  • 1. Data: 2005-11-19 21:25:26
    Temat: Czy polski bank przejęty przez bank zagraniczny może uniknąć płacenia podatku dochodowego?
    Od: "mat669" <m...@p...onet.pl>

    Czy jest to wogóle możliwe? Czy zagraniczny bank może np zarejestrować
    przejęty bank zagranicą? Jakby ktoś mógłby mnie oświecić to byłbym szczęśliwy.

    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-11-19 21:48:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    mat669 <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy jest to wogóle możliwe? Czy zagraniczny bank może np zarejestrować
    > przejęty bank zagranicą? Jakby ktoś mógłby mnie oświecić to byłbym
    > szczęśliwy.

    Hmmm. Tak sobie mysle, ze moze przeniesc caly majatek przejetego banku
    (spolki SA) na siebie (a konkretnie dzialajacy w Polsce oddzial). No ale jak
    jest opodatkowany oddzial to nie wiem :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 3. Data: 2005-11-20 00:07:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    mat669 napisał(a):
    > Czy jest to wogóle możliwe? Czy zagraniczny bank może np zarejestrować
    > przejęty bank zagranicą? Jakby ktoś mógłby mnie oświecić to byłbym szczęśliwy.

    Mozna kombinować, typu opłaty licencyjne, szkolenia czy konsultacje. Ale
    przy obecnej stawce CIT, na pewno bankom ze starej UE nie opłaca się

    M.

  • 4. Data: 2005-11-20 00:32:27
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 11/20/2005 1:07 AM, Maciej Bebenek wrote:

    > Mozna kombinować, typu opłaty licencyjne, szkolenia czy konsultacje. Ale
    > przy obecnej stawce CIT, na pewno bankom ze starej UE nie opłaca się

    M.in. po to banki lobbowały - na rzecz obniżenia CIT, by mniej się
    namęczyć w kombinowaniu. Osobom fizycznym przy obniżeniu CIT podwyższono
    jednocześnie ryczałt od dywidendy - więc o ile nie podniosą kapitału z
    zysku, albo nie peznaczą na zapasowy czy co podobnego - to obniżenie CIT
    niewiele daje - miało charakter propagandowy jedynie.

    Pzdr: Witek