  • 1. Data: 2009-05-27 22:58:05
    Temat: Depozyty w mBanku?
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Czy utrzymywanie depozytów w mBanku ma sens? Wszystko wskazuje że mBank
    nie chce depozytów a nawet że broni się przed nimi jak może.

    Oprocentowanie mLokat -
    http://www.mbank.pl/indywidualny/lokaty/stale/mLOKAT
    A/index.html#tabs=3
    wskazuje jednoznacznie że 3, 6 i 9 to nie są ulubione liczby mBanku.
    Przyjrzyjmy się najbardziej atrakcyjnej z nich, odnawialnej
    2-miesięcznej. Oprocentowanie 5,45% niewiele odbiega od 4 czy 12
    miesięcznych a w zamian dostajemy 50% oprocentowania za okres w którym
    zerwaliśmy lokatę. Tym samym mamy praktyczne konto a'vista 2,72% (z 14%
    beleczką) czyli więcej niż na koncie emax. Fajne ;-)

    Fajnie ale nie od dziś wiadomo że klient mBanku z jednego banku nie
    wyżyje i musi samodzielnie uzupełniać ofertę po sąsiedzku. Niektóre
    banki to rozumieją i ułatwiają sprawę. Złożenie u nich depozytu to kilka
    kliknięć myszką. Pamięta ktoś jeszcze pocztowego "killera"? Istnieje w
    swej skarlałej formie czyli 4,5% na 10 dni... Okazuje się że to więcej
    niż oferuje emax plus a przez to że brak w nim beleczki to więcej niż
    oferuje 2-miesięczna mLokata.

    Tym samym korzystanie z mLokat oraz z KO w mBanku poza sentymentalnym
    nie ma ekonomicznego uzasadnienia. W przykładzie nie uwzględniłem
    istnienia innych banków i innych, być może bardziej atrakcyjnych ofert
    bo wszystkich uwarunkowań nie pamiętam a poza tym nie jest moją intencją
    kopanie leżącego a chciałbym wzbudzić jedynie delikatną nutkę refleksji.

    Przykłady dotyczą małych i minimalnych kwot, potrzebnych by były "pod
    ręką" bo jeśli ktoś posiada 50-100 tys PLN to nie szuka lokat czy kont
    oszczędnościowych tylko ładuje wszystko w złoto, diamenty i inne
    kosztowne substancje o małych gabarytach które łatwo przewozić. Ja
    lokuję wszystkie oszczędności w płyn którego litr kosztuje nawet 5 tys.
    PLN na legalnym rynku. Mam na myśli tusz do drukarek ;-)

  • 2. Data: 2009-05-28 05:57:22
    Temat: Re: Depozyty w mBanku?
    Od: " " <b...@g...pl>

    ładnie IP schowałeś ale zapomniałeś napisać misiaczku z jakiego banku
    konkurencyjnego piszesz....

  • 3. Data: 2009-05-28 06:11:43
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    " " <b...@g...pl> writes:

    > ładnie IP schowałeś ale zapomniałeś napisać misiaczku z jakiego banku
    > konkurencyjnego piszesz....

    No z jakiego?

    KJ

    --
    God created a few perfect heads. The rest he covered with hair.

  • 4. Data: 2009-05-28 06:50:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JanKo wrote:
> [...]
    > zerwaliśmy lokatę. Tym samym mamy praktyczne konto a'vista 2,72% (z 14%
    > beleczką) czyli więcej niż na koncie emax. Fajne ;-)

    A po co mialbym zrywac lokate?

  • 5. Data: 2009-05-28 07:20:08
    Od: "Mariusz " <m...@g...pl>

    JanKo <b...@m...tu> napisał(a):
    > Czy utrzymywanie depozytów w mBanku ma sens? Wszystko wskazuje że mBank
    > nie chce depozytów a nawet że broni się przed nimi jak może.

    Tu chyba nie ma za bardzo czego analizowac - tym bardziej ze obecnie mbank ma
    w ogole jakas oferte lokat, bo przez kilka miesiecy, od grudnia nie mial jej
    w ogole. I pomimo tego tysiace ludzi trzyma tam kase, wiec chyba temat jest
    jalowy.
    Ogolnie to trzymanie depozytow w mbanku to lenistwo i zenada - ale jak ktos
    lubi to niech sobie korzysta z tego dziwacznego systemu lokat miesiecznych
    czy ich mLokatek. Kazdy ma prawo byc skubanym tak jak lubi. Jak widac po ich
    raportach to wielu "lubi".

  • 6. Data: 2009-05-28 07:59:36
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz " <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy ich mLokatek. Kazdy ma prawo byc skubanym tak jak lubi. Jak widac po

    Mbank ma spory "osad" na e-kontach i emaxach więc ma tanią gotówe. Zresztą w
    tym tygodniu lokaty spadły w dół ostro(patrz Millenium) nawet w Skokach
    zjechał

    Krzysieky z 7,2 na 6,8- 6,9 %