  • 1. Data: 2013-10-25 21:37:04
    Temat: Hakerzy
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    http://finanse.wp.pl/kat,1033715,title,Uwaga-Hakerzy
    -okradaja-twoje-konto,wid,16104610,wiadomosc.html

    Cyberzłodzieje nie próżnują! Co chwila w sieci pojawiają się coraz
    bardziej wymyślne programy, dzięki którym hakerzy mogą z łatwością
    dostać się do naszych pieniędzy. Nieważne czy korzystamy z banku przez
    telefon czy przez komórkę. Wystarczy chwila nieuwagi i... możemy
    pożegnać się z oszczędnościami.

    Jeśli korzystasz z dostępu do banku przez internet lub telefon
    komórkowy, to miej się na baczności. Możesz obudzić się bez grosza przy
    duszy. Policjanci z komendy stołecznej ostrzegają przed hakerami, którzy
    wpuszczają do naszych urządzeń szpiegowskie oprogramowanie i dzięki
    niemu w oka mgnieniu przejmują kontrolę nad naszymi pieniędzmi.

    - W części banków żeby zalogować się na konto wpisujemy losowe wybrane
    litery z wymyślonego przez nas hasła. Potem prosty program Zitmo, który
    możemy pobrać przy okazji nagrywania na naszą komórkę jakiejkolwiek
    aplikacji podmienia naszą stronę logowania. Po kilku wizytach w banku
    szpieg składa nasze hasło w całość i przesyła do złodzieja, a wtedy ten
    ma pełny dostęp do naszych pieniędzy - tłumaczy Piotr Balcerek ze
    Związku Banków Polskich.

    - Korzystałam z dostępu do banku przez telefon. W pewnym momencie
    zorientowałam się, że z mojego konta giną drobne kwoty. Natychmiast
    zablokowałam zdalny dostęp do konta, bo okazało się, że miałam wirusa -
    opowiada Karolina, właścicielka małej firmy kosmetycznej spod Warszawy.

    Jeśli korzystamy z dostępu komputerowego... jest jeszcze gorzej.
    Program szpiegowski o nazwie Citadel może w jednej chwili pozbawić nas
    oszczędności.

    - Program ukrywa się w pamięci podręcznej i aktywuje, gdy do schowka
    kopiujemy ciąg cyfr wyglądających jak numer konta. Program podmienia
    wpisany przez nas numer na inny który ma zapamiętany - wyjaśnia Piotr
    Balcerek.

    Jeśli nie sprawdzimy numeru przed finalizacją transakcji to...
    pieniądze przepadły i nie mam mowy o dochodzeniu odszkodowania w banku,
    bo przecież sami wysłaliśmy pieniądze złodziejowi!

    --
    animka