  • 1. Data: 2004-08-17 22:18:54
    Temat: Fikcyjne dane adresata przelewu
    Od: "ViNYL" <v...@n...pl>

    Witam.

    Na internetowej aukcji zakupilem przedmiot. Zaplacilem za niego, ale pozniej
    okazalo sie, ze sprzedawca to oszust. Na podstawie informacji uzyskanych od
    innych naciagnietych ludzi doszedlem, ze ten czlowiek kazal sobie wplacac
    pieniadze zawsze na to samo konto, ale podawal rozne dane do przelewu (imie,
    nazwisko, adres). Moje pytanie brzmi: czy jesli dane ktore wpisalem nie
    zgadzaja sie z danymi posiadacza rachunku bankowego, to moge liczyc na to,
    ze przelew zostanie cofniety przez bank docelowy? Moze jest jakas inna
    mozliwosc odzyskania pieniazkow? Dziekuje z gory za wszystkie odpowiedzi.

    --
    pozdrawiam
    vinyl

  • 2. Data: 2004-08-17 22:37:12
    Temat: Re: Fikcyjne dane adresata przelewu
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    ViNYL wrote:

> [...]
    > ze przelew zostanie cofniety przez bank docelowy? Moze jest jakas inna
    > mozliwosc odzyskania pieniazkow? Dziekuje z gory za wszystkie odpowiedzi.

    tylko i wylacznie Policja.

    --

    GideoN

    ----------------------------------
    usun [NO_SPAM] aby napisac do mnie
    ----------------------------------

  • 3. Data: 2004-08-17 22:41:12
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    ViNYL napisał(a):

    > nazwisko, adres). Moje pytanie brzmi: czy jesli dane ktore wpisalem nie
    > zgadzaja sie z danymi posiadacza rachunku bankowego, to moge liczyc na to,
    > ze przelew zostanie cofniety przez bank docelowy?

    Nie.

    > Moze jest jakas inna
    > mozliwosc odzyskania pieniazkow? Dziekuje z gory za wszystkie odpowiedzi.

    Na początek zawiadomienie allegro i:

    www.policja.pl->kontakt

    Informacje o wszelkich przestępstwach komputerowych, także tych w sieci
    internetowej, prosimy przesyłać do specjalnego zespołu w Komendzie
    Głównej Policji: hajduk(at)kgp.waw.pl

  • 4. Data: 2004-08-17 22:50:19
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Na początek zawiadomienie allegro i:

    jezli to bylo na allegro, to oni maja ubezpieczone transakcje od 51 do
    300 (czy 500 bo nie pamietam) zl. Wiec wszystko zalezy ile zaplaciles za
    towar.

    oczywiscie jezeli zaplaciles np 1000 to tez bylo ubezpieczone, ale gorna
    granica wyplacana to wlasnie to 300(500)

    --

    GideoN

    ----------------------------------

  • 5. Data: 2004-08-17 23:09:23
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    ViNYL wrote in news:cfu08f$pgf$1@inews.gazeta.pl:

> [...]
    > przelew zostanie cofniety przez bank docelowy? Moze jest jakas
    > inna mozliwosc odzyskania pieniazkow? Dziekuje z gory za wszystkie

    W rzeczpospolitej kilka tygodni temu był artykuł o tym (w dziale Prawo
    lub Moje Pieniądze). Bank każe Ci spadać, ale jak suma jest większa to
    warto porozmawiać z prawnikiem i możliwe że udać się do sądu.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {1990EFAF-9837-43D7-9B25-E29B77B63B36}

  • 6. Data: 2004-08-18 05:20:39
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce> napisał w wiadomości
> [...]
    > lub Moje Pieniądze). Bank każe Ci spadać, ale jak suma jest większa to
    > warto porozmawiać z prawnikiem i możliwe że udać się do sądu.

    Halo, halo!! Bank staje sie przez swoje niedbalstwo wspolnikiem
    oszustwa. I nic tu do rzeczy nie maja wewnetrzne uregulowania.

  • 7. Data: 2004-08-18 06:12:57
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    jo44 wrote:

    > Halo, halo!! Bank staje sie przez swoje niedbalstwo wspolnikiem
    > oszustwa. I nic tu do rzeczy nie maja wewnetrzne uregulowania.

    taaaaa jasne :-)

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 8. Data: 2004-08-18 08:23:30
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "GideoN" <gideon@[NO_SPAM]npnet.org> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > oczywiscie jezeli zaplaciles np 1000 to tez bylo ubezpieczone, ale gorna
    > granica wyplacana to wlasnie to 300(500)

    Ale jest trochę warunków:
    http://www.allegro.pl/help_item.php?zoom=N&item=127

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 9. Data: 2004-08-18 08:25:09
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Julek wrote:

    > Ale jest trochę warunków:
    > http://www.allegro.pl/help_item.php?zoom=N&item=127

    no oczywiscie ze jest, ale lepsze to niz nic.

  • 10. Data: 2004-08-18 10:05:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 18 Aug 2004 00:18:54 +0200, "ViNYL" <v...@n...pl> wrote:

> [...]
    >ze przelew zostanie cofniety przez bank docelowy? Moze jest jakas inna
    >mozliwosc odzyskania pieniazkow? Dziekuje z gory za wszystkie odpowiedzi.

    Za to możesz złozyć do prokuratury dobniesienie o popełnieniu
    przestępstwa + wniosek o wejście jako oskarżyciel posiłkowy i wtedy
    masz wgląd w akta. Bank wtedy wyda dane klienta.
    --