  • 1. Data: 2004-09-20 19:47:11
    Temat: Heh, jak polskie banki robia interesy
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Strasznie typowy przyklad polskiego podejscia do robienia interesow. Smutny.

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,52981,22933
    08.html

    Kawalek artykulu. Polecam szczegolnie.

    Komu się opłaca?

    Sęk w tym, że to, co dobre dla bankowców - a więc terminale niemal na
    każdym rogu: w supermarkecie, kwiaciarni i w warzywniaku - nie
    przysparza zysków firmom rozliczeniowym, instalującym terminale. Są one
    bowiem drogie i tylko część kosztów ich zakupu można przerzucić na
    sklepy (w formie miesięcznych opłat). Resztę firma rozliczeniowa może
    odzyskać tylko z prowizji od transakcji. A prowizjami banki nie chcą się
    dzielić. Przedstawiciele PolCardu i eService nieoficjalnie przyznają, że
    ich "działka" to zwykle tylko 0,2-0,3 proc. od każdej złotówki - a więc
    dziesiąta część prowizji, która zabiera bank.

    Nic dziwnego, że do tej pory sieci rozliczeniowe niechętnie instalowały
    urządzenia w małych punktach handlowych, w których obroty nie są
    wystarczająco pokaźne, by terminal "zarobił na siebie" dzięki prowizjom.
    PolCard i eService, zamiast instalować nowe terminale w niezbyt
    atrakcyjnych punktach, wolą rozszerzać możliwości tych urządzeń, które
    zakupiły w przeszłości. W terminalach obu sieci można już doładować
    kartę telefonu pre-paid, a wkrótce ruszą inne usługi - np. zapłata
    comiesięcznych rachunków, czy wypłata gotówki. Optymistyczne prognozy
    rozwoju płatności bezgotówkowych, snute przez szefów Visy i MasterCarda
    stoją pod dużym znakiem zapytania.

  • 2. Data: 2004-09-21 00:08:33
    Temat: Re: Heh, jak polskie banki robia interesy
    Od: "_Zibi_" <n...@w...com>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości
    > Strasznie typowy przyklad polskiego podejscia do robienia interesow.
    Smutny.

    dziwisz się?

    Chcę kupić monitor. Krótko.
    Idę do kumpla:
    Ja - zapłacę ci kartą...
    On - podnisę ci marże 2%
    Ja - to jest nie zgodne z prawem...
    On - nie WQ#$$%% mnie
    Ja - odwal się(bankomat 20m) zapłace gotówką

  • 3. Data: 2004-09-21 06:44:29
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    > dziwisz się?
    >
    > Chcę kupić monitor. Krótko.
    > Idę do kumpla:
    > Ja - zapłacę ci kartą...
    > On - podnisę ci marże 2%
    > Ja - to jest nie zgodne z prawem...
    > On - nie WQ#$$%% mnie
    > Ja - odwal się(bankomat 20m) zapłace gotówką

    Idz, zrob ten sam numer na stacji benzynowej...

    MAd Hat
    ter

  • 4. Data: 2004-09-21 08:48:36
    Od: "_Zibi_" <n...@w...com>

    Użytkownik "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:cioiqk$b8j$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Idz, zrob ten sam numer na stacji benzynowej...

    Ja, numer? Coś chyba nie rozumiesz, sklep chciał mnie obciążyć kosztami
    transakcji, stacja benznowa przyjmie kartę bez mrugnięcia okiem.
    Zastanawiam się po co mają ten teminal "od parady?

  • 5. Data: 2004-09-21 09:52:41
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik _Zibi_ napisał:

    > Smutny.
    >
    > dziwisz się?
    >
    > Chcę kupić monitor. Krótko.
    > Idę do kumpla:
    > Ja - zapłacę ci kartą...
    > On - podnisę ci marże 2%
    > Ja - to jest nie zgodne z prawem...
    > On - nie WQ#$$%% mnie
    > Ja - odwal się(bankomat 20m) zapłace gotówką

    Przeczytaj artykul jeszcze raz. Moze zrozumiesz, ze chodzi w nim o cos
    troche innego.

    Bartol

  • 6. Data: 2004-09-28 07:56:11
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Nie tylko polskiego.
    Na zachodzie Europy też zdarza się, że nie uzyskasz rabatu, jeżeli chesz płacić
    kartą, sprawdzone.
    JaC

  • 7. Data: 2004-09-28 10:45:00
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik 666 napisał:

    > Nie tylko polskiego. Na zachodzie Europy też zdarza się, że nie
    > uzyskasz rabatu, jeżeli chesz płacić kartą, sprawdzone. JaC

    Zastanawia mnie to, jak zrozumieliscie ten artykul. Wlasciwie wszystkie
    posty dotycza sklepow, a zaden bankow. A w artykule chodzilo o to, ze
    banki owszem chca zeby jak najwiecej sklepow akceptowalo karty, ale nie
    maja najmniejszej ochoty dzielic sie prowizjami z CA, placac im w
    rezultacie grosze, wiec CA nie sa skore do instalowania POSow gdzie
    popadnie, bo im sie to nie oplaca. Taki typowy polski kociolek z
    pazernymi bankami w roli glownej.

    Bartol