  • 1. Data: 2006-01-25 22:20:51
    Temat: Dokąd przenieść konto ?
    Od: "jaQbek" <K...@n...cierpi.spamu>

    Miałem juz konta w PKO BP i PeKaO SA i nie chciałbym do nich wracać. Obecnie
    mam w Lukas Bank i chcę się z nim pożegnać z kilku głównie względów:
    - w Nowy Rok ok. 1 w nocy nie mogłem wypłacić gotówki z bankomatu, a była mi
    bardzo potrzebne. Na stronie pisali tylko o możliwych przerwach w działaniu
    e-bankingu (dostępu przez internet). Na hotline gostek stwierdził, że robią
    zamknięcie roku
    - Tragiczny dział IT - mają swoich ludzi, którzy chyba sie cholernie nudzą,
    bo ostatnio co 2 miesiące wypuszczają nową wersję systemu, co za każdym
    razem oznacza min. 2 - 3 dni wdrożenia i kłopoty z dostępem do konta
    - Bardzo sztywne reguły odnośnie załatwiania jakichkolwiek spraw w banku.
    Chciałem w pewnym momencie założyć kredyt w koncie i uzyskać kartę
    kredytową. Mimo iż mam tam konto już prawie 3 lata okazało się to
    niemożliwe, bo w ciągu ostatnich 3 miesięcy przed złożeniem wniosku raz
    dostałem pensję do ręki i nie trafiła ona na konto. A wcześniej miałem
    regularne wpływy rzędu 2000 / mies
    - mało bezpłatnych bankomatów i wysokie prowizje w obcych

    Ogólnie szukam banku / konta, który zapewni mi następujące rzeczy:
    - Maksymalnie duża bezawaryjność systemu bankowego, sprawne usuwanie awarii,
    rzadkie świadome wyłączenia dostępu do systemu a tym samym do konta.
    - oprocentowanie nie jest dla mnie istotne
    - możliwie niskie (najlepiej brak) opłaty za prowadzenie rachunku, max do 10
    zł / mies
    - dostęp przez internet, aby móc ograniczyć do minimum konieczność wizyt w
    banku - oddziały fizyczne powinny jednak być
    - bezpłatne przelewy
    - Możliwość zakładania lokat w koncie przez internet
    - spora sieć bankomatów, choć nie musi mieć swoich. Najlepiej możliwość
    pobierania z Euronetu za darmo
    - Traktowanie klientów jak klientów, a nie petentów, tzn. aby dało się
    załatwić w nim bezproblemowo wiele spraw
    - Bezproblemowe otrzymanie karty kredytowej przy wływach na konto rzędu 3
    tys / mies
    - Przy dłuższym okresie utrzymania rachunku profity przy braniu kredytów na
    samochód, mieszkanie itp. Korzystne kredyty na powyższe.
    - Fajnie jakby było powiadamianie SMS - em o zmianie salda rachunku, ale nie
    jest to konieczne.

    Myślę, że tyle co napisałem w miarę jasno określa, czego szukam. Tylko czy
    taki bank wogóle istnieje ? Ostatnio słyszałem sporo dobrego o Fortis Bank,
    o Reifeissen i VWBank też troszkę słyszałem. Czy któryś z nich spełni moje
    oczekiwania czy jakiś inny ?

    Pozdrawiam
    Jakub

    --
    jaqbek [monkey] poczta dot onet dot pl

  • 2. Data: 2006-01-25 23:34:58
    Temat: Re: Dokąd przenieść konto ?
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 25 Jan 2006 23:20:51 +0100, jaQbek napisał(a):

    Jeśli szukasz jednego banku, to chyba MultiBank spełnia większość wymagań
    (patrz miżej), ale osobiście poleciłbym posiadanie kilku kont (co najmniej
    2). Jedno główne, a inne "na wszelki wypadek", gdy z głównym są problemy.
    Każdemu się zdarza.

