  • 1. Data: 2003-09-22 06:04:34
    Temat: Gdzie znalezc (szukac) informacji o odsetkach od lokat w ubieglych latach?
    Od: "Mirosław 'Miron' Ambroziak" <m...@g...pl>

    Witam grupowiczów.

    Mam następujący problem: w 1998 r pozyczyłem pewną kwotę (w złotówkach)
    od bliskiego krewnego z obietnicą, że oddam kiedy tylko będę mógł oraz
    zwrócę należne odsetki w wysokości takiej, jakie średnio banki oferowały w
    danym roku. Własnie chciałem krewnemu oddać pożyczkę i dziś spędziłem w
    Googlach cały ranek w poszukiwaniu odpowiedzi i niestety nie znalazlem
    żadnego zestawienia wysokości odsetek od lokat terminowych choćby dla
    jednego banku.
    Czy ktoś z grupowiczów dysponuję takimi informacjami lub wie gdzie lub
    jak szukać? Za pomoc z góry dziękuję.

    Mirosław 'Miron' Ambroziak
    (Odpowiadając usuń '.spam.trap' z mojego adresu.)

  • 2. Data: 2003-09-22 06:24:00
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bkm3hq$l2u$...@n...news.tpi.pl,
    Mirosław 'Miron' Ambroziak <m...@g...pl>:
> [...]
    > Czy ktoś z grupowiczów dysponuję takimi informacjami lub wie
    > gdzie lub jak szukać? Za pomoc z góry dziękuję.

    Moze zrob tak:

    http://www.bankier.pl/inwestowanie/notowania/elw/ind
    ex.html?what=12M&dataminY=1998&dataminM=9&dataminD=2
    0&datamaxY=2003&datamaxM=9&datamaxD=19&zakladka=wibi

    Wpisz daty przedzialu (po prawej). WIBID roczny mniej wiecej odpowiada
    dobrej lokacie.
    Wychodzi srednio 9,5% rocznie, czyli po roku masz przyrost o wspolczynnik
    1,095, czyli po 5 latach ok. 1,57, zatem z kazdej pozyczonej zlotowki
    oddajesz 1zl i 57 groszy.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-09-22 06:42:12
    Od: "Mirosław 'Miron' Ambroziak" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wychodzi srednio 9,5% rocznie, czyli po roku masz przyrost o wspolczynnik
    > 1,095, czyli po 5 latach ok. 1,57, zatem z kazdej pozyczonej zlotowki
    Dziękuję za szybką odpowiedź:). Jednak próbując samemu policzyć odsetki za
    poszczególne lata nie dostaję informacji o oprocentowaniu w latch 98-99.

  • 4. Data: 2003-09-22 07:03:22
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bkm5mr$g98$...@a...news.tpi.pl,

    > Dziękuję za szybką odpowiedź:). Jednak próbując samemu policzyć
    > odsetki za
    > poszczególne lata nie dostaję informacji o oprocentowaniu w latch
    > 98-99.

    Faktycznie, sorki.

    No to inaczej. Oprzyj sie na funduszu pienieznym, ktory jest jak dobra
    lokata.

    Np.

    http://www.fundusze.mbank.com.pl/SKARBIEC_SKAK.html

    i wpisz dokladna date, kiedy pozyczyles, przesun "kreske" do konca w prawo i
    odczytaj stope zwrotu; chyba ze przed wrzesniem, to musisz znalezc fundusz,
    ktory juz istnial

    --
    Robert