  • 31. Data: 2017-07-24 20:33:15
    Temat: Re: Co zabrać do Włoch
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Wynik porównania z kantorem zależy od tego, z jakim kantorem porównujesz.
    Tak że najlepiej patrzeć na kurs średni NBP. Wiadomo, że takiego się nie uzyska
    (pomijając fluktuacje ceny walut w okresie tak do 3 dni, a nawet więcej, bo to też
    może zmylić - to, kiedy transakcja się rozliczy, też bywa loterią), ale można uzyskać
    ok. 0,3% dla EUR, USD i GBP oraz ok. 0,5% dla innych walut płacąc kartami kantoru
    walutowego - i oczywiście kupując u nich walutę - i to jest pewnego rodzaju
    referencja, do której należy porównywać własne przepłacanie.
    Lepszy jest tylko pekao - u nich póki co (bo może powrót do żubra - niby czerwonego,
    ale zawsze - już zmienili logo na centrali w DC - to popsuje) płaci się tylko kurs
    mc, ok. 0,2%
    Teraz jestem w lesie i net jest marny, więc nie chce mi się ściągać TOiP milka. Do
    tego monitor 10 cali, a ich TOiP jest napisana mini-czcionką.
    Jak ktoś ma ochotę to niech sprawdzi, ile tam doliczają prowizji i czy walutą
    rozliczeniową jest PLN (bo jak jest euro, to trzeba do prowizji doliczyć prowizję
    ukrytą w milkowym kursie euro - pewnie z 3%) - osobno trzeba sprawdzić dla visa i dla
    mc.
    Mieli jeszcze niedawno amexa z prowizją 2%. Ile było dla visa czy mc to nie pamiętam,
    ale skoro to 2% było atrakcyjne, to na pewno visa i mc miały (albo sama prowizja -
    jeśli walutą rozliczeniową jest PLN - tak może być dla visy - albo sumarycznie -
    prowizja+kurs - tak pewnie ma mc) więcej.

  • 32. Data: 2017-07-24 22:51:14
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > No wiesz, jak wydajesz na urlopie powiedzmy 5000 zl, to 6% piechota
    > nie chodzi ...

    Tak cie kiepski trollu boli 300PLN dodatkowo na wakacje? A nie policzyłeś,
    ze w tym czasie zaplacisz koło 150 za media (abonament), nie skorzystasz z
    basenu i sauny i siłowni (200PLN), akurat trafisz milion i wypierdolą cię z
    kilku innych lojalek?

    --
    'Tom N'

  • 33. Data: 2017-07-25 14:32:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    lid...
    J.F. w

    >Tak cie kiepski trollu boli 300PLN dodatkowo na wakacje?

    Nie, ale ... po co przeplacac ?

    >A nie policzyłeś, ze w tym czasie zaplacisz koło 150 za media
    >(abonament),
    >nie skorzystasz z basenu i sauny i siłowni (200PLN),

    No to tym bardziej po co jeszcze doplacac 300 zl ? :-P

    Co to ja nowobogacki Rosjanin jestem ?

    A media ... oferujesz jakies lepsze umowy, ze nie bede musial placic ?

    >akurat trafisz milion i wypierdolą cię z kilku innych lojalek?

    Nie rozumiem ... trollu ?

    J.

  • 34. Data: 2017-07-25 14:37:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >Tak że najlepiej patrzeć na kurs średni NBP. Wiadomo, że takiego się
    >nie uzyska (pomijając fluktuacje ceny walut w okresie tak do 3 dni, a

    No wlasnie - sie nie uzyska, i fluktuacje, i problemy z data
    rozliczenia.
    Wiec najlepiej to zobaczyc przed wyjazdem jaki jest kurs sprzedazy w
    kantorze, spytac od jakiej kwoty jest lepszy kurs,
    a po powrocie podsumowac na ile nas banki orznely.

    Niestety - wiedza sie przyda dopiero przed nastepnym wyjazdem :-)

    Tym niemniej 6% prowizji stosowane przez wiele bankow to jest bardzo
    drogo :-)

    J.

