  • 51. Data: 2011-03-22 20:02:30
    Temat: Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
    Od: root <m...@y...com>

    On 22 Mar, 20:15, "george" <g...@v...pl> wrote:
    > "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > przypadek A) zad u enie publiczne 11,955 pln
    > przypadek B) zad u enie publiczne 17,588 pln
    >
    > george- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    To chyba pokazywal Roskowski a nie Ty to policzyłeś leniu ;).
    Ale OK. Ja nie mogę powiedzieć, ze mnie Rostkowski trochę nie
    przekonał. Gdytby przyjac ze faktycznie w roku 2015 3,5% bedzie
    inwestowane w AKCJE, moznaby sie zgodzic.
    Niestety ja mu nie wierzę.
    Otóż w pewnym momencie Mosz albo Balcerowicz spytal: dlaczego zamiast
    zmniejszac skladke nie podniesc progu inwestycji w akcje? Na co
    Roskowski wykpil sie mowiac "trzeba bylo o tym wczesniej myslec". Nie
    wiem dlaczego Balcerowicz go w tym momencie nie przycisnal do sciany.
    Bowiem podniesienie progu (strzelam) do 80% spowodowaloby przeciez
    trzykrotne zmniejszenie angazowania sie w obligacje, a wiec
    generowanie trzykrotnie mniejszego dlugu publicznego. Cel rzadu
    zostalby wiec osiagniety. Mimo to takie rozwiazanie nie jest brane pod
    uwage. Wynika stad, że bez przerwy jestesmy wprowadzani w blad.
    Wmawia sie spoleczenstwu ze celem jest ograniczenie dlugu a w
    rzeczywistosci cel jest znacznie wiekszy: chodzi tak naprawde o
    przejecie kolejnej czesci naszych skladek przez ZUS, ktory pewnie juz
    nie wyrabia.
    Wlasnie ta "niespojnosc" (nie chce uzywac mocniejszych slow) jest dla
    mnie dowodem, że w 2015 nic, co dzisiaj jest zapowiadane, nie zostanie
    zrobione.
    Poza tym jak uwierzyc w ustne zapewnienie Rostkowskiego, jesli
    dzisiaj on sam zmienia jedna z najwazniejszych spolecznie ustaw bez
    ogladania sie na nikogo w tempie awaryjnym. Jaką kolejną gwarancję
    otrzymam od mojego państwa?

  • 52. Data: 2011-03-22 20:05:55
    Od: root <m...@y...com>

    On 22 Mar, 20:43, "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> wrote:

    > No w a nie e Dieter oceni to ch odno i merytorycznie.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Endriuhttp://drendriu.ovh.org/

    To mu pogratuluj profesjonalizmu

  • 53. Data: 2011-03-22 20:13:02
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root" <m...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >trzykrotne zmniejszenie angazowania sie w obligacje, a wiec
    >generowanie trzykrotnie mniejszego dlugu publicznego. Cel rzadu

    mam nadzieję że celem rządu nie jest przekazanie do OFE jeszcze więcej
    pieniędzy do przymusowej gry na giełdzie, a zarazam zwiększenie ryzyka
    utraty jeszcze większych kwot

  • 54. Data: 2011-03-22 20:14:36
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    > Jaką kolejną gwarancję otrzymam od mojego państwa?

    Taką jak ja.
    Bez pytania mnie o zgodę zrobiono ustawę, i teraz przekazują część moich
    pieniędzy prwatnej firmie, ta zabiera drakońską prowizję i bez najmniejszej
    odpowiedzialności za efekt końcowy gra nimi na giełdzie.

  • 55. Data: 2011-03-22 20:17:57
    Od: root <m...@y...com>

    On 22 Mar, 21:13, "skippy" <m...@t...moon> wrote:
    > U ytkownik "root" <m...@y...com> napisa w wiadomo ci

    > mam nadziej e celem rz du nie jest przekazanie do OFE jeszcze wi cej
    > pieni dzy do przymusowej gry na gie dzie, a zarazam zwi kszenie ryzyka
    > utraty jeszcze wi kszych kwot

    Alez tak w 2015 r. Znowu nie słuchałeś uważnie ;)

  • 56. Data: 2011-03-22 20:21:07
    Od: root <m...@y...com>

    On 22 Mar, 21:14, "skippy" <m...@t...moon> wrote:
    > U ytkownik "root" <m...@y...com> napisa w wiadomo ci

    > Tak jak ja.
    > Bez pytania mnie o zgod zrobiono ustaw , i teraz przekazuj cz moich
    > pieni dzy prwatnej firmie, ta zabiera drako sk prowizj i bez najmniejszej
    > odpowiedzialno ci za efekt ko cowy gra nimi na gie dzie.

    Skippy wszyscy to juz wiemy. Powtarzales to juz 100 razy.
    Pogadaj se wielkim mistrzem i pobiadol z nim na Zydow, masonow i
    komunistow.

  • 57. Data: 2011-03-22 20:29:01
    Od: "G W" <g...@g...pl>

> [...]
    > dzisiaj on sam zmienia jedna z najwazniejszych spolecznie ustaw bez
    > ogladania sie na nikogo w tempie awaryjnym. Jak=B1 kolejn=B1 gwarancj=EA

    no bez przesady. to jest robótka na 10 min w excelu wiec nie opowiadaj.
    Zreszta nie oglądałem debaty bo nie mam TV.

