  • 11. Data: 2014-06-09 14:13:29
    Temat: Re: Citi szaleje
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 13:55:55 UTC+2 użytkownik Krzysiek napisał:

    > ale w praktyce taki limit moze byc wykorzystany przez chwile, bo jesli to zakup
    >raz na rok albo kilka lat, to ktos moze nawet juz ma odlozona taka kwote.

    Więc widze sensu korzystać z kredytu.

    > Wiele osob nie korzysta z kart kredytowych na zasadzie kredytu tylko jako
    >odroczona platnosc czy wrecz prawie pre-paid ;) (tyle ze kasa do momentu >splaty
    >zamiast na rachunku karty lezy na koncie oszczednosciowym)

    Takich osób co KK spłacają w w całości w GP jest bardzo niewielki procent.
    Zdecydowana większość spłaca kwotę minimalną itd.
    Kredyt w KK to najgorszy rodzaj kredytu. Spłacane są najczęściej odsetki a zadłużenie
    ciągle pozostaje. No i odsetki na KK są z reguły na najwyższym dopuszczalnym
    poziomie. Kredyt ratalny tam chociaż saldo maleje po każdej spłacie raty.
    Oczywiście jakiś tam procent użytkowników KK jest świadoma co i jak i robi jak wyżej
    napisałeś. Ale to jakieś znikome procenty wszystkich korzystających z KK.
    Generalnie limit KK to dobry produkt ale dla banków i osób które potrafi/stać ich
    żeby z tego optymalnie korzystać.

  • 12. Data: 2014-06-09 20:01:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Takich osób co KK spłacają w w całości w GP jest bardzo niewielki
    >procent. Zdecydowana większość spłaca kwotę minimalną itd.

    Byc moze, ale masz jakies konkretne dane z polskiego rynku ?

    >Kredyt w KK to najgorszy rodzaj kredytu.

    W kraju gdzie mozna zaciagnac kredyt w banku na 30% RRSO, to dosc
    ryzykowne stwierdzenie.

    >Spłacane są najczęściej odsetki a zadłużenie ciągle pozostaje.

    Ile splacasz to przeciez od Ciebie zalezy. Mozesz wiecej.

    >No i odsetki na KK są z reguły na najwyższym dopuszczalnym poziomie.
    >Kredyt ratalny tam chociaż saldo maleje po każdej spłacie raty.

    To chyba wlasnie "najgorszy rodzaj kredytu", gdy musisz splacac ile
    bank ci kazal :-P

    Poza tym np mbank zyczy sobie co najmniej 5% zadluzenia co miesiac
    wplacic.
    To jednak wiecej niz same odsetki i saldo tez maleje.

    No i chetnie udzieli kredytu na splate.

    >Generalnie limit KK to dobry produkt ale dla banków i osób które
    >potrafi/stać ich żeby z tego optymalnie korzystać.

    Co widac na pewnym amerykanskim filmie.
    Ale tam klienci narzekaja ze:
    a) bank ich nie informuje ile potrwa splata kredytu przy minimalnej
    wplacie ... tak jakby sami nie potrafili zauwazyc ze kilkadziesiat
    tysiecy nie da sie splacic szybko po 200$.
    b) ze bank moze im znacznie podniesc oprocentowanie w dowolnym
    momencie - "szanowny Pani/e, w zwiazku ze wzrostem ryzyka podnosimy
    oprocentowanie do 18%. Prosze placic lub splacic".

    J.

  • 13. Data: 2014-06-09 20:11:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości
    >Bo jakby nie patrzeć to limit KREDYTOWY;)

    Widac sprawiasz wrazenie godnego zaufania :-)

    >Oddać co pożyczone i tak trzeba

    Banki sa znane z tego ze pozyczaja nawet na kilkadziesiat lat, wiec
    czemu nie na kilka miesiecy ?
    A przeciez nawet nie musisz pozyczac tej kwoty, mozesz miec
    zaoszczedzona.

    A tak naprawde to widmo prowizji i odsetek robilo swoje.
    A wiekszosc ludzi jednak jest sciagalna.

    Po ostatnich obnizkach moze sie nieco zmienic :-)

    J.

  • 14. Data: 2014-06-09 20:31:33
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Byc moze, ale masz jakies konkretne dane z polskiego rynku ?

    Dane sprzed paru lat mówiły o tym, że ok 30% spłaca całość w GP. Ile
    spłaca reszta (czy kwotę minimalną, czy nie) to nie wiem
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 15. Data: 2014-06-10 02:23:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" 5...@g...co

    : Kredyt w KK to najgorszy rodzaj kredytu.

    IMO -- najlepszy. Są bonusy typu >>pół roku
    bez %%<<, jest GP, są rozłożenia ratalne...

    Bardzo fajny dla kogoś płacącego wadia.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2014-10-22 18:52:07
    Temat: Re: Citi szaleje z limitami inni przebijają
    Od: mx <m...@o...pl>

    > On 06/06/2014 22:24, mx wrote:
    > Dochody na poziomie kosztów. Skąd ta zdolność kredytowa się bierze?
    >
    > Dane z BIK:
    > Rodzaj / Liczba / Kwota zobowiązania / Kwota do spłaty / Kwota rat
    > Kredyty / 0 / 0 / 0 / 0
    > Karty kredytowe i limity / 5 / 58 900 / 6 001 / 0
    > Pozostałe / 0 / 0 / 0 / 0
    > Ocena punktowa 568 (od 192 do 631)

    Tylko dzisiaj telefony TM Bankowe i Bgż, w efekcie:

    + 15 500 - Citi Visa
    + 19 600 - Citi MC
    + 20 000 - BzWbk Visa
    + 20 000 - BGŻ MC (w sąsiednim wątku)
    + 20 000 - TMB limit (zwolnienie z opłaty az uruchomienie)
    + 16 400 - mBank zastrzeżona
    111 500 - Razem

  • 17. Data: 2014-10-22 20:10:39
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 06.06.2014 o 22:24, mx pisze:

    > Dochody na poziomie kosztów. Skąd ta zdolność kredytowa się bierze?

    A posiadanych kart na 3x dochody :D to sie nazywa bogactwo! A tak poza
    tym, serio "minimalna"?

  • 18. Data: 2014-10-23 14:33:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 czerwca 2014 22:24:47 UTC+2 użytkownik mx napisał:
    > Najlepsze, �e nadal wisi w BIK kk mBanku z limitem 16.400, zastrze�ona
    > ponad dwa lata temu.
    A czy na pewno "zastrzeżona" = zamknięta/zamknięty limit?

  • 19. Data: 2014-10-23 17:00:06
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2014-10-23 o 14:33, Kris pisze:
    > A czy na pewno "zastrzeżona" = zamknięta/zamknięty limit?

    IMO raczej nie ;)

  • 20. Data: 2014-10-23 18:23:12
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 23.10.2014 o 14:33, Kris pisze:
    > A czy na pewno "zastrzeżona" = zamknięta/zamknięty limit?

    Oczywiscie, ze nie. Jak zastrzezona to po prostu mozesz zamowic nowa
    karte, ale limit aktywny. Nie pobieraja oplaty co prawda, ale limit wisi.