  • 101. Data: 2015-05-20 21:32:43
    Temat: Re: Drzyjcie frankowcy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 20:14, Poldek pisze:

    > Zaklinanie rzeczywistości :-)

    Chyba nie rozumiesz tego pojęcia. Zaklinałbym rzeczywistość, gdybym
    twierdził, że teraz metr mieszkania kosztuje pensję.

    --
    Liwiusz

  • 102. Data: 2015-05-20 21:32:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-20 o 19:39, Liwiusz pisze:

    > Raczej sytuacja się normalizuje. Tylko ceny jeszcze wysokie.

    kupujący uważają, że ceny wysokie, a sprzedający że niskie i na pewno
    wzrosną

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 103. Data: 2015-05-20 21:36:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 21:16, J.F. pisze:
    > Wcale nie taki nonsens - tani kredyt to moze byc tania prowizja i marza
    > - a po co przeplacac, i niskie odsetki - a jak odsetki sie podniosa, to
    > jest spora szansa ze i mieszkania zaczna drozec :-)

    Niestety zależność jest "niski wibor - wysoka marża" a nie "skoro niski
    wibor to i niska marża". I to jest największa pułapka, a wniosek z tego
    jest taki, że najlepiej brać kredyty "gdy są drogie". Ot, taka polska
    anomalia.

    --
    Liwiusz

  • 104. Data: 2015-05-20 21:39:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 21:32, RobertS pisze:

    > a sprzedający że niskie i na pewno
    > wzrosną

    To by tłumaczyło zastój na rynku wtórnym.

    --
    Liwiusz

  • 105. Data: 2015-05-20 21:57:08
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-20 o 21:39, Liwiusz pisze:

    > To by tłumaczyło zastój na rynku wtórnym.

    od lat jest tak samo i zastoju nie ma, ci co faktycznie chcą
    kupić/sprzedać dogadają się, ale jak ktoś chce tylko wystawić za cenę o
    20% wyższą od rynkowej i czeka na "jelenia" to ma nikłe szanse na transakcję

    chociaż zdarzają się sytuacje, że ktoś kupuje drogo, bo chce akurat w
    tym miejscu/bloku, podaż mała i płaci nierynkową cenę, w takiej sytuacji
    problem z kredytem

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 106. Data: 2015-05-20 22:01:58
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-20 o 21:31, Liwiusz pisze:

    > Nie dziwota, skoro niespłacany kredyt frankowy staje się nagle kredytem
    > złotówkowym.

    a to stwierdzenie mnie zainteresowało, skąd taki pomysł?

    rozumiem, że wypowiedziany kredyt z walucie może zostać przewalutowany i
    egzekucja jest w PLN, ale jeżeli tylko ktoś się spóźnia z ratami lub ma
    np. restrukturyzację to warunki się nie zmieniają...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 107. Data: 2015-05-20 22:04:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 22:01, RobertS pisze:

> [...]
    > egzekucja jest w PLN, ale jeżeli tylko ktoś się spóźnia z ratami lub ma
    > np. restrukturyzację to warunki się nie zmieniają...

    Skoro:

    - w kredytach frankowych nie ma egzekucyj
    - a są egzekucje w kredytach złotówkowych, powiększone ilościowo o
    kredyty złotówkowe odrafnkowione

    to oczywistym jest, że ładniejsza statystyka będzie w kredytach frankowych.

    --
    Liwiusz

  • 108. Data: 2015-05-20 22:28:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-20 o 22:04, Liwiusz pisze:

    > Skoro:
    >
    > - w kredytach frankowych nie ma egzekucyj

    a to dlaczego? jak ktoś ma kredyt w CHF to nie może mieć egzekucji?

    > - a są egzekucje w kredytach złotówkowych, powiększone ilościowo o
    > kredyty złotówkowe odrafnkowione

    skąd taka wiedza ja się pytam?

    > to oczywistym jest, że ładniejsza statystyka będzie w kredytach frankowych.

    i odróżnij kredyty niewłaściwie spłacane od wypowiedzianych!

    napisałem wcześniej, że kredytów niewłaściwie spłacanych (hipotecznych,
    żeby była jasność) jest o połowę mniej (procentowo) niż niewłaściwie
    spłacanych, ale zaciągniętych w PLN

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 109. Data: 2015-05-20 22:54:58
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.05.2015 o 15:29, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2015-05-20, Poldek <p...@i...eu> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To jest dyskusyjne i mocno indywidualne. Ja np. stoję na stanowisku, że
    > dałoby się ukręcić niższą cenę najmu niż wynosiłaby rata kredytu,

    Pewnie zależy od lokalizacji. Np. w małej miejscowości pod Poznaniem
    wręcz niemożliwe żeby ktoś wynajął moje mieszkanie tak żeby starczyło na
    ratę kredytu, więc by się zgadzało.

    Ale jak teraz spojrzałem , w Poznaniu w okolicach ul. Katowickiej
    mieszkanie ok. 50mkw to 1600zł/mc, a koszt zakupu to ok. 300-350 tys, co
    daje ok. 1200(dziś)-1700(jak wibor wzrośnie) raty kredytu. Czyli
    wychodzi mniej więcej na zero.

    Czyli oszczędność na najmie niewielka bądź żadna.

    Widzę swoją drogą, że to się bardzo zmieniło przez ostatnie pół roku.

    > a odkładana
    > różnica (inwestowana) z powodzeniem wystarczyłaby do kupienia mieszkania za
    > gotówkę.

    Tyle że ta różnica się robi coraz mniejsza. Bo najem się zwiększa razem
    z inflacją a rata kredytu nie.

    A jak jeszcze się człowiek szarpnie na kredyt o ratach malejących, to w
    ogóle nie ma mowy o opłacalności wynajmu.

    p. m.

  • 110. Data: 2015-05-21 05:13:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > a to dlaczego? jak ktoś ma kredyt w CHF to nie może mieć egzekucji?
    Wcześniej jego kredyt zostanie przewalutowany i w statystykach zacznie
    się pojawiać jako złotówkowy.

    KJ

    --
    You can tune a piano, but you can't tuna fish.

    You can tune a filesystem, but you can't tuna fish.
    -- from the tunefs(8) man page