  • 1. Data: 2003-06-18 09:34:29
    Temat: Fundusz Pioneer Obligacji Dolarowych Plus,za duże zyski ?
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Czesc
    Mam pytanie ,czy jest możliwe uzyskanie przez fundusz obligacji zysków
    wielokrotnie przekraczających oprocentowanie obligacji w które ten fundusz
    inwestuje ?
    W przypadku Pioneer Obligacji Dolarowych Plus, fundusz inwestuje w obligacje
    amerykańskie, których oprocentowaniu jak wynika ze sprawozdania rocznego z
    ich strony, zawiera się w przedziale między 3,75% do 9,75% w skali roku,
    a zyski funduszu w dolarach wynoszą kilkanaście procent w skali roku ,a
    nawet obecnie za ostatnie 5 miesięcy wyniosło 9% ,co daje oczywiście bez
    gwarancji 21,6% w skali roku?

    Wyjaśnienia osoby z funduszu ,że - Aktywa Funduszy Obligacji Dolarowych
    wycenia się na podstawie rynkowej wartości papierów wartościowych
    wchodzących w skład portfela funduszu. Na wartość aktywów funduszu, a co za
    tym idzie cenę jednostki uczestnictwa ma więc wpływ, obok oprocentowania,
    również rynkowy kurs obligacji. - jakoś mnie nie przekonują , bo o ile przy
    akcjach ich wartość może być oderwana od wartości firmy.
    To przy obligacjach na dodatek o stałym oprocentowaniu, ich wartość rynkowa
    niewiele może się zmieniać, ale chyba już nie powyżej zysków z
    oprocentowania, kto kupi 1$ + 5% rocznych odsetek za 1,2$, a moze sie myle?
    Czy ktoś mógłby to wyjaśnic?
    Chce zainwestować w ten fundusz , bo w dolarach przyrost wartości jest
    rewelacyjnie duży, ale obawiam się, czy nie jest to czasem kreatywna
    księgowość, tak ostatnio popularna w USA np.ENRON ?
    Pzdr
    mareK

  • 2. Data: 2003-06-18 09:57:33
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czesc
    > Mam pytanie ,czy jest możliwe uzyskanie przez fundusz obligacji zysków
    > wielokrotnie przekraczających oprocentowanie obligacji w które ten fundusz
    > inwestuje ?

    Zawsze możliwa jest spekulacja każdym walorem ;-)

    > W przypadku Pioneer Obligacji Dolarowych Plus, fundusz inwestuje w
    obligacje
    > amerykańskie, których oprocentowaniu [big ciach]

    HINT-> jak w ostatnim czasie zmieniał się kurs USD/PLN ?

    RJCz