  • 1. Data: 2008-10-15 06:22:57
    Temat: EBC - Kto zasiada w ichniej Radzie Polityki Pieniężnej?
    Od: poziomek <p...@g...com>

    Mam pytanie do znawców, Jeśli Polska przystąpi do strefy Euro to nasz
    NBP stanie się filią EBC. Mam pytanie KTO w EBC'owym odpwiedniku Rady
    Polityki Pieniężnej decyduje o wysokości stóp procentowych? Czy Polska
    bęzie miała swojego przedstawiciela? Tyle się mówiło o Nicei i
    Joaninie jak rozumiem nie ma to NIC wspólnego z siła głosu w sprawach
    gospodarczych w strefie Euro?

  • 2. Data: 2008-10-15 06:42:51
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    poziomek pisze:
> [...]
    > bęzie miała swojego przedstawiciela? Tyle się mówiło o Nicei i
    > Joaninie jak rozumiem nie ma to NIC wspólnego z siła głosu w sprawach

    Odpowiedz na to i wiele innych pytan.

    http://www.nbp.pl/publikacje/esbc/esbc.pdf

    Przy czym jest kwestia zmiany organizacyjnej po wejsciu 17 krajow do
    strefu euro czyli podobnie jak w UE zamiast rownego udzialu per kraj
    wartosciowanie krajow wzgledem wielkosci

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 3. Data: 2008-10-15 06:44:58
    Od: poziomek <p...@g...com>