  • 1. Data: 2003-01-23 23:44:17
    Temat: Czy na udzielanie pożyczek musze miec koncesje
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

    Mam takie pytanie:
    znajomy ma lombard i pozycza ludziom pieniadze pod zastaw różnych rzeczy.
    Jak twierdzi nie musi miec zadnej koncesji

    A ja chcialem tak jak on pozyczac ludziom pieniadze ale bez jakiegos
    przyjmowania starych gratów ktore pozniej trudno sprzedac.
    I podobno musze miec jaies zezwolenie czy koncesje.
    Czy to prawda?? Przeciez to podobne dzialalnosci.

    Prosze o pomoc jesli ktos sie orientuje

    POzdrawiam,

    Waldek
    W...@i...pl

  • 2. Data: 2003-01-25 23:45:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2003, Waldi wrote:
    [...]
> [...]
    >+ I podobno musze miec jaies zezwolenie czy koncesje.
    >+ Czy to prawda?? Przeciez to podobne dzialalnosci.

    Jest różnica między pożyczką a kredytem !
    Pożyczki możesz udzielić. Jak ją będziesz 'zabezpieczał' ??
    Będziesz 'na gębę' dawał pieniądze 'w dobrej wierze' ?

    Kwestią osobną jest, jeśli miałaby to być twoja działalność
    gospodarcza - to nie wiem czy i jakie ograniczenia wchodzą
    w rachubę.
    Żeby była jasność: mam na myśli "trudnienie się pożyczaniem
    pieniędzy", bo udzielić pożyczki będąc DG możesz - ale
    i tak występujesz jako osoba "fizyczna".

    I dla jasności: z różnic między pożyczką a kredytem:
    pożyczka jest spłacana w określonej dacie, kredyt może
    (jest ?) być spłacany na raty. Kredyt może być przyznany
    pod warunkiem przeznaczenia na określony cel...
    Chyba na *.prawo znajdziej lepsze komentarze :)

    Acha - jakbyś koniecznie chciał świadczyć usługi bankowe
    (dawać kredyty) to wymagana jest forma "S.A." ;), ale
    zdaje się dla banku minimalne pół miliona kapitału
    założycielskiego nie wchodzi w rachubę ;>, chyba zer
    brakuje... ;)

    >+ POzdrawiam,

    wzajemnie, Gotfryd