  • 1. Data: 2012-06-15 08:56:42
    Temat: Express Elixir
    Od: a...@g...pl

    http://www.expresselixir.pl/

    Ruszyło ale niestety póki co kiepsko z uczestnikami. mbank, alior, reszta -
    pobudka!

    Co gorsza kosmiczne opłaty w samych bankach, także dla klientów
    indywidualnych (gdzie KIR realizujący usługę w ogóle żadnych opłat od
    klientów indywidualnych nie pobiera - cała pazerność po stronie banków).

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 2. Data: 2012-06-15 09:02:39
    Temat: Re: Express Elixir
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 15.06.2012 08:56, a...@g...pl pisze:
> [...]
    > indywidualnych (gdzie KIR realizujący usługę w ogóle żadnych opłat od
    > klientów indywidualnych nie pobiera - cała pazerność po stronie banków).

    Hmm... czy ja wiem czy kosmiczne? W Meritum 5 zl - tyle co BC bez
    promocji. ZTCP to Mille zapowiadało sporo wyższe ceny, ale może w końcu
    się przełamią. Szkoda tylko, że nawet jak w Meritum jest tanio to i tak
    nie będzie gdzie za bardzo przelać, skoro nie obsługują ;)

  • 3. Data: 2012-06-15 09:09:17
    Od: a...@g...pl

    neoniusz wrote:

    > Hmm... czy ja wiem czy kosmiczne?

    KIRowi płacą 0PLN więc 5PLN do 0PLN to cena kosmiczna ;)

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 4. Data: 2012-06-15 09:14:15
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 15.06.2012 09:09, a...@g...pl pisze:

    > KIRowi płacą 0PLN więc 5PLN do 0PLN to cena kosmiczna ;)

    Ale skąd wiesz, ze KIRowi płacą 0 zł? W FAQ jest tylko wspomniane, że
    "Krajowa Izba Rozliczeniowa SA nie pobiera opłat od klientów
    indywidualnych".
    Podejrzewam, że wdrożenie tego jednak coś kosztowało i może przynajmniej
    w początkowym okresie chcą sobie to odbić. A biorąc pod uwagę, że
    uczestników express elixiru jest trzech to trochę może z tym zwrotem
    zejść ;)

  • 5. Data: 2012-06-15 09:35:01
    Od: " Konfabulator" <w...@g...pl>

    neoniusz <n...@j...org> napisał(a):

> [...]
    > w początkowym okresie chcą sobie to odbić. A biorąc pod uwagę, że
    > uczestników express elixiru jest trzech to trochę może z tym zwrotem

    Klientami KIRu są banki, więc nie wiadomo jak taki zapis interpretować. Poza tym nie
    oszukujmy się,
    express wyprze elixir, ale potrzeba czasu, tak jak za elixir brali od 0,50 do 5 pln
    kiedyś, a teraz jest za
    darmo to to samo będzie z expressem.

  • 6. Data: 2012-06-15 09:38:06
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 15.06.2012 09:35, Konfabulator pisze:

    > Klientami KIRu są banki, więc nie wiadomo jak taki zapis interpretować.

    Wiadomo, wiadomo. Może i są klientami, ale nie indywidualnymi ;)
    Klientami indywidualnymi jesteśmy my.

  • 7. Data: 2012-06-15 09:45:28
    Od: " Konfabulator" <w...@g...pl>

    neoniusz <n...@j...org> napisał(a):

    > Wiadomo, wiadomo. Może i są klientami, ale nie indywidualnymi ;)
    > Klientami indywidualnymi jesteśmy my.

    Chyba sobie jaja robisz? Pokaż mi umowę z KIRem na wykonywanie przelewów. Jesteś
    klientem
    indywidualnym banku, a nie KIRu.

  • 8. Data: 2012-06-15 09:50:10
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 15.06.2012 09:45, Konfabulator pisze:

    > Chyba sobie jaja robisz? Pokaż mi umowę z KIRem na wykonywanie przelewów. Jesteś
    klientem
    > indywidualnym banku, a nie KIRu.

    Nie jaja, tylko skrót myślowy. Taki sam jak w FAQ express elixiru ;)
    Chodziło mi o to, że jesteśmy klientami indywidualnymi banków.

    "Opłaty pobierane od klientów za realizację przelewów natychmiastowych
    ustala każdy bank we własnym zakresie, zatem ich wysokość może się
    różnić. Krajowa Izba Rozliczeniowa SA nie pobiera opłat od klientów
    indywidualnych."

  • 9. Data: 2012-06-15 09:54:51
    Od: " Konfabulator" <w...@g...pl>

    neoniusz <n...@j...org> napisał(a):

> [...]
    > ustala każdy bank we własnym zakresie, zatem ich wysokość może się
    > różnić. Krajowa Izba Rozliczeniowa SA nie pobiera opłat od klientów

    W tym kontekście to masz rację, ale jednak ktoś zapomniał dodać na końcu słowa
    "banków", co
    IMHO jest znaczące.

  • 10. Data: 2012-06-15 12:39:53
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Jun 15, 9:02 am, neoniusz <n...@j...org> wrote:
> [...]
    > się przełamią. Szkoda tylko, że nawet jak w Meritum jest tanio to i tak
    > nie będzie gdzie za bardzo przelać, skoro nie obsługują ;)

    W Millennium też 5 PLN, jest już nowa taryfa:

    http://www.bankmillennium.pl/static-content/PL/Oplat
    y-Prowizje-12.06.2012_759778.pdf

    Jest też już w systemie, a w Meritum jeszcze nie.

    W Millennium jak się robi to jest napisane że tylko do BRE
    korporacyjnego na razie można robić, ciekawe czy na mBank dojdzie.
    Zasilę konto Millennium piątakiem na prowizję i przetestuję.