  • 21. Data: 2013-05-14 19:32:41
    Temat: Re: I stopy w dół.....:(
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TrzyLinie" kmsklj$msi$...@d...me

    > Ja bym powiedział tylko, że coś to zrobiło, ponieważ nie wiadomo co, to lepiej nie
    się nie wypowiadać z tym temacie.

    Nawet ksiądz na spowiedzi (a wówczas ponoć przemawia przez
    jego usta sam Bóg) zauważył właśnie to, co teraz napisałeś. :)

    > Zgadzam się, warto jednak poznać co najmniej mechanizmy jego działania :)

    Warto. Jest takie przysłowie -- ,,język wrogów warto znać''.
    Warto poznać metody działania Kościołów i sekt religijnych.
    Im więcej wiemy o jakimś niebezpieczeństwie, tym mniejszym
    jest ono dla nas zagrożeniem.

    Angina nie jest groźna, gdy wiemy, co ją wywołuje i jak to coś zwalczać.
    Podobnie z gruźlicą, która kiedyś pochłaniała masę ludzi a dziś jest co
    najwyżej chorobą irytującą. :)

    > Mechanizmy działania banków niedaleko od nich odbiegają, w zasadzie są tożsame :)

    Nie są. Nie znam Kościoła dającego ludziom pieniądze, a banki -- dają.
    Nie znam banku straszącego piekłem tych, którzy nie zapłacą bankowi za nic.

    Uważam (wiem, że to niepopularne stanowisko na tej grupie) że banki
    są restrukturyzowalne i można doprowadzić do współpracy klient-bank,
    podczas gdy podobna współpraca wierny-Kościół nie jest możliwa, i to
    już z samego założenia Kościoła, gdzie Kościół nie jest żadnym partnerem dla
    śmiertelnika.

    Banki są wg mnie potrzebne i dają korzyści, czego nie można powiedzieć o Kościołach.
    (nie mówię, że każda działalność Kościoła jest zła -- stanowią element
    kulturotwórczy,
    ale w prawdziwej działalności Kościoła ten element stanowi marginalne znaczenie)

    Banki nie zawsze dążą do przejęcia władzy nad klientem.
    (a może to ja jestem zbyt silny i zbyt przezorny, aby dać się wrobić?)

    Banki chcą zarabiać pieniądze -- a to dobry znak.
    Kościoły wciąż odżegnują się od ,,gromadzenia dóbr materialnych'' -- czyli oszukują
    na samym wstępie.

    IMO różnic widać całą masę, a podobieństw raczej mało.
    I banki, i Kościoły są tworami ludzkimi -- Chrześcijaństwo mówi wprost
    o Bogu w ludzkim ciele, dlatego nie warto podniecać się podobieństwami
    typu -- i tu i tu, spotykamy element ludzki...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2013-05-14 19:48:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" kmtsfp$aa5$...@s...aioe.org

    > Nie są. Nie znam Kościoła dającego ludziom pieniądze, a banki -- dają.
    > Nie znam banku straszącego piekłem tych, którzy nie zapłacą bankowi za nic.

    A Jan Paweł II tak cwanie zmodyfikował przykazania Kościelne
    (przykazania Boskie zmodyfikowano przed setkami lat) że ten,
    kto nie płaci na Kościół, nie zostanie zbawiony. Wg wielu ów
    Kościół (o którego potrzeby należy dbać wg ostatniego przykazania
    Kościelnego) to ogół wiernych (miliard ludzi) ale wg innych ludzi
    owym Kościołem jest duchowieństwo.

    Nie znam podobnego przykazania bankowego.

    Ponadto z bankami można jednak rozmawiać. Z Kościołem -- nie można.
    Kościół naucza i koniec! Bank jest otwarty na klienta, słucha,
    zazwyczaj uważnie (gdy klient nie chce współpracy, bank reaguje
    modyfikacją swych postaw) skarg i wniosków, zaś Kościół jedynie
    objawia prawdy Boskie -- jakże modyfikowane na przestrzeni nie
    tylko lat, ale i kilometrów. ;) ;i jakże niespójne!!!!]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2015-01-12 21:51:39
    Od: n...@g...com

    W dniu środa, 8 maja 2013 13:47:39 UTC+2 użytkownik NEMO napisał:
    > Ciekawe o ile spadnie oprocentowanie lokat...

    Prawdziwa inflacja jest fałszowana, ale wiadomo, że za wszelką cenę stopy będą
    niskie.

    --
    Bodhi - http://metale-szlachetne.netinvest.pl/