    > - Traktowanie klientów jak klientów, a nie petentów, tzn. aby dało się
    > załatwić w nim bezproblemowo wiele spraw

    Z tym, to zależy od konkrentego pracownika oraz od jego humoru i to zdanie
    jest prawdziwe dla każdego banku.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 3. Data: 2006-01-25 23:53:47
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > Bank,
    > o Reifeissen i VWBank też troszkę słyszałem. Czy któryś z nich spełni moje

    Tak mi sie wydaje, ze Multibank chyba.
    Prowadzenie Multikonta Ja 3 zł + 2 karta do bankomatu Visa Elektron. Całą
    obsługę np. ustanowienie lokat itp. mozesz zrobic poprzez czesc transakcyjną
    w internecie.
    Przelewy są za darmo, wszedzie.
    Dodatkowo jest usługa tak jak w mBanku Supermarketu Funduszy inwestycyjnych,
    gdybys nie chcial poprzestac na lokacie. Nie kosztuje dodatkowo.

    Bankomaty Euronetu i BZWBK bezplatnie.

    Obsługa jest ok w oddziale. Generalnie mozna wszystko załatwic przez maila i
    pojawic sie w oddziale tylko wtedy, gdy trzeba cos podpisac. No i
    generalnie, nie ma tzw. zlewki przy obsłudze. Jeszcze sie nie zdarzylo, aby
    na moje najbardziej nawet durnowate pytanie nikt nie odpowiedzial.

    Fakt, w moim przypadku zdarzyly im sie dwie wpadki przy kredycie
    samochodowym i hipotecznym, ale zlozylem reklamacje, wyrównali straty,
    grzecznie przeprosili i jest jak ta lala.

    Z kartą kredytową nie powinno byc tez problemu (Visa).
    Obsluga karty w tej samej czesci transakcyjnej, co konto.

    Jesli chodzi o produkty kredytowe, to tzw. Multiplan jest ciekawy. Teraz mam
    kredyt hipoteczny na 2.95% w CHF. Niby duzo, ale w tej samej cenie mam
    kredyt samochodowy (2.95% CHF), a kredyt w rachunku mam na 6% PLN i nie
    place teraz za prowadzenie rachunku ani za przedluzenie linii kredytwej w
    koncie.

    Kredyty samochodowe są od 4.5% (dla tzw. VIPów z kontem Aquarius od 5000
    wływu m-cznie), standardowo 5%, max.na 7lat. Nie ma problemu z wczesniejszą
    czesciową splatą kredytu. Mozna to zrobic samemu w czesci transakcyjnej.

    Nie ma równiez problemu ze skorzystaniem z innych produktów. Starczy wyslac
    maila do kogos w oddziale i zapytac. Gosciu przygotuje wszystko, powie Ci co
    Ty masz przygotowac lub przyniesc i jesli wyrazisz chec, umówi sie z Tobą na
    konkretny dzien i godzine i bedzie na Ciebie czekal i mial wszystko
    przygotowane.

    Generalnie naprawde polecam.

    Wczesniej mialem doswiadczenia z PKO SA, gdzie 10 lat mialem konto, od
    18stki. Zrezygnowalem jak stwierdzilem ze potwornie mnie doją. Jakies
    ubezpieczenia transakcji, prowizje od platnosci Visą, kurza twarz.
    Miesiecznie wychodzilo jakies 20PLN. I jeszcze linia kredytowa na ponad 20%
    (+1% rocznie prowizji), gdy inne banki oferowaly juz na 13% ( z 1%
    prowizji).

