  • 11. Data: 2013-09-28 21:43:29
    Temat: Re: Debetówka BGŻ płatność za A2
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    W dniu 2013-09-28 13:42, cef pisze:

    > Ale po co PyP?
    > Przecież w większości punktów tego typu (punkty opłat,
    > biletomaty) normalnie lecą płatności bezpinowo i bezautoryzaycjnie.
    > A skoro jakiś czytnik (nie wiem czy obsługiwany czy automay) jest, to po
    > co inny?

    Na kulczykowych bramkach trzeba klepać pin, w dodatku pani kasjerka jest
    jakieś 20 cm powyżej linii dachu więc trzeba się trochę nagimnastykować,
    tak to przyłożenie karty na wysokości szyby i jazda, paragon też by się
    mógł drukować ze szczeliny zaraz obok czytnika. W sumie to taki system
    obył by się bez czynnika białkowego w budce.

  • 12. Data: 2013-09-28 22:48:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    spider" <"spajder78[WytnijTo] wrote:

> [...]
    > paragon też by się mógł drukować ze szczeliny zaraz obok czytnika. W
    > sumie to taki system obył by się bez czynnika białkowego w budce.

    To pewnie walka z bezrobociem.
    W innych krajach na płatnych bramkach w większości
    białko jest tylko jako opcja dodatkowa albo ktoś przychodzi
    jak coś się blokuje czy nie działa. I nie potrzeba do tego PyP.
    Przecież chyba da się tak ustawić terminal, żeby czytał kartę
    i kasował bez jakielkowiek autoryzacji. Da się?

  • 13. Data: 2013-09-28 23:27:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Sep 2013 22:48:05 +0200, cef napisał(a):

> [...]
    > Przecież chyba da się tak ustawić terminal, żeby czytał kartę
    > i kasował bez jakielkowiek autoryzacji. Da się?

    Dac sie da, tylko czy jajec nie bedzie ze na skradzione/skopiowane
    karty jezdzic beda.
    Bo na panstwowych autostradach to jeszcze mozna viaboxem placic, wtedy
    nawet okna nie trzeba otwierac.

    J.

  • 14. Data: 2013-09-30 17:00:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 28 Sep 2013 13:17:18 +0200, J.F. napisał(a):

    > Nie wiem co na to urzad skarbowy - paragon fiskalny trzeba wydac :-)
    > Ale to tez chwila.

    A widziałeś paragon fiskalny na A4 Wrocław-Katowice?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2013-10-02 11:47:19
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 28 Sep 2013 09:10:32 +0200, neoniusz napisał(a):

    > Na A4 (krakow-katowice) jest tak od dawna i to wszystkimi kartami.

    Ale Pani w Okienku trzeba dać do kartę ręki i ona wewnątrz budki z nią
    coś manipuluje. Ponieważ może to budzić uzasadnione obawy odnośnie
    bezpieczeństwa karty, więc dlatego na A4 przestałem płacić kartą.
    Natomiast w Chorwacji sam wkładam na bramce kartę do automatycznego
    czytnika i karta wyjeżdża mi z powrotem w czasie chyba mniejszym od
    sekundy!
    Za pierwszym razem byłem przekonany, że mi odrzuciło transakcję, ale po
    następnej sekundzie wysunął się kwitek potwierdzający płatność.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 16. Data: 2013-10-02 11:49:58
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 28 Sep 2013 23:27:40 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dac sie da, tylko czy jajec nie bedzie ze na skradzione/skopiowane
    > karty jezdzic beda.

    Przecież na bramkach są kamery, więc długo by sobie na te skradzione
    karty nie pojeździli. Ryzyko wykrycia nieproporcjonalnie duże w stosunku
    do uzyskanej kwoty.

  • 17. Data: 2013-10-02 12:06:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris94" napisał w wiadomości grup
    >Przecież na bramkach są kamery, więc długo by sobie na te skradzione
    >karty nie pojeździli. Ryzyko wykrycia nieproporcjonalnie duże w
    >stosunku
    >do uzyskanej kwoty.

    A potem zobaczysz w kamerze rumunska rejestracje,
    albo nie zobaczysz - jaka karte podaje kierowca.

    No i komputer sie pomylil, bo przeciez jezdzisz, przykladasz, placisz,
    a jesli bramka nie zawsze cie skasuje to nie twoj problem :-)

    J.

  • 18. Data: 2013-10-02 13:56:29
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu środa, 2 października 2013 11:47:19 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:

> [...]
    >
    > Za pierwszym razem byłem przekonany, że mi odrzuciło transakcję, ale po
    >
    > następnej sekundzie wysunął się kwitek potwierdzający płatność.

    Dlatego na A1 podaję KK Polbanku. Transakcja online i za chwilę sms z potwierdzeniem
    jest. A w razie czego reklamacja wyciągu i chargeback...

    pzdrwm
    luc

  • 19. Data: 2013-10-03 00:06:38
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 2 Oct 2013 12:06:10 +0200, J.F napisał(a):

    > A potem zobaczysz w kamerze rumunska rejestracje,

    I już jest jakiś punkt zaczepienia! W normalnej sytuacji policja nie ma
    nawet tego!

    > albo nie zobaczysz - jaka karte podaje kierowca.

    Wcale nie muszę widzieć karty. Nagranie z kamery ma znaczniki co do
    sekundy, więc nie ma żadnego problemu z przypisaniem danej operacji
    kartą do samochodu na filmie.

    > No i komputer sie pomylil, bo przeciez jezdzisz, przykladasz, placisz,
    > a jesli bramka nie zawsze cie skasuje to nie twoj problem :-)

    Nie bardzo rozumiem co miałeś na myśli.

  • 20. Data: 2013-10-05 08:46:58
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 27 Sep 2013 17:26:32 +0200, spider napisał(a):

    > Co to za autoryzacja, a właściwie jej brak? ;)

    w niektórych typach automatów sprzedających też tak jest.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index4.php