  • 1. Data: 2002-12-05 08:43:05
    Temat: GTFI-szyfrowanie i inne pytania
    Od: "news.onet.pl" <f...@o...pl>

    Witam
    W piątek wysłałem do GTFI - wydrukowany z internetu - pisemny wniosek o
    otwarcie FIO Obligacji Skarbowych. Dzisiaj otrzymałem: poufne hasło do
    składania zleceń telefonicznych i internetowych (to chyab ten PIN),
    zaadresowana do nich kopertę zwrotną i "Oswiadczenie o haśle Uczestnika" w
    które to mam pewnie wpisac swoje wymysloen hasło i im odesłac w załączonej
    kopercie.
    Ale czy ja juz moge teraz wpłać czy muszę jeszcze na coś czekać np. na nr
    rejestru który otrzymam po przesłaniu im wymyslonego hasła ?

    Inna sprawa to ze zaczynam się zastanawiac czy z nich nie zrezygnować i
    pozostać w DWS (mam tam f. pieniężny z dostępem przez internet i pomimo że
    serwer jest w niemczech to nie ma takich problemów jak opisane piniżej z
    GTFI.

    Na stronie logowania adres mam taki
    http://www.gtfi.pl/rejestr/index.html?PHPSESSID=74d1
    6ba1d71e3f2f88631ae91c56
    c3be (a więc bez https)
    a gdy zrobię odswieżanie to gdy strona sie przeładowuje to na chwile
    pokazuje się - w rwmce w lewym dolnym rogu https;// ... czyli cos tam niby
    szyfruje lub próbuje to robić. Przez cały czas jest wyswierlany znaczek VERI
    SIGN - Secur Site (dziekuję bardzo za takie "secure") a gdy klikne w to
    miejsce gdzie normalnie pokazuje sie kłódeczka (bo tutaj nic nie ma) to
    wyskakuje napis "INFORMACJE O CERTYFIKACIE - Ten typ dokumentu nie ma
    certyfikatu zabezpieczeń".
    oczywiscie nie musze dodoawać że gdy wchodze na strony logowania mbanku czy
    lukasa to wszystko jest OK i kłódka sie pojawia i https jest zresztą
    sprawdzałem też na stronach logowania do innych banków gdzie nie mam konta i
    przeglądarka (IE 6,0 + wszystko co najnowsze, ciasteczka włączone) reaguje
    prawidłowo.
    Może problem jest w tym że www.gtfi.pl to tak naprawdę łaczy z
    www.sternik.rsi.pl (195.205.123.6).
    Czy wy też macie (mieliście) takie objawy ?
    Czy mogę po otrzymaniu z GTFI zrezygnowac z ich uslug po prostu nie wpacając
    wymaganej kwoty ? i czy to zrodzi jakieś konsekwencje dla mnie ? ... a
    prawdę mówiąc poważnie się nad wycofaniem zastanawiam.

    Pozdrawiam
    Marian
    p.s. sprawdzałem też na Operze 6.05, tak samo, "serwer z którym sie łączę
    nie ma zabezpieczeń" i dotyczy to strony z logowaniem jak i braku reakcji
    (szyfrowania) po wprowadzeniu przukładowego hasła i pinu - a wtedy nim
    odpowie że sa błędne powinien przejść w szyfrowanie ale nic z tego.

  • 2. Data: 2002-12-05 08:56:13
    Temat: Re: GTFI-szyfrowanie i inne pytania
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:asn3n8$k97$1@news.onet.pl, news.onet.pl wrote:

> [...]
    > o otwarcie FIO Obligacji Skarbowych. Dzisiaj otrzymałem: poufne
    > hasło do składania zleceń telefonicznych i internetowych (to chyab

    tak, to PIN

    > Ale czy ja juz moge teraz wpłać czy muszę jeszcze na coś czekać np.
    > na nr rejestru który otrzymam po przesłaniu im wymyslonego hasła ?

    Wlasnie wplacic najpierw, dopiero przesla numer rejestru, bo zanim nie
    wplacisz, nie moga nadac numeru rejestru. Zadnego hasla nie musisz wysylac -
    to chyba tylko na fax/telefon, a pewnie wolisz przez internet.

    Wplacasz przelewem na konto (podane na stronach), w tytule podajesz imie,
    nazwisko, PESEL. Przelew wykonaj z tego nr konta, ktory podales im.

> [...]
    > i pozostać w DWS (mam tam f. pieniężny z dostępem przez internet i
    > pomimo że serwer jest w niemczech to nie ma takich problemów jak

    To jest mylace, ale wszystko jest w porzadku.

    Nieporozumienie wynika stad, ze jak logujesz sie ze stron GTFI, to
    szyfrowana strona otwiera sie w ramce, stad Twoje niepokoje (informacja w
    przegladarce dotyczy dokumentu glownego).

    Jak masz jakies watpliwosci, to loguj sie przez efund i wszystko bedzie tak
    jak lubisz :)

    https://www.ofi.pl/efund/index.asp?FC=GTF&SRC=OFI&NP
    =login

    Natomiast logowac sie na razie nie mozesz, dopiero jak dostaniesz numer
    rejestru.

    HTH

    --
    Robert

  • 3. Data: 2002-12-06 08:14:50
    Od: z...@p...onet.pl

    > Wlasnie wplacic najpierw, dopiero przesla numer rejestru, bo zanim nie
    > wplacisz, nie moga nadac numeru rejestru.

    Nie wiem czy to jest regułą, bo ja dostałem nr rej. zanim wpłaciłem. Był podany
    na druku zlecenia otwarcia rejestru przysłanym przez GTFI (dane wysłalem
    netem). Chyba, że liczba xx-xxxxxxxx-xx-xx w górnym lewym rogu nie jest
    numerem rejestru - nie ma tam żadnego określenia.

  • 4. Data: 2002-12-06 08:23:50
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:2883.000001a9.3df05c79@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

> [...]
    > (dane wysłalem netem). Chyba, że liczba xx-xxxxxxxx-xx-xx w górnym
    > lewym rogu nie jest numerem rejestru - nie ma tam żadnego określenia.

    Opierałem się na tym, co piszą na stronie oraz informacjach doświadczonych
    uczestników GTFI tutaj.

    Faktycznie, z opisu informacji na stronie
    http://www.gtfi.pl/rejestr/index.html wynika, że format, który podajesz jest
    właściwy dla numeru rejestru.
    Próbowałeś się nim logować?

    Niestety druk zlecenia otwarcia odesłałem zgodnie z instrukcją, więc nie
    jestem w stanie teraz spojrzeć na górny lewy róg. Mam nadzieję, że przyślą
    ten numer razem z potwierdzeniem wpłaty (przelew w poniedziałek rano - na
    razie nic nie doszło).

    A mniej więcej kiedy zlecałeś otwarcie - ostatnio jakoś, czy dawniej?

    --
    Robert

  • 5. Data: 2002-12-06 15:25:49
    Od: z...@p...onet.pl

    > ...Opierałem się na tym, co piszą na stronie oraz informacjach doświadczonych
    > uczestników GTFI tutaj.

    Tak, jeśli byli to "doświadczeni", czyli już z jakimś stażem czasowym - mieli
    prawo nie pamiętać dobrze takich szczegółów :). Z resztą - zależy jaki sposób
    wybrali: wydruk na własnej drukarce, czy wysłanie danych netem.

    > ... format...jest właściwy dla numeru rejestru.
    > Próbowałeś się nim logować?

    Niestety - mając tylko ID (tu: nr rejestru), bez pinu, jest to nie możliwe
    (podobnie jak mamy to w eBankach).Pin mają przysłać dopiero po wpłacie, razem z
    potwierdzeniem otwarcia rejestru. Tymczasem pozostaje nam trenowanie na wersji
    demo...

    BTW: jak to jest z tymi rejestrami? Czy np. po wpłacie wymaganych 2,5k i
    otrzymaniu nr rej., następne wpłaty wiążą się z otwieraniem kolejnych nrów, czy
    wpłaty ląduja na ten pierwszy numer?
    Oczywiście, zakładam, że operacje będą tylko jednym rodzaju produktu.

    > Niestety druk zlecenia otwarcia odesłałem zgodnie z instrukcją, więc nie
    > jestem w stanie teraz spojrzeć na górny lewy róg.

    No tak, można było wtedy nie zwrócić na to uwagi. Ja na wszelki przyp.
    odnotowałem go sobie.

    > Mam nadzieję, że przyślą ten numer razem z potwierdzeniem wpłaty (przelew w
    poniedziałek
    > rano - na razie nic nie doszło).

    Ooo!? Coś to długo trwa... :O
    5 dni z Wawy do Poznania to zbyt dużo czasu (zakładam, że wysłałeś pierwszym
    elixirem w poniedziałek). Może mają ostatnio spory napływ nowych klientów...

    > A mniej więcej kiedy zlecałeś otwarcie - ostatnio jakoś, czy dawniej?

    Netem, ok. 28.11. Dostałem wypełniony druk 4.12, dziś wysłałem podpisany (z
    poprawkami - wynika z tego, że dane przetwarzają - przynajmniej częściowo -
    ręcznie ;) ).
    Czy wpłaciłeś całość 2,5k, czy ratami? Ktoś tu kiedyś doradzał ratami, z uwagi
    na ostatnie tąpnięcia wycen.

