  • 1. Data: 2009-05-14 12:53:03
    Temat: Czy są takie fundusze i jeśli tak to które?
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    Witam,

    Będę miał do schomikowania pewną ilość gotówki i zastanawiam się nad
    ulokowaniem ich w papierach wartościowych, a konkretnie nad
    zainwestowaniem ich w WIG20. Po prostu - zainwestowana kwota powinna być
    pi*oko proporcjonalnie zainwestowana w akcje wchodzące w skład WIG20, w
    stosownej ilości. Po nazwach trudno poznać - czy są takie fundusze?
    Jeśli tak to które to? Spodziewam się również że będą pobierały
    stosownie mało za obsługę, bo inwestować będą wg przyzerowym know-how.

    Pozdrawiam,

    Piotr Hosowicz

  • 2. Data: 2009-05-14 13:06:30
    Temat: Re: Czy są takie fundusze i jeśli tak to które?
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Kup sobie jednoski indeksowe WIG20 lub kupuj raz na pół roku kontrakty
    terminowe i je roluj.
    Dombrek

  • 3. Data: 2009-05-14 13:11:58
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > tak to które to? Spodziewam się również że będą pobierały stosownie mało
    > za obsługę, bo inwestować będą wg przyzerowym know-how.

    Zainteresuj sie kontraktami na WIG 20 (FW20).
    Dzieki dzwigni mozesz zainwestowac np. 1/3 posiadanej kwoty z takim samym
    efektem jak kupujac akcje za calosc, a pozostale 2/3 sobie leza na lokacie i
    dodatkowo zarabiaja. Taki darmowy kredyt ;)

    Pozdrawiam

    Darek

  • 4. Data: 2009-05-14 13:16:45
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    Dombrek wrote:

    > Kup sobie jednoski indeksowe WIG20

    Hmmmm ... A jak i gdzie je się kupuje, że tak głupio spytam? Mam konto
    internetowe i mam tram odpowiednie konto maklerskie plus oferta funduszy
    inwestycyjnych. Kłopot polega na tym, że jst tam od groma funduszy, mi
    potrzebne coś prostego, po prostu tak jak opisałem.

    > lub kupuj raz na pół roku kontrakty
    > terminowe i je roluj.

    Od kontraktów terminowych wolę się trzymać z daleka, to wyższa szkoła
    jazdy. W życiu miałem do czyniania tylko z akcjami i tylko notowanymi wg
    jednolotego kursu dnia.

    Pozdrawiam, dzięki za szybką odpowiedź i proszę o doszczegółowienie,

    Piotr Hosowicz

  • 5. Data: 2009-05-14 13:24:42
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    DJ wrote:

> [...]
    > efektem jak kupujac akcje za calosc, a pozostale 2/3 sobie leza na lokacie i
    > dodatkowo zarabiaja. Taki darmowy kredyt ;)

    Brzmi ciekawie, ale jak napisałem w odpowiedzi Dombrekowi dla mni to
    jednak wyższa szkoła jazdy, ja prosty człek jestem. Ideałem byłby
    fundusz o strukturze identycznej / możliwie zbliżonej do WIG20.

    Pozdrawiam,

    Piotr Hosowicz

  • 6. Data: 2009-05-14 13:25:44
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@g...pl>

    Piotr Hosowicz <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > inwestycyjnych. Kłopot polega na tym, że jst tam od groma funduszy, mi
    > potrzebne coś prostego, po prostu tak jak opisałem.

    Najprosciej tak jak Ci doradzano jednostki indeksowe (trzeba miec rachunek
    maklerski) - to tak jakbys kupowal indeks. Jednostki indeksowe sa bez
    dzwigni. Moga miec nieco rozniaca sie cene od WIG20 ale nie za duzo.
    Co do samych jednostek indeksowych to www.gpw.pl.

    pozdr
    IWSP

  • 7. Data: 2009-05-14 13:33:20
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    Ireneusz Wik wrote:

> [...]
    > maklerski) - to tak jakbys kupowal indeks. Jednostki indeksowe sa bez
    > dzwigni. Moga miec nieco rozniaca sie cene od WIG20 ale nie za duzo.

    Ok, dzięki, już wiem czego szukać / o co pytać. Jak by co to jeszcze się
    odezwę.

    Pozdrawiam,

    Piotr Hosowicz

  • 8. Data: 2009-05-14 13:37:31
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Piotr Hosowicz" <a...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > jednak wyższa szkoła jazdy, ja prosty człek jestem. Ideałem byłby fundusz
    > o strukturze identycznej / możliwie zbliżonej do WIG20.

    jednostki vs kontrakty nie bardzo sie różni:
    a) w obu wypadkach musisz miec rachunek praw pochodnych ( tu nie ma
    różnicy )
    b) w obu wypadkach nie dostajesz dywidendy ze spółek ( mocny minus).
    jednostki są bardzo słabo płynne... zupełna porażka.

    http://appfunds.blogspot.com/2007/09/jednostki-indek
    sowe-mw20-zamiast.html

    kontrakty bez lewara są ok i nie niosą wbrew pozorom dodatkowego ryzyka, ale
    trzeba rolowac raz na kwartał.
    Niestey brak dywidendy w obu wypadkach jest dla mnie dużą wadą.

    żeby nie za bardzo kombinowąć, kupowałbym akcje 5-7 spólek z wig20:
    aktualny zestaw z mniej wiecej zachowaną proporcją przy czym zwrociłbym
    uwagę na minimalną prowizję ..
    np 0,39% dla zlecen za 700 pln na jedną spółkę.
    Wynika z tego żeby zacząć trzeba by mieć około 5K i odzwierciedlić indeks.
    Niestety to jest jednak mało wygodne i aż dziw że jeszcze nikt takiego
    funduszu nie zrobił.
    Pewne dlatego że ciężko na tym zarobić :) ...

    george

  • 9. Data: 2009-05-14 13:38:35
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > funduszu nie zrobił.
    > Pewne dlatego że ciężko na tym zarobić :) ...

    i jeszcze taki link:
    http://appfunds.blogspot.com/2007/09/portfel-indekso
    wy.html

  • 10. Data: 2009-05-14 13:43:57