  • 11. Data: 2009-05-14 13:53:03
    Temat: Re: Czy są takie fundusze i jeśli tak to które?
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    george wrote:

    [ciach]

    Skoro z płynnośią tych indeksowych jest faktycznie tak kiepsko, to
    pozostaje mi się przyjrzeć FW20 i rozkminić jaka to "technologia" i
    ocenić czy lepsza niż "rękodzieło artystyczne", czyli stwprzenie samemu
    sobie takiego niby-funduszu WIG20.

    Pozdrawiam,

    Piotr Hosowicz

  • 12. Data: 2009-05-14 14:01:35
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Piotr Hosowicz" <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > pozostaje mi się przyjrzeć FW20 i rozkminić jaka to "technologia" i ocenić
    > czy lepsza niż "rękodzieło artystyczne", czyli stwprzenie samemu sobie

    pamietaj o tych dywidendach...( a raczej o ich braku w wypadku FW20 praz
    MW20 ),
    moze jednak warto skonstuowac własny "akcyjny:" Wig20 :)...
    george

  • 13. Data: 2009-05-14 14:06:33
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > MW20 ),
    > moze jednak warto skonstuowac własny "akcyjny:" Wig20 :)...

    a co do wymogów kapitałowych, zauważ ze aby grać nielewarowanym kontraktem
    musisz teraz mieć 18 kpln na jeden kontrak z czego okolo 10% rzeczywiście
    "pracuje" a reszta jest trzymana w postaci gotówki na zwykle
    nieoprocentowanym koncie maklerskim. Bariera wejścia jest wiec calkiem
    spora...

    george

  • 14. Data: 2009-05-14 14:08:17
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    george wrote:

    > pamietaj o tych dywidendach...( a raczej o ich braku w wypadku FW20 praz
    > MW20 ),
    > moze jednak warto skonstuowac własny "akcyjny:" Wig20 :)...

    Tak, no, cośtam zawsze wpadnie na pokrycie prowizji, że tak powiem nie
    do końca fachowo, bo nawet nie wiem ile tego by było np. za 2008 rok.
    Ale dzięki za uwagę, będę o tym pamiętał.

    Pozdrawiam,

    Piotr Hosowicz

  • 15. Data: 2009-05-14 14:10:16
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    george wrote:

> [...]
    > "pracuje" a reszta jest trzymana w postaci gotówki na zwykle
    > nieoprocentowanym koncie maklerskim. Bariera wejścia jest wiec calkiem

    Aha, no to - abstrahując od tego że na razie nie wiem na czym taka gra
    by polegała - taka bariera wejścia to dla mnie za dużo.

    Pozdrawiam,

    Piotr Hosowicz

  • 16. Data: 2009-05-14 15:11:43
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > "pracuje" a reszta jest trzymana w postaci gotówki na zwykle
    > nieoprocentowanym koncie maklerskim. Bariera wejścia jest wiec calkiem

    Ale po co trzymac calosc na nieoprocentowanym rachunku maklerskim? Grasz po
    prostu z mniejsza dzwignia np. tak jak pisalem 1/3 kasy, a reszte trzymasz
    na oprocentowanym rachunku. W razie koniecznosci uzupelniasz depozyt i tyle.
    Przy dzwigni okolo 3 taka koniecznosc nie powinna sie za czesto pojawiac.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 17. Data: 2009-05-14 16:43:13
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "DJ" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > trzymasz na oprocentowanym rachunku. W razie koniecznosci uzupelniasz
    > depozyt i tyle. Przy dzwigni okolo 3 taka koniecznosc nie powinna sie za

    ja osobiscie uważam to za zbyteczne ( full cover), ale Piotr określił swój
    profil i wymagania, wiec tylko przedstawiam fakty. Osobiście dziwgnie x 3
    jest do zaakceptowania ale innym moze niezupełnie pasować.

    george

  • 18. Data: 2009-05-14 17:27:34
    Od: "gg" <a...@a...aa>

    Jaki symbol mają te jednostki ?
    (mam rachunek w mBanku ale to chyba bez znaczenia)

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2009-05-14 19:11:37
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "gg" <a...@a...aa> wrote in message
    > Jaki symbol mają te jednostki ?
    > (mam rachunek w mBanku ale to chyba bez znaczenia)
    >
    > pozdrawiam

    nie dostaniesz ich w mBanku. Mbank nie ma rynku pochodnych.
    Osobna umowa, inne ryzyko, inna odpowiedzialnosc etc.

    george

  • 20. Data: 2009-05-14 19:15:49
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > "gg" <a...@a...aa> wrote in message

    > nie dostaniesz ich w mBanku. Mbank nie ma rynku pochodnych.
    > Osobna umowa, inne ryzyko, inna odpowiedzialnosc etc.
    >
    > george

    te jednostki bardziej przypominają nielewarowany mini-kontrakt a ludziom
    chodziło o syntetyczny wig20.
    Niestety konstrukcja mw20 jest tak beznadziejna że sie do niczego nie nadaje
    wiec i zainteresowanie zerowe.

    george