    ------------------------
    PS - OT:
    Być może wiesz, ale tak na wszelki wypadek: przed ok.2 miesiącami ukazała się
    wersja 4.0.2.0 Pegasusa Jest tam trochę nowych udogodnień (których nie miałem
    czasu dotychczas sprawdzić).

    Wdzięczny ujeżdżacz pegaza, którego mi rok temu naraiłeś :)
    zd.

  • 6. Data: 2002-12-06 15:45:43
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:2883.0000034e.3df0c17d@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

> [...]
    > - mieli prawo nie pamiętać dobrze takich szczegółów :). Z resztą -
    > zależy jaki sposób wybrali: wydruk na własnej drukarce, czy wysłanie

    Ja tak jak Ty.

> [...]
    > po wpłacie, razem z potwierdzeniem otwarcia rejestru. Tymczasem
    > pozostaje nam trenowanie na wersji demo...

    :)) Czyżby mieli aż tak różne procedury? Wyobraź sobie, że ja dostałem PIN
    przed wpłatą! Stąd wnioskuję, że gdybym spisał sobie numer rejestru - jeśli
    miałem na tamtej kartce - a pewnie tak - to mógłbym się już zalogować. Zły
    jestem trochę na nich, że przez dezinformację nie mam numeru rejestru.

> [...]
    > kolejnych nrów, czy wpłaty ląduja na ten pierwszy numer?
    > Oczywiście, zakładam, że operacje będą tylko jednym rodzaju produktu.

    Na ich stronie jest opisane: wszystkie przelewy z wyjątkiem pierwszego
    kierujesz na otwarty już rejest, podając jego numer (już nie PESEL) w tytule
    przelewu.
    Czyli ten sam rejestr.
    Czy jest w GTFI mozliwosc otwarcia nowego rejestru tego samego funduszu, nie
    wiem.
    Na pewno jest to mozliwe w UI, gdzie pomocny konsultant zwrocil mi uwagę,
    abym nie doplacal do rejestru antybelka tylko założył drugi taki sam - żeby
    tamten sobie lezal i sie nie umorzyl.

    > No tak, można było wtedy nie zwrócić na to uwagi. Ja na wszelki przyp.
    > odnotowałem go sobie.
    Gratuluje przezornosci. Ja bylem przekonany z lektury, ze rejestr nie
    istnieje (ustawa ponoc nie pozwala przed wplata), ze nie przyszlo mi do
    glowy szukac.

    > Ooo!? Coś to długo trwa... :O
    > 5 dni z Wawy do Poznania to zbyt dużo czasu (zakładam, że wysłałeś
    > pierwszym elixirem w poniedziałek). Może mają ostatnio spory napływ
    > nowych klientów...

    Dzisiejsza poczta tez nie przyszlo. Tak, pierwszym poniedzialkowym.

    > Czy wpłaciłeś całość 2,5k, czy ratami? Ktoś tu kiedyś doradzał
    > ratami, z uwagi na ostatnie tąpnięcia wycen.

    W jednej porcji, ale wiecej niz 2,5k. Mam nadzieje, ze niezle trafilem w
    tąpnięcie właśnie.

    > Być może wiesz, ale tak na wszelki wypadek: przed ok.2 miesiącami
    > ukazała się wersja 4.0.2.0 Pegasusa Jest tam trochę nowych udogodnień
    > (których nie miałem czasu dotychczas sprawdzić).

    Dokladnie to w tej chwili 4.02a juz, sciagnij sobie patcha do uaktualnienia
    "a". Udogodnienia sa miłe i sprawdzone doglebnie. W razie klopotow zapraszam
    na comp.mail.pegasus-mail.ms-windows :)

    > Wdzięczny ujeżdżacz pegaza, którego mi rok temu naraiłeś :)

    Fajnie, ze sie przydaje.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2002-12-07 15:10:22
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy wpłaciłeś całość 2,5k, czy ratami? Ktoś tu kiedyś doradzał ratami, z
    uwagi
    > na ostatnie tąpnięcia wycen.

    No ale w czym to może pomóc skoro taka wpłatę ponoć zamrażaja na "innym
    koncie" aż urośnie do wymaganej (chyba że chodzi przekazanie towarzystwu
    sygnału ze jestes zainteresowany a ty tak naprawde czekasz na dobry moment
    :)

    Sark

  • 8. Data: 2002-12-07 15:36:57
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:ast31g$1ik$1@news.onet.pl, Sark wrote:
> [...]
    > "innym koncie" aż urośnie do wymaganej (chyba że chodzi przekazanie
    > towarzystwu sygnału ze jestes zainteresowany a ty tak naprawde

    Oczywiscie. Rada chyba dotyczyla tego, aby rozbic calosc inwestowanej kwoty
    na mniejsze, pod warunkiem ze pierwsza jest co najmniej 2,5k.

