  • 1. Data: 2009-05-14 16:38:36
    Temat: Kontrakty FRA oprocentowanie złotówki
    Od: dzuk <a...@g...com>

    Moje pytanie gdzie to jest notowane? Gdzie można to kupić/sprzedać.
    Dałoby się zabezpieczyć przed zmianami oprocentowania złotwówki? Jest
    to realne?

  • 2. Data: 2009-05-14 21:08:17
    Temat: Re: Kontrakty FRA oprocentowanie złotówki
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    >Moje pytanie gdzie to jest notowane? Gdzie można to kupić/sprzedać.
    >Dałoby się zabezpieczyć przed zmianami oprocentowania złotwówki? Jest
    >to realne?
    FRA możesz handlować w bankach, np. w BRE (na ich stronie znajdziesz ofertę
    i chyba nawet gdzieś kwotowania podają). Da się tym zabezpieczyć przed
    zmianami oprocentowania złotówki, ale moim zdaniem są lepsze instrumenty -
    ten jest dobry dla firm pod konkretną potrzebę.
    Lepiej zainteresuj się kontraktami na WIBOR handlowanymi na Warszawskiej
    Giełdzie Towarowej. Nie wiem czy potrzebujesz zabezpieczać realne środki,
    czy trochę zabezpieczać a trochę spekulować, bo to istotne ze względu na
    nominał kontraktu - na WIBOR to jest zdaje się 500.000zł.
    FRA jest pozagiełdowy i niestandaryzowany, więc parametry możesz dowolne
    dogadać, ale wtedy z reguły jest trochę drożej.
    Dombrek

  • 3. Data: 2009-05-15 08:51:41
    Od: dzuk <a...@g...com>

    On 14 Maj, 23:08, "Dombrek" <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > FRA jest pozagiełdowy i niestandaryzowany, więc parametry możesz dowolne
    > dogadać, ale wtedy z reguły jest trochę drożej.

    To co jest na WGT to swapy na wibor 1M i 3M z zapadalnością do pół
    roku. To trochę za krótki okres. Dodatkowo obrót tym jest chyba
    zerowy.
    Potrzebuję tego to zabezpieczenia transakcji realnej. Doczytałem w
    międzyczasie że do długoterminowych transakcji tego typu służą
    kontrakty IRS. Mają to chyba jednak tyko wybrane banki, chyba że
    czegoś nie wiem.
    Kto może tym jeszcze handlować?

  • 4. Data: 2009-05-15 10:26:58
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    Użytkownik "dzuk" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

> [...]

    międzyczasie że do długoterminowych transakcji tego typu służą
    kontrakty IRS. Mają to chyba jednak tyko wybrane banki, chyba że

    Tylko do banku.