  • 1. Data: 2002-06-21 09:33:31
    Temat: Czy ktoś zawieszał już działalność gospodarczą ?
    Od: "PANKRACY" <p...@p...onet.pl>

    Czy ktoś z grupy dysponuje jakimś opisem obowiązków i konsekwencji
    związanych z zawieszeniem działalności gospodarczej ?

    Za pomoc będe zobowiązany...

    Pozdrawiam
    Pankracy

  • 2. Data: 2002-06-21 10:53:01
    Od: <k...@g...pl>

    > Czy ktoś z grupy dysponuje jakimś opisem obowiązków i konsekwencji
    > związanych z zawieszeniem działalności gospodarczej ?

> [...]

    DO ZUSu ZFA i ZUA przy zgłoszeniu i ZWUA i ZWPA przy zawieszeniu. Dotyczy,
    jeśli korzystasz ze wszystkich ubezp. - jeśli tylko zdrow. - to jeden z tych
    dok. zamieniasz na ZZA.
    DO US - pismo-informacja.
    Teoretycznie jeszcze takie pismo do UM i UStatystycznego - ale... kto to
    sprawdza....
    Są jeszcze inne przepisy np. US dot. zawieszania - ale to inna historia i
    uzależniona od rodzaju opodatkowania.
    Pozdrawiam!

  • 3. Data: 2002-06-21 12:58:39
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprawdza....
    > Są jeszcze inne przepisy np. US dot. zawieszania - ale to inna historia i

    Zawieszenie działalności to nie to samo co zaniechanie. Zawieszenia w
    zasadzie nie trzeba nigdzie zgłaszać. Wykazuje się to tylko w sprawozdaniu
    do US na koniec roku (a raczej początek nowego).
    Jeżeli chodzi o ZUS, to zawieszenie działalności nie zwalnia z obowiązku
    opłacania składki na zdrowotne.

    kriskel

  • 4. Data: 2002-06-24 07:49:55
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    "kriskel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeżeli chodzi o ZUS, to zawieszenie działalności nie zwalnia z
    > obowiązku opłacania składki na zdrowotne.

    Ponieważ to co napisałeś zaskoczyło mnie, więc zadzwoniłem do ZUS-u i
    spytałem o zawieszenie działalności. Odpowiedziano mi, że jeśli zgłoszę
    zawieszenie działalności w US i faktycznie nie będę żadnej działaności
    prowadził, to nie ma ŻADNEJ podstawy do naliczania JAKIEJKOLIEK składki z
    tytułu ubezpieczenia.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 5. Data: 2002-06-24 08:54:46
    Od: <k...@g...pl>

> [...]
    > do US na koniec roku (a raczej początek nowego).
    > Jeżeli chodzi o ZUS, to zawieszenie działalności nie zwalnia z obowiązku

    JAK NIE WIESZ, to proszę, NIE ODZYWAJ SIĘ.
    DLa ZUS-u zawieszenie jest RÓWNOZNACZNIE z - uwaga - ZLIKWIDOWANIEM
    działalności! A jak likwidujesz to NIC do ZUS-u nie trzeba płacić! Logiczne???
    Dobrze, że Cię nikt nie posłuchał...
    A co do US - to trzeba np. zapytać kogoś JAK jest opodatkowany - bo za każdym
    razem jest inaczej.
    Ech..., nie chce mi się.. dalej tłumaczyć...
    Pzdr.