  • 11. Data: 2004-09-07 09:55:37
    Temat: Re: Dlaczego w Polsce uslugi bankowe sa drogie - czyli Oszczędzanie po środkowoeuropejsku
    Od: "b2d2" <d...@p...fm>

    >. "Kumulacja majątku w Nowej Europie zależy od przepływów
    > środków finansowych. Majątek gromadzą osoby mające dobrą pracę, natomiast
    > najbiedniejsi w ogóle nie są w stanie oszczędzać" - mówi Debora
    Revoltella,
    > dyrektor UniCredit New Europe Research.

    no żeby to stwierdzić, to doprawdy trzeba mieć dwa doktoraty :-))

    > NAsze oszczednosci sa srednio 22 krotnie nizsze niz
    > mieszkancow Starej Europy..

    A co w tym dziwnego, mamy również gorsze samochody, mieszkania a nawet
    drogi, no i?
    --
    Pinio
    -------------

  • 12. Data: 2004-09-07 10:06:01
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    b2d2 <d...@p...fm> wrote:
    > drogi, no i?

    No i potem dziwiym sie ze ze sluzba zdrowia coraz gorzej, albo ze na
    zachodzie kntasa za free, a u nas nie (a jesli to tylko dla bogatych)

    http://www.PRnews.pl

  • 13. Data: 2004-09-07 10:13:16
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "b2d2" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A co w tym dziwnego, mamy również gorsze samochody, mieszkania a nawet
    > drogi, no i?

    Konkluzją chyba będzie, aby z tej ogólnej biedy wszyscy usługodawcy i handel
    wzorem banków, podnosili swoje marże? ;)

    pzdr

  • 14. Data: 2004-09-07 10:14:45
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    _Mark_ <s...@o...pl> wrote:
    > Konkluzją chyba będzie, aby z tej ogólnej biedy wszyscy usługodawcy i
    > handel wzorem banków, podnosili swoje marże? ;)

    Nie.
    Ale jesli spojrzec na SKOKi czy Banki Spoldzielcze, ktore przeciez nie sa
    nastawione na zysk - to wyraznie widac, ze ich uslugi wcale nie sa az tak
    konkurencyjny w stosunku do bankow komercyjnych. (roznica jest, owszem - ale
    nie powala na nogi). Moim zdaniem potwierdza to tylko, ze w Polsce znacznie
    trudniej jest zdobyc dochodowego klienta - takze w zwiazku z tymi zlymi
    kredytami. Jeszcze niedanw SKOKi chwalily sie, ze zlych kredytow maja cos
    kolo 1% - teraz hyz cyba pod 12% - ewidentny koszt ekspansji.

    http://www.PRnews.pl

  • 15. Data: 2004-09-07 10:37:03
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:chk1ol$7ro$1@news.onet.pl...

> [...]
    > kredytami. Jeszcze niedanw SKOKi chwalily sie, ze zlych kredytow maja cos
    > kolo 1% - teraz hyz cyba pod 12% - ewidentny koszt ekspansji.

    Mieszasz mi w głowie ;) Najpierw piszesz, że 70-90% niedochodowych klientów
    banków komercyjnych powinno się przenieść do SKOKów. Później, że to
    niewielka różnica. Wrócę chyba do "skarpety" ;)) bo miliarderem z dnia na
    dzień pewnie nie zostanę :(

    pzdr

  • 16. Data: 2004-09-07 10:40:19
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    _Mark_ <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Później, że to niewielka różnica. Wrócę chyba do "skarpety" ;)) bo
    > miliarderem z dnia na dzień pewnie nie zostanę :(

    Moze inaczej - porownujac kazdy SKOK z Pekao SA - to jest bardzo duza
    roznica. Ja jednak patrze na cala oferte bankow komercyjnych. Mozesz znalezc
    nawet lepsza lub porownywalna z tymco oferuje SKOK.

