  • 1. Data: 2005-01-12 13:14:52
    Temat: Hipoteka wniosek
    Od: "jm" <j...@p...onet.pl>

    Witam, czy orientuje sie może ktoś ile wynoszą opłaty związane z złozeniem
    wniosku o ustanowienie hipoteki (Wawa), ile za sam wniosek ( pewno jakieś
    znaczki skarbowe) a ile za ustanowienie hipoteki (0.4% kwoty kredytu???)
    Dzieki i pozdrawiam Jarek

  • 2. Data: 2005-01-12 14:56:34
    Temat: Re: Hipoteka wniosek
    Od: "Kamil Kosiński" <k...@...tak.dalej>

    "jm" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > znaczki skarbowe) a ile za ustanowienie hipoteki (0.4% kwoty kredytu???)
    Niezaleznie od lokalizacji 5 czy 10 % wartości wpisu (z głowy nie pamiętam).
    Żadne znaczki nie są potrzebne.

  • 3. Data: 2005-01-12 22:33:37
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@Z...MINUS.NA.PLUS.MINUSnet.pl>

    > Niezaleznie od lokalizacji 5 czy 10 % wartości wpisu (z głowy nie
    > pamiętam). Żadne znaczki nie są potrzebne.
    Chyba że w zaświadczeniu z banku przeznaczenie kredytu to budownictwo
    mieszkaniowe. Wtedy wpis jest całkowicie darmowy.Sprawdzone empirycznie
    tydzień temu :)
    Dodatkowo płaci się PCC od ustanowienia hipoteki 0,1 % od hipoteki
    zwykłej i 19 PLN za kaucyjną.

  • 4. Data: 2005-01-13 08:23:29
    Od: "Tomasz Bogacz" <t...@c...klub.chip.pl>

> [...]
    > tydzień temu :)
    > Dodatkowo płaci się PCC od ustanowienia hipoteki 0,1 % od hipoteki

    Ja skladalem w zeszlym roku wniosek o ustanowienie hipoteki kaucyjnej i
    zwyklej na kredyt w CHF dla nowego mieszkania.
    Mialem z banku zaswiadczenie ze kredyt przeznaczony jest na budownictwo
    mieszkaniowe, niestety, poinformowano mnie ze tak bylo kiedys, ale juz nie
    jest (chyba tylko domki jednorodzinne maja za darmo). Po pewnym czasie
    otrzymalem z sadu KW swistek do zaplaty na 422 ZL. Nie wiem w jaki sposob to
    wyliczaja, kwota kredytu w PLN to 88 tys. z groszami.

    TB

  • 5. Data: 2005-01-13 16:48:47
    Od: "Kamil Kosiński" <k...@...tak.dalej>

    "Tomasz Bogacz" <t...@c...klub.chip.pl> wrote in message

> [...]
    > otrzymalem z sadu KW swistek do zaplaty na 422 ZL. Nie wiem w jaki sposob
    > wyliczaja, kwota kredytu w PLN to 88 tys. z groszami.

    Bo zdaje się, że drugą część płaci bank. Czyli wpis to 10 proc., ale na
    Ciebie przypada 5 proc.

  • 6. Data: 2005-01-13 20:56:37
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@Z...MINUS.NA.PLUS.MINUSnet.pl>

> [...]
    > mieszkaniowe, niestety, poinformowano mnie ze tak bylo kiedys, ale juz nie
    > jest (chyba tylko domki jednorodzinne maja za darmo).
    Ja mam na wnoisku przybitą pieczątkę "zwolnione z opłat".
    Pani po lekturze zaświadczenia stwierdziła że nie pobierają od "na
    budownictwo
    mieszkaniowe".
    X Wydział KW Warszawa Mokotów.

  • 7. Data: 2005-01-13 21:30:36
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 13 Jan 2005 20:56:37 GMT, "Marcin Ozdzinski"
    <m...@Z...MINUS.NA.PLUS.MINUSnet.pl> wrote:

    >Ja mam na wnoisku przybitą pieczątkę "zwolnione z opłat".
    >Pani po lekturze zaświadczenia stwierdziła że nie pobierają od "na
> [...]

    zebys sie nie zdziwil :)
    mi tez najpierw pani powiedziela, ze nie bedzie oplaty, a po paru
    tygodniach przyszlo wezwanie do uiszczenia, bo sedzia rozpatrujaca
    sprawe zdecydowala inaczej :-)
    oczywiscie moglem sie odwolywac, ale zanim sprawa by sie wyjasnila,
    znajac blyskawiczny czas rozpatrywania spraw w naszych sadach, to
    wiecej by mnie kosztowalo ubezpieczenie kredytu placone do czasu wpisu
    do hipoteki niz ta oplata.
    po prostu w tym zakresie w sadach panuje pelna dowolnosc, a to, czy
    pobiora oplate, czy nie, zalezy tylko od widzimisie danego sedziego.
    niestety, w tym naszym pieknym kraiku bordello prawne panuje wielkie.
    rowniez w sadach.

    G.

  • 8. Data: 2005-01-13 22:02:23
    Od: "Sebastian" <B...@o...pl>

    > Pani po lekturze zaświadczenia stwierdziła że nie pobierają od "na
    > budownictwo
    > mieszkaniowe".
    > X Wydział KW Warszawa Mokotów.

    pracuje w ksiegach w szczecinie i potwierdzam ze nie pobiera sie za
    budownictwo mieszkaniowe

  • 9. Data: 2005-01-14 12:17:50
    Od: "jm" <j...@p...onet.pl>

    Dzieki wszystkim za podpowiedzi, saksowali mnie na 576PLN VII wydział
    Mokotów, Pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-01-14 17:09:30
    Od: "Sebastian" <B...@o...pl>

    ale nie napisales w koncu na jaki cel byl kredyt... oplate wylicza sie od
    wartosci kredytu i w zaleznosci na co kredyt jest przeznaczony to pobiera
    sie oplate 1/5 czy 1/20 np. wpisu stosunkowego..a na budownictwo
    mieszkaniowe nic sie nie pobiera...