    Potem przenioslem sie do mBanku, a do Multibanku trafilem za kredytem
    samochodowym i zalozylem konto, by oszczedzic na prowizji. W tej chwili
    praktycznie cale prywatne finanse mam tutaj i nie zaluje.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN

    www.adekus.pl

  • 4. Data: 2006-01-26 07:01:53
    Od: "jaQbek" <K...@n...cierpi.spamu>

    > Tak mi sie wydaje, ze Multibank chyba.
    A multibank to jest właściwie samodzielny bank od początku, czy należy on do
    jakiejś grupy lub od któregoś się odłączył ?
    Z PeKaO SA też uciekłaem ze względu na koszty, choc patrząc na przygody,
    jakie miałem przy zamykaniu tam rachunku, nigkomu go nie polecam. Był
    moment - jakieś 4, 5 lat temu mniej więcej, że bank ten miał być sprzedany.
    Potencjalny nabywca (nie wiem kto nim był) postawil jednak warunek - w
    krótkim czasie zwiększyć zyski. I co bank zrobił ? Podniósł opłaty :) I kto
    mógł to uciekł z niego.

    --
    jaqbek [monkey] poczta dot onet dot pl

  • 5. Data: 2006-01-26 07:04:12
    Od: "jaQbek" <K...@n...cierpi.spamu>

    Michał Dąbrowski wyklepał w wiadomości <news:1tgfak3iku187.dlg@damga.net>
    co następuje:
> [...]
    > 2). Jedno główne, a inne "na wszelki wypadek", gdy z głównym są problemy.

    A jakie opcje "multikonta" polecasz ? W którym banku dobrze mieć główne
    konto, a w którym trzymać pieniądze do przelewów itp. ?

    > Z tym, to zależy od konkrentego pracownika oraz od jego humoru i to zdanie
    > jest prawdziwe dla każdego banku.

    Na pewno ? Jakoś w niektórych bankach, jak np. w PeKaO SA poziom
    betonowatości jest taki, że przenika na pracowników chyba :)

    --
    jaqbek [monkey] poczta dot onet dot pl

  • 6. Data: 2006-01-26 07:07:48
    Od: "jaQbek" <K...@n...cierpi.spamu>

    > Dodatkowo jest usługa tak jak w mBanku Supermarketu Funduszy
    > inwestycyjnych, gdybys nie chcial poprzestac na lokacie. Nie kosztuje
    > dodatkowo.
    A możesz coś więcej na ten temat ?

    > Potem przenioslem sie do mBanku, a do Multibanku trafilem za kredytem
    > samochodowym i zalozylem konto, by oszczedzic na prowizji. W tej chwili
    > praktycznie cale prywatne finanse mam tutaj i nie zaluje.
    Jak wypada porównanie mBank do MultiBank ? Jakie mBank miał wady ?

    --
    jaqbek [monkey] poczta dot onet dot pl

  • 7. Data: 2006-01-26 07:46:42
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Jan 2006 08:01:53 +0100,
    osoba podpisana: jaQbek <K...@n...cierpi.spamu>
    napisała:
    > A multibank to jest właściwie samodzielny bank od początku, czy należy on do
    To jest oddział BRE.
    Odpowiednik SFI nazywa się Centrum Oszczędzania (co.multibank.pl)
    Podstawową wadą mbanku stało się dla mnie 0.5 PLN za przelew :-)
    KJ

    Q: How do you shoot a pink elephant?
    A: Twist its trunk until it turns blue, then shoot it with
    a blue-elephant gun.

  • 8. Data: 2006-01-26 09:17:06
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > jakiejś grupy lub od któregoś się odłączył ?
    > Z PeKaO SA też uciekłaem ze względu na koszty, choc patrząc na przygody,

    Dokladnie to Multibank sie nazywa Oddział Bankowości Detalicznej Brebanku.
    A przy okazji o ile pamietam to mBank to Oddzial Bankwosci Elektronicznej
    Brebanku.
    I podobnie jak KJ przenisolem sie z linią kredytową do Multibanku z mBanku,
    kiedy wprowdzili 0.5 PLN za przelew. Niby niewiele, ale przy mojej ilosci
    przelewow bardziej kalkulowal mi sie Multibank. Ale konto w mBanku mam, tak
    w rezerwie.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl

  • 9. Data: 2006-01-26 09:18:06
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    > Ogólnie szukam banku / konta, który zapewni mi następujące rzeczy:

    Fortis e-pakiet

    > - Maksymalnie duża bezawaryjność systemu bankowego, sprawne usuwanie
    > awarii, rzadkie świadome wyłączenia dostępu do systemu a tym samym do
    > konta.