    Osobiscie uwazam, ze lepiej utrafic w dolek cala kwota, tak jak mam nadzieje
    mi sie udalo w poniedzialek-wtorek (czekam ciagle na potwierdzenie).

    --
    Robert

  • 9. Data: 2002-12-07 16:45:28
    Temat: Re: GTFI dlaczego nie działa?
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "news.onet.pl" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Widnows XP, IE6. Bankowe strony działaja bez problemów.
    Zas GTFI:
    http://www.gtfi.pl/rejestr/index.html?PHPSESSID=74d1
    6ba1d71e3f2f88631ae91c56

    robi taki "myk":

    Aplikacja do prawidłowego działania wymaga aby używana przeglądarka obsługiwała i
    akceptowała pliki cookie. Są to pliki zapisywane
    tymczasowo na dysku w komputerze użytkownika i usuwane natychmiast po zamknięciu
    przeglądarki lub wylogowaniu z serwisu.
    W tej chwili przegladarka nie akceptuje plików cookie co uniemożliwia korzystanie z
    serwisu.

    Jeżeli przeglądarka nie posiada obsługi cookie, do korzystania z serwisu należy
    pobrać i zainstalować inną przeglądarkę
    umożliwiającą wykorzystanie tej technologii.
    Popularne przeglądarki, które to umożliwiają to między innymi Internet Explorer lub
    Netscape Communicator. Poniżej znajdują się
    adresy stron, z których można pobrać aktualne wersje instalacyjne tych programów.

    a.. http://home.netscape.com/download
    Netscape Communicator
    b.. http://www.microsoft.com/downloads
    MS Internet Explorer

    Jeżeli używana przeglądarka powinna korzystać z technologii cookie, to być może
    funkcja ta jest wyłączona. W tej sytuacji należy ją
    włączyć.
    Dla przykładu w MS Internet Explorer 5.0 należy z menu wybrać opcję Narzędzia / Opcje
    Internetowe, i sprawdzić ustawienie na karcie
    Zabezpieczenia; natomiast w Netscape Communicator ustawienia cookie można znaleźć w
    menu Edycja / Preferencje na zakładce
    Zaawansowane.

  • 10. Data: 2002-12-08 18:19:13
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]

    > miałem na tamtej kartce - a pewnie tak - to mógłbym się już zalogować..

    Być może stosują różne procedury. Tak czy owak, wysyłając tylko jeden z
    elementów niezbędnych do logowania, zabezpieczają sie przed 'penetracją'
    rachunku, nie mając pewności, czy potencjalny klient jest wiarygodnym. I chyba
    głównie o to chodzi? (Czy pin przyszedł w oddzielnej kopercie?)

    > ...Dzisiejsza poczta tez nie przyszlo...

    Trzeba mieć nadzieję, że jutro już będzie. Notatka:
    http://tfi.hoga.pl/tfi_wiad.asp?pyt=614
    o szybkim wzroście do 100M aktywów na OS mogła by tłumaczyć nawał pracy i
    opóźnienia. Przyznam, że ten ich sukces (wywołany m.inn. nośną reklamą o
    20,63%) mnie nie cieszy :(
    Obawiam się spoczynku na laurach, jak i tego, że efektywna (%%) dla klienta
    obsługa tak dużego funduszu nie będzie już taka łatwa jak z małym kapitałem.
    Trzeba im życzyć utrzymania się w czołówce.
    (W dzisiejszej GW ich reklama podaje już tylko 18,84% za 29.11.01...29.11.02.
    Widać jak łatwo w reklamie dobierać dane ;) - przesunięcie o 9 dni, a różnica
    ok.1,8% ! ).

    > .. Mam nadzieje, ze niezle trafilem w tąpnięcie właśnie...

    Znakomite wyczucie! Podziwiam! Roczna stopa ekstrapolowana liczona od 3.12 do
    dziś, w wysokości 184,16% robi mocne wrażenie ;) Szkoda, że w dłuższym okresie
    tak się nie może niestety utrzymać ;)

    >... W razie klopotow zapraszam na comp.mail.pegasus-mail.ms-windows :)...

    O, to dla mnie nowość! THX.!
    Wyguglowałem ponad 800 pozycji tym hasłem . Sporo czasu trzeba będzie na
    przeglądnięcie.
    Przy okazji trafiłem na jeszcze jedno takie forum. Niestety nie zapisałem
    nazwy :( (No, ale chyba je znasz?)

    Pzdr.,