  • 1. Data: 2010-10-05 20:36:24
    Temat: Czy db[/] ma się czym chwalić?
    Od: b...@o...pl

    proszę o krótki komentarz osoby dokonujące rozliczeń transgranicznych

    jako że nie znam zbyt dogłębnie tematyki rozliczeń walutowych informacja
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/wyplata
    _zerowa_data
    jest dla mnie o tyle trudna do ocenienia że nie wiem,
    czy reklamowana "zerowa data waluty" jest w innych krajowych
    bankach (a) standardem (b) superdrogą fanaberią (c) pieśnią przyszłości

    wg mojej (pobieżnej) wiedzy EURO to się rozlicza szybko (SEPA)
    a ponoć "czekając na dolary to można nerwicy dostać" (opinia kolegi).

  • 2. Data: 2010-10-05 22:08:40
    Temat: Re: Czy db[/] ma się czym chwalić?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <b...@o...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > wg mojej (pobieżnej) wiedzy EURO to się rozlicza szybko (SEPA)
    > a ponoć "czekając na dolary to można nerwicy dostać" (opinia kolegi).

    Generalnie przelewy walutowe w standardowej oplacie sa jako SPOT, czyli
    wypuszczaja przelew za dwa dni robocze, tzn jak zlecisz do odpowiednio
    rannej godziny w poniedzialek, to masz do odbioru w innym banku w srode. Za
    wczesniejsza date waluty musisz przewaznie 'dobrze' doplacic.
    Co sie tyczy SEPA to max 2 dni robocze i bez posrednikow.
    Dawniej faktycznie przelewy np. w USD trwaly czasami i tydzien, ale trudno
    mi ocenic, bo to juz historia i komputeryzacja nie byla na takim poziomie
    jak obecnie a moze i bank wysylajacy przelew robil z duzym opoznieniem.
    Z wlasnego doswiadczenia ponad rok temu- przelew Multibank do Alior w GBP-2
    dni robocze- przelew puszczany elektronicznie.
    Podobnie SEPA z Alior do Getin w EUR tez 2 dni robocze. Nie demonizowalbym
    przelewania innych walut niz EUR, jezeli chodzi o date waluty; sprawa
    pierwszoplanowa pozostaja koszty przelewow w innych walutach niz EUR, gdyz
    sa znaczace.
    Przytaczany DB jest pewnym odstepstwem od reguly, ale jego prowizja jest
    jedna z wiekszych na rynku-0.3%- od 50 do 250zl, a powiedzmy z Aliora mozemy
    wieksza kwote wyslac za 30zl.
    Szkoda, ze nie powstal jakis krajowy system przeplywu waluty miedzy bankami,
    bo byloby to rozwiazanie tansze i szybsze a tak przelewy miedzy naszymi
    bankami kraza przez zagranice.