    P.S. Klienci niedochodowi - o ile za duzo sie do nich nie doklada ;) tez sa
    bardzo wazni. W przyszlosci beda mieli wiecej kasy, a przy okazji
    zmniejszaja srednie koszty obslugi np przy systemach informatycznych. Banki
    musza tylko uwazac, zeby zbyt duzo zasobow na nich nie przeznaczac - bo
    zaniedbaja tych najbardziej dochodowych VIPow

    http://www.PRnews.pl

  • 17. Data: 2004-09-07 10:43:35
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński said the following on 2004-09-07 12:40:
    [...]

    > P.S. Klienci niedochodowi - o ile za duzo sie do nich nie doklada ;) tez sa
    > bardzo wazni. W przyszlosci beda mieli wiecej kasy, a przy okazji
    > zmniejszaja srednie koszty obslugi np przy systemach informatycznych. Banki

    To z zaraz. Ci "niedochodowi" to są faktycznie "niedochodowi" czy może
    jednak "dochodowi" ?
    KJ

  • 18. Data: 2004-09-07 10:57:29
    Od: Kamil Paszkiewicz <k...@N...pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2004 12:43:35 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > To z zaraz. Ci "niedochodowi" to są faktycznie "niedochodowi" czy może
    > jednak "dochodowi" ?

    Ponieważ są "pożyteczni" - poprawiają wskaźniki średnich kosztów obsługi,
    no i można się chwalić w reklamach ilością klientów. Czyli są "dochodowi
    inaczej" :-)

    Kamil Paszkiewicz

    "Jedzmy gówna! Przecież miliony much nie mogą nie mieć racji..."
    W. Łysiak

  • 19. Data: 2004-09-07 11:00:58
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:
    > To z zaraz. Ci "niedochodowi" to są faktycznie "niedochodowi" czy może
    > jednak "dochodowi" ?
    > KJ

    Trudna sprawa ;) Bo w bankowosci internetowej - potrzebni byli nawet klienci
    niedochodowi (uwaga - niedochodowi to nie znaczy automatycznie, ze przynosza
    duze straty! - moze wyjsc na zaro, na maly plus lub maly minus - pamietajmy,
    o srednich wskaznikach ROE duzych bankow na zachodzie)

    Wszystko zalezy od banku - jednak gdyby wyeliminowac wszelkie oplaty i
    prowizje to okazaloby sie, ze wiekszosc klientow bylab na minusie- tak jest
    jakis tam punkt rownowagi - lub nawet zarobku. Skoro bank nie moze zarobic
    na kliencie w standardowy sposob (fundusze, ubezpeiczenia, kredyty, roznego
    rodzaju produkty), to dowala oplate miesieczna.
    Widac to po bankach ktore juz potrafia to robic (znaczy system informatyczny
    im pozwala ;) - a to BPH, a to Millennium. Citek, BZ WBK, Lukas, Inteligo...
    Kont, gdzie obsluga kosztuje 0 zl jest calkiem sporo przeciez - fakt, ze
    jest to dostepne dla bardziej dochodowych klientow - no ale.
    A ja jeszcze razprzypomne slowa szefa ING Direct, ktory stwierdzil, ze
    wchodza na rynek,m gdzie srednia depozytow jest wieksza niz 10 tys euro. Bo
    inaczej bank nie wyjdzie na plus.
    Dlatego tez mBank otwiera placowki i mapelny zakres kredytow, tak samo VW
    Bank...

    http://www.PRnews.pl

  • 20. Data: 2004-09-07 11:12:26
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:chjta4$o6j$1@news.onet.pl...

    > Ze jak? :)
    >
    > Na koniec I półrocza liczba członków Spółdzielczych Kas
    > Oszczędnościowo-Kredytowych przekroczyła 1,06 mln zł w porównaniu z 924
    tys.
    > w grudniu ub.r. Podobna dynamika wzrostu spodziewana jest także w II
    > półroczu.
    > Obecnie SKOK-i posiadają aktywa o wartości prawie 3,7 mld zł. Od początku
    > roku wzrosły one o 10%.

    I co niby z tego ma wynikać? :)

    --
    Pozdrawiam,