  • 1. Data: 2003-09-23 22:07:19
    Temat: Dlaczego nie założę konta w banku X
    Od: "Artur" <a...@w...pl>

    Tak sobie czytam Listę, bo chcę zmienić bank. No i wyszło mi że największe grzechy i
    słabości naszych banków( z obsługą internetową)
    to:

    [mBank]:
    - brak bezpośredniego kontaktu z "przeciwnikiem" (anonimowa obsługa)
    - "wolna" poczta, bałagan w przesylkach
    - zakładanie konta drogą przez mękę
    - brak info o niezrealizowanych przelewach

    [WBK]
    - opłaty za rachunek i przelewy
    - socjalistyczna obsługa

    [Fortis]
    - opłaty za konto
    - mało placówek

    [Multibank]
    - nieskoordynowane żądania (produkty kredytowe) dokumentów
    - mało placówek

    [Nordea]
    - lepszy produkt został wyparty przez gorszy, na dodatek w nieelegancki sposób

    [KredytBank]
    - słabe zabezpieczenia i wolno działający serwis

    [Inteligo]
    - płatne przelewy
    - słabe info o zmianach

    [Lukas]
    - offlinowość
    - nieczytelny wyciąg papierowy

    [Pekao]
    - słabe info o zmianach
    - socjalistyczna obsługa
    - dziwna polityka banku w zakresie dbania o klienta

    [ING]
    - jak [Pekao]

    [BPH PBK]
    - koszmarna funkcjonalnośc serwisu
    - nieciekawe parametry (procenty, limity itd) produktów

    [CITI]
    - drogo
    - słabe zabezpieczenia

    [VW]
    - offlinowość

    [Millenium]
    - ???

    obserwacja jest subiektywna, obejmuje produkty kredytowe, obsługę typową i nietypową,
    nie obejmuje kart płatniczych

    --
    Artur

  • 2. Data: 2003-09-24 04:44:12
    Temat: Re: Dlaczego nie założę konta w banku X
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    Polecam skarpetki bawelniane zamiast konta bankowego ;)

    PZDR

    Exxon

  • 3. Data: 2003-09-24 06:57:35
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    nie dogodzi się każdemu.................

  • 4. Data: 2003-09-24 06:59:05
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2003 00:07:19 +0200, "Artur"
    <a...@w...pl> wrote:

    >- offlinowość

    z tym się nie zgodzę. Przelew z konta można zrobić natychmiast po
    wpłacie. Fakt: saldo trzeba zaktualizować ręcznie.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2003-09-24 07:02:22
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Artur"
    > [Fortis]
    > - opłaty za konto - w sumie 8 zl/miesiac
    > - mało placówek - zbędne
    ale za to wprowadzili kontrole nazwy rachunku z nazwa w przelewie i potrafia
    odrzucic przelew z wlasnego rachunku w Millennium tylko dlatego że są w
    nazwisku polskie litery, ktore te dwa banki akurat traktuja inaczej
    osobna sprawa to odrzucanie PZ ktore dzialaly 2 lata - tez przez kontrole
    danych alfanumerycznych!

    > [Nordea]
    > - lepszy produkt został wyparty przez gorszy, na dodatek w nieelegancki
    sposób
    LG nie bylo lepsze tylko może tańsze

    > [Millenium]
    > - ???
    do 5000 zl 0%, w oddziale za wszystko prowizje, prowizje za bankomaty
    slabe zabezpieczenie i dlatego limit operacji dziennej na koncie ustanawiany
    w oddziale
    nie potrafia liczyc odsetek - nie robia zaokraglen i czasem nie licza (mam
    kapitalizacje dzienna to widze)
    na reklamacje pisemne odpowiadaja ogolnikowo pomijajac pytanie, albo wręcz
    udzielając błędnych odpowiedzi, czyli kłamiąc (sprawa zaokrągleń odsetek)

    > obserwacja jest subiektywna, obejmuje produkty kredytowe, obsługę typową i
    nietypową, nie obejmuje kart płatniczych

    bardzo trafne wnioski - nie ma banku idealnego
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-09-24 07:50:58
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    blad wrote:
    > bardzo trafne wnioski - nie ma banku idealnego

    Zwlaszcza dla tzw. klienta masowego...
    Drogi Arturze a ile tam kasy chciales trzymac?!?
    Wybacz, ale wsrod kilku milionow wspolobywateli posiadajacych konta bankowe
    nie ma i nie bedzie takiego banku, zeby ci dogodzil za te nawet 3 tysiace
    zlotych miesiecznie.
    Im predzej to zrozumiesz, tym szybciej zrewidujesz swoje poglady i zamiast
    narzekac na jakosc uslug swiadczoncyh przez banki zaczniesz wszystko roic,
    zeby zwielokrotnic swoje przychody, a co za tym idzie dostaniesz taka
    obsluge na jaka zasluguja twje pieniedze....

  • 7. Data: 2003-09-24 11:43:49
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

    > [Millenium]
    > - ???

