  • 1. Data: 2013-09-26 10:56:17
    Temat: mBank - karta kredytowa i koszt kredytu
    Od: ag <j...@a...me>

    Witam,

    Przeglądam właśnie umowę na kartę kredytową z bankiem i mam takie pozycje:
    - całkowita kwota kredytu: 20010 pln
    - całkowity koszt kredytu: 1851.89 pln

    Zastanawia mnie ten koszt kredytu - co to za twór i jak to jest
    wyliczane, czy to jest kwota która na pewno zapłacę nawet jeśli ani razu
    nie skorzystam z karty czy też maksymalna kwota jesli bym wykorzystywał
    w największym stopniu?

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2013-09-26 11:17:13
    Temat: Re: mBank - karta kredytowa i koszt kredytu
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "ag" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > czy to jest kwota która na pewno zapłacę nawet jeśli ani razu nie
    > skorzystam z karty czy też maksymalna kwota jesli bym wykorzystywał w

    To jest debilizm, związany z jakimś tam uchwalonym przepisem.

    Bodajże dla kart liczone jest to tak, że bierzesz 8 tysięcy z karty i
    spłacasz w dwunastu ratach równych. Kompletny idiotyzm.

  • 3. Data: 2013-09-26 11:43:27
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu czwartek, 26 września 2013 10:56:17 UTC+2 użytkownik ag napisał:
> [...]
    >
    > wyliczane, czy to jest kwota która na pewno zapłacę nawet jeśli ani razu
    >
    > nie skorzystam z karty czy też maksymalna kwota jesli bym wykorzystywał

    Citi wlicza do tego też opłatę roczną, dlatego im droższa karta, tym koszt kredytu
    większy - oni chyba dla każdego rodzaju kart trzymają to samo oprocentowanie - dziś
    16%.

    pzdrwm
    luc

  • 4. Data: 2013-09-26 22:35:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Sep 2013 10:56:17 +0200, ag napisał(a):
> [...]
    > wyliczane, czy to jest kwota która na pewno zapłacę nawet jeśli ani razu
    > nie skorzystam z karty czy też maksymalna kwota jesli bym wykorzystywał

    To jest chyba dla jakiegos przykladowego kredytu i przykladowego
    splacania.
    A zgodnie z prawem trzeba podac wszystkie skladniki - prowizje,
    oplaty, odsetki itp.

    Oplata za wydanie karty jest jedna, prowizji od limitu chyba nie ma, a
    jak splacisz w terminie to i odsetek nie ma.
    Oczywiscie mozna splacac w ratach i wtedy beda odsetki.

    J.

  • 5. Data: 2013-09-26 22:59:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > jak splacisz w terminie to i odsetek nie ma.
    > Oczywiscie mozna splacac w ratach i wtedy beda odsetki.

    spójrzcie do załącznika do ustawy o kredycie konsumenckim, tak jest
    wszystko slicznie opisane ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS