  • 1. Data: 2009-02-24 11:31:28
    Temat: Częstotliwość aktualizacji WIBORów dla kredytów
    Od: " finder24" <f...@g...pl>

    Witam,

    Czy ktoś wie czy w zakresie częstotliwości odświeżania wartości wskaźników
    WIBORxM na potrzeby kredytów (szczególnie hipotecznych) istnieją jakieś
    odgórne wymagania narzucone prawem? Pytam szczególnie w aspekcie WIBOR6M. Czy
    WIBOR6M mimo iż jest półroczny nie musi być odświeżany co miesiąc bez względu
    na zapisy w umowie?

    Dzięki,
    finder24

  • 2. Data: 2009-02-24 11:44:47
    Od: "george" <g...@v...pl>

    " finder24" <f...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Czy
    > WIBOR6M mimo iż jest półroczny nie musi być odświeżany co miesiąc bez

    nie sądze aby były jakies regulacje odgórne. wszystko powinno byc w umowie,
    a w szczególnosci sposób zmiany oprocentowania umowy kredytewej na "zmienne"
    oprocentowanie jako jeden z głownych paramterów umowy.
    Przy podpisywaniu takowej szczególnie na ten punkt zwracałem uwagę.
    Po uzyskaniu wzorca umowy popatrzyłem sobie na WIBOR3M i oceniałem czy to ok
    czy nie.

    george

  • 3. Data: 2009-02-24 11:45:33
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    " finder24" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy
    > WIBOR6M mimo iż jest półroczny nie musi być odświeżany co miesiąc bez

    Jakby miał być "odświeżany" co miesiąc, to by się nazywał WIBOR 1M ;-)
    No niestety, 6M ma to do siebie, że z jednej strony długo się czeka na dobre
    zmiany, ale z drugiej strony ma się bufor w przypadku zmian na gorsze.

    Pozdrawiam
    Emka