    Zle oprogramowanie bankomatow :(, nacialem sie poniewaz najpier daje kase a
    potem oddaje karte, wzialem kase zostawilem karte i gostek za mna wybral mi
    reszte kasy z konta, dotego przy reklamacji nawet niepofatygowali sie o
    przejzenie kasety z nagraniem. Dobrze, ze nie bylo tego duzo :(

    Fajas

  • 8. Data: 2003-09-24 14:11:54
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fajas" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > reszte kasy z konta, dotego przy reklamacji nawet niepofatygowali sie o
    > przejzenie kasety z nagraniem. Dobrze, ze nie bylo tego duzo :(

    Jak dla mnie to nie wada, tylko zaleta. Nie wyobrazam sobieco chwile po
    kazdje opreacji wyciagac i wkladac karte i wpisywac PIN zeby wyplacic
    gotowke, sprawdzic 10 ostatnich transakcji, dokonac kilka przelewow i
    splacic zadluzenie na rachunku kredytu odnawialnego. Poporostu bankomaty
    Millennium wymagaja troszke wiecej rozumku niz pozostale "sciany kaszem" ale
    przez to maja wiecej mozliwosci.

    BTW: jak sie to odbywa w bankomatach CITI? One chyba tez maja sporo funkcji
    dodatkowych, a nie tylko wyplata gotowki?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 9. Data: 2003-09-24 17:36:00
    Od: "gbieszcz" <g...@N...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > zeby zwielokrotnic swoje przychody, a co za tym idzie dostaniesz taka
    > obsluge na jaka zasluguja twje pieniedze....

    Drogi Michale, ja rozumiem autora tego watku. Nie chodzi tu wcale o zadania
    nie wiadomo jakiego poziomu obslugi. Wydaje mi sie, ze pytanie jest jest po
    prostu o solidny bank bez balaganu w papierach i procedurach, z oferta na
    kazda okazje, ze sprawna obsluga klienta masowego, z zyczliwymi doradcami w
    okienku, z funkcjonalna platforma internetowa. Wydaje mi sie ze tego typu
    rzeczy powinny byc standardem i nie powinno miec tu znaczenia ile kto
    zarabia. Smutne jest natomiast to, ze takiego banku na polskim rynku nie ma,
    co nie przeszkadza niektorym bankom trwac w samouwielbieniu (przoduje w tym
    Multibank... i Pekao SA). I nie chodzi wcale o to by byc traktowanym jak VIP.

  • 10. Data: 2003-09-24 17:48:34
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    gbieszcz wrote:
> [...]
    > przeszkadza niektorym bankom trwac w samouwielbieniu (przoduje w tym
    > Multibank... i Pekao SA). I nie chodzi wcale o to by byc traktowanym

    Wybacz - ale ja jestem zadowolony wykorzystujac elektroniczne kanaly
    dystrybucji wiekszosci bankow i nie mam im nic do zarzucenia.
    Cos za cos - jesli nie chcesz balaganu w papierach - to mozesz isc do banku,
    gdzie kredyty sa drogie i... no wlasnie - zacznie sie, ze za drogie.
    Czy tak trudno jest zrozumiec, ze jakosc kosztuje?!? Ze jesli chcemy miec i
    jakosc i dobra obsluge to trzeba za to zaplacic?
    Bank dziala tak jak dziala i zabezpiecza sie przed klientami. Owszem ze
    strony klienta najlepiej mialoby to wygladac tak: kredyt od reki, najnizsze
    oprocentowanie, osobny pracownik do obslugi i do tego brak oplat za
    prowadzenie.
    Serio - nie moge zrozumiec tego narzekania. To nie socjalizm, gdzie sie
    wszystko wszystkim nalezalo.. ;) Jak masz pienadze to cie obsluza - chyba
    sie ze mna zgodzisz? A jak nie masz to masz taka a nie inna obsluge - i
    tyle. A banku idealnego - pewnie ze nie ma. Wazne, ze sa jednak zadowoleni
    klienci.
    Rozmawialem z kilkoma bankowcami i opowiadaja jak to wyglada z drugiej
    strony. Ludzie rzucaja sie (takze na tej liscie), a okazuje sie, ze prawda
    wyglada zupelnie inaczej niz oni to przedstawiaja, a do tego na koncie maja
    jakies grosze. Trzeba zrozumiec bank, ktorego zadaniem jest zaabianie
    pienedzy a nie dogadzanie kazdemu. Wszystkim nie moze byc dobrze - bo jego
    dzialabnosc bylaby z gory skazana na porazke. A z osob, ktore potrzebuje
    dobrego potraktowania wybiera sie te, ktore sa albo perspektywiczne, albo
    przynosza najwiecej dochodu. Taka jest prozaiczna prawda. A jak ktos tego
    nie rozumie - to lepiej, zeby w ogole nie mial rachunku w banku. Oszczedzi
    sobie stresow.