    Zwiększenie limitu w strone akcji nie zmieni trendu długu publicznego, nie
    manipuluj tak jak balcerek (w tokfm). Masz swój model i sprawdź sobie.
    Ten wskaźnik zmieni jedynie tempo zadłuzenia. Nic wiecej.

    Nie ma możliwości fizycznej aby pokolenie pracujących zarobiło na siebie i
    na aktualnych emerytów. Tak sie poprostu nie da. Niezależnie od ściemy z OFE.

    Czy tego chcesz czy nie twoja emerytura bedzie tyle warta ile nasze dzieci
    bedą chciały za te OFE'oskie "aktywa" zapłacić (tak samo jak za ZUS'owskie).
    Tyle że nie musimy teraz płacić za "zarządzanie". A OFE koszą tu i teraz
    kase której siła nabywcza jest tu i teraz i przez to nasze zadłużenie
    wzrasta w takima nie innym tempie (większym z OFE niz bez nich).

    george

  • 58. Data: 2011-03-22 20:52:38
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "G W" <g...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > kase której siła nabywcza jest tu i teraz i przez to nasze zadłużenie
    > wzrasta w takima nie innym tempie (większym z OFE niz bez nich).

    Aha i jeszcze o gwarancja od OFE

    Otóż w wyroku z dnia 4 czerwca 2008 roku (Sygn. akt II UK 12/08) Sąd
    Najwyższy raczył był stwierdzić, że:

    (...)
    Składki na ubezpieczenia emerytalne nie są prywatna własnością członka
    funduszu
    (.)

    george

  • 59. Data: 2011-03-22 21:07:57
    Od: root <m...@y...com>

    On 22 Mar, 21:29, "G W" <g...@g...pl> wrote:

    > =
    > pracown=

    > obywate=

    > obligac=

    > no bez przesady. to jest rob�tka na 10 min w excelu wiec nie opowiadaj.
    > Zreszta nie ogl�da�em debaty bo nie mam TV.
    >
    > Zwi�kszenie limitu w strone akcji nie zmieni trendu d�ugu publicznego, nie
    > manipuluj tak jak balcerek (w tokfm). Masz sw�j model i sprawd� sobie.
    > Ten wska�nik zmieni jedynie tempo zad�uzenia. Nic wiecej.

    No tak zmniejszy sie tempo zadłużania. Nikt z rzadu nie mowi ze
    zadluzenie nie bedzie wzrastac, ale tylko zmniejszy sie tempo jego
    narastania. To pokazywal wczoraj Rostkowski w TV na swoich wykresach.
    Tak wiec nic nie manipuluję ;). Moim zdaniem mozna całkowicie
    zatrzymac zadluzanie np. inwestujac w krotkoterminowe obligacje
    zagraniczne a nawet komercyjne. Przeciez robia to wszystkie banki
    centralne w tym nasz NBP wiec znowu ryzyko jest bliskie zera. Ale to
    tez nie ma sensu, bo rzadowi wcale nie chodzi o zatrzymanie procesu
    zadluzania.

    Nawiasem mowiac to jeszcze jeden powod dla ktorego rozwiazanie rzadowe
    jest niezdrowe. Dlug bedzie i tak dalej rósł a rzad dzisiaj chce tylko
    krotkoterminowego efektu polegajacego na oddaleniu sie od magicznego
    progu zadluzenia 55% PKB. Wczesniej czy pozniej ten prog i tak
    zostanie przekroczony. Ale dla tego rzadu, lepiej bedzie jak to sie
    stanie "kiedys tam". Kolejny przyklad hipokryzji.

    > Nie ma mo�liwo�ci fizycznej aby pokolenie pracuj�cych zarobi�o na siebie i
    > na aktualnych emeryt�w. Tak sie poprostu nie da. Niezale�nie od �ciemy z OFE.

    > Czy tego chcesz czy nie twoja emerytura bedzie tyle warta ile nasze dzieci
    > bed� chcia�y za te OFE'oskie "aktywa" zap�aci� (tak samo jak za
    ZUS'owskie).

    Nie nie nie. Kompletne nieporozumienie wynikajace z tego ze jakis
    domorosly "ekonomista" z PSL kiedys takie cos palnal.
    Poza tym ZUS nie ma aktywów w zwyklym sensie tego slowa. To jest
    gwarancja państwa, ktorej nie mozesz sprzedac albo kupic.

    > Tyle �e nie musimy teraz p�aci� za "zarz�dzanie". A OFE kosz� tu i teraz
    > kase kt�rej si�a nabywcza jest tu i teraz i przez to nasze zad�u�enie
    > wzrasta w takima nie innym tempie (wi�kszym z OFE niz bez nich).
    >
    > george
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    To powtorze wczesniejsze pytanie "dlaczego rzad nie zmniejszyl
    prowizji OFE?"

  • 60. Data: 2011-03-22 21:13:51
    Temat: Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dzis w TVP 1 od godz. 20.20
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Uzytkownik "root" <m...@y...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    > Skippy wszyscy to juz wiemy. Powtarzales to juz 100 razy.

    Powtórze zawsze jak bedziesz naganial.

    > Pogadaj se wielkim mistrzem i pobiadol z nim na Zydow, masonow i
    > komunistow.

    Nigdzie nie biadolilem na Zydów, znowy cwaniaczku próbujesz klamiac mnie
    dykredytowac.