikną z rynku? Albo jeśli sam AEGON padnie
    > na pysk?

    Fundusz zarządza pieniędzmi klienta. Nigdy nie jest ich właścicielem.
    Pieniądze klienta są na rachunku powierniczym w banku. Przy bankructwie
    funduszu pieniądze klienta nie wchodzą w masę upadłościową. Inaczej jest w
    banku. Pożyczając bankowi pieniądze za opłatą (procenty), bank staje się
    ich właścicielem i te pieniądze wchodzą w masę upadłościową banku. Aby
    chronić pieniądze w funduszu od tej strony trzeba się zainteresować
    bankami, z którymi współpracuje dany fundusz. Piszącemu o zabezpieczeniach
    prawnych chodziło o korzyści jakie daje statut polisy na życie. Taki statut
    mają inwestycje poprzez Aegon. Te inwestycje mają niższą rentowność niższą
    płynność i wyższe koszty. Ale coś za coś. Czy fundusze otwarte, czy
    fundusze przy polisach, czy kontrakty, czy akcje, wszystko jedno, żeby na
    tym zarabiać trzeba się na tym znać. Albo wynająć kogoś kto się na tym zna.
    To przedsięwzięcie od strony zarządzania niczym się nie różni od hodowli
    świń czy produkcji butów. Bez znajomości handlu papierami na giełdzie nie
    będzie zysków. Nie wystarczy mieć pieniądze i wyobrażenie.

  • 52. Data: 2009-01-05 22:42:18
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Ladnie napisane.

    D.