  • 35. Data: 2017-07-25 17:06:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-07-25 o 14:37, J.F. pisze:

    > Tym niemniej 6% prowizji stosowane przez wiele bankow to jest bardzo
    > drogo :-)

    Prowizja to jest coś jednak innego.
    Tu jest w większości przypadków zwykłe rozliczenie.
    Czy to bardzo drogo?
    Raczej nie, czasem dość drogo, a czasem akceptowalne i
    bez znaczenia w ogólnym rozrachunku.

  • 36. Data: 2017-07-25 17:26:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Prowizja to jest coś jednak innego.
    >Tu jest w większości przypadków zwykłe rozliczenie.

    Prowizja.

    >Czy to bardzo drogo?
    >Raczej nie, czasem dość drogo, a czasem akceptowalne i
    >bez znaczenia w ogólnym rozrachunku.

    Ano, bez wiekszego znaczenia, ale po co przeplacac ? :-)
    Szczegolnie ze Wlochy, wiec euro, wiec powszechna waluta - co za
    problem kupic gotowke przed wyjazdem ...

    Albo sie wk* i poszukac karty bez prowizji ... i oddac po wyjezdzie
    :-)

    J.

  • 37. Data: 2017-07-25 17:58:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-07-25 o 17:26, J.F. pisze:
> [...]
    > kupic gotowke przed wyjazdem ...
    >
    > Albo sie wk* i poszukac karty bez prowizji ... i oddac po wyjezdzie :-)

    Szukanie, załatwianie, oddawanie - to jest czas.
    Wyceniam to skromnie na jedną roboczogodzinę,
    więc jest kwestią indywidualną czy ma sens szukanie i załatwianie innych
    kart niezależnie od tego
    czy to prowizja czy rozliczenie.

  • 38. Data: 2017-07-25 18:01:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-07-25 o 17:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Prowizja.

    Rozumiana jako najzwyklejsze obłożenie opłatą w sensie wyższego kursu
    rozliczeniowego, to tak, ale prowizja kojarzy się (przynajmniej mnie)
    z jakąś odrębną pozycją cennikową a tego w większości pospolitych
    banków i kart nie ma. Tylko nie szukaj na siłę wyjątków :-)

  • 39. Data: 2017-07-25 18:36:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >z jakąś odrębną pozycją cennikową a tego w większości pospolitych
    >banków i kart nie ma. Tylko nie szukaj na siłę wyjątków :-)

    O masz,
    https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/indywidu
    alny/post,7844.html

    1 Dla kart Visa: przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki
    dokonywanych kartami mBank pobiera dodatkowo prowizję za
    przewalutowanie transakcji w wysokości 5,9% od wartości transakcji.

    Dla kart MasterCard: w przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat
    gotówki, dokonanych w walucie rozliczeniowej, mBank pobiera dodatkowo
    prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 2% wartości
    transakcji.

    Tego drugiego to juz kompletnie nie rozumiem.

    https://online.citibank.pl/dokumenty.html
    Prowizja za przewalutowanie Transakcji
    dokonanych w innej walucie niż PLN

    Prowizja od Transakcji przewalutowanej
    dynamicznie z waluty oryginalnej na
    walutę rachunku Karty w momencie
    dokonania Transakcji (obowiązuje od
    dnia 1 września 2017)

    Bank musi zarobic :-)

    J.

  • 40. Data: 2017-07-29 23:29:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

> [...]
    > Wyceniam to skromnie na jedną roboczogodzinę,
    > więc jest kwestią indywidualną czy ma sens szukanie i załatwianie

    Jeśli 5% wydatków na zagranicznym wyjeździe to godzina pracy, to 100%
    wydatków równa się 20 godzinom. Wydajesz mniej?

    Albo masz stawkę godzinową z kosmosu (i/lub nocujesz na campingu, co
    zresztą bywa zupełnie przyjemne), albo to musiałyby być naprawdę krótkie
    wyjazdy.
    --
    Krzysztof Hałasa