    Jeszcze nie spotkałem się z tym problemem u nich

    > - oprocentowanie nie jest dla mnie istotne

    2,5%

    > - możliwie niskie (najlepiej brak) opłaty za prowadzenie rachunku, max do
    > 10 zł / mies

    7 + 1 = 8 PLN

    > - dostęp przez internet, aby móc ograniczyć do minimum konieczność wizyt w
    > banku - oddziały fizyczne powinny jednak być

    tak/tak

    > - bezpłatne przelewy

    tak

    > - Możliwość zakładania lokat w koncie przez internet

    nie

    > - spora sieć bankomatów, choć nie musi mieć swoich. Najlepiej możliwość
    > pobierania z Euronetu za darmo

    wszystkie free

    > - Traktowanie klientów jak klientów, a nie petentów, tzn. aby dało się
    > załatwić w nim bezproblemowo wiele spraw

    Było miło, ale np. na temat jak rozliczają transakcje zagraniczne kartą to
    każdy pracownik ma własną teorię. Z pozytywów mogę powiedzieć, że kasyjerka
    przyjęła wpłatę gdy jescze konto nie istniało i powiedziała, że następnego
    dnia wprowadzi do systemu i dostałem potwierdzenie wpłaty wypisane ręcznie.

    > - Bezproblemowe otrzymanie karty kredytowej przy wływach na konto rzędu 3
    > tys / mies

    Z kartami kredytowymi startują więc nie wiem jak to będzie

    > - Przy dłuższym okresie utrzymania rachunku profity przy braniu kredytów
    > na samochód, mieszkanie itp. Korzystne kredyty na powyższe.

    chyba nie

    > - Fajnie jakby było powiadamianie SMS - em o zmianie salda rachunku, ale
    > nie jest to konieczne.

    nie

> [...]
    > Bank, o Reifeissen i VWBank też troszkę słyszałem. Czy któryś z nich
    > spełni moje oczekiwania czy jakiś inny ?

    Na początku trochę musiałem pokombinować z javą, kluczem i certyfikatem ale
    teraz już jest wszystko jasne.

    Porównanie do VW jest takie
    Fortis/VW
    bankomaty free/ do 400 PLN 1,5, 400 i więcej free
    bankomaty za granicą free/10 PLN (oba mają niekorzystne kursy)
    zabezpieczenia klucz i certyfikat/token
    W Fortisie brak opcji drukuj przy przelewach którą wykorzystuję w VW do
    drukowania do pdf'a i wysyłania potwierdzeń przelewu.
    W Fortisie przy przelewach trzeba wcześniej wpisać kontrahenta.

    Jeśli chodzi o Reifeissen to mam u nich KK i jestem zadowolony, ale cennik
    konta nie jest zachęcający. Godny uwagi może być jescze BOŚ i ewentyualnie
    Nordea.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Niedźwiecki

  • 10. Data: 2006-01-26 09:23:47
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > A jakie opcje "multikonta" polecasz ? W którym banku dobrze mieć główne
    > konto, a w którym trzymać pieniądze do przelewów itp. ?

    Na pewno przelewy najlepiej robic przez Multibank, ze wzgledu na cene.
    Jesli chodzi o mozliwosci ulokowania wolnej gotowki, to tutaj tez są całkiem
    duze: od lokat do funduszy inwestycyjnych i mozesz to robic sam w czesci
    transakcyjnej.
    Akurat jesli myslisz w przyszlosci o zadluzaniu sie na jakies cele typu
    samochod, mieszkanie, to moze warto tutaj umiescic wplywy, by wiarygodnosc
    kredytowa sie budowala.

    Jesli chcesz sprobowac, to zaloz sobie po prostu np. Multikonto Ja i
    potestuj, zarówno obsluge w oddziale, jaki i czesc tranakcyjną i to co
    oferuje.

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl