  • 1. Data: 2008-11-04 20:55:23
    Temat: Ciąg dalszy ZONKu z wypowiedzeniem dodatkowej karty kredytowej WBK
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Ciąg dalszy ZONKu z wypowiedzeniem dodatkowej karty kredytowej WBK

    Ostatnia rozmowa telefoniczna:

    2008.11.04 19:04:20 0618565455 00:31:53 zł 2.87
    Poznań / TP

    Przez ten czas nie można było znaleźć odpowiedzi na pytanie, czy umowa została
    wypowiedziana.
    Wiadomo tylko tyle, że karta (podobnie jak każdy produkt banku) jest własnością banku
    i należy
    ją zwrócić do banku, co jest napisane na niej samej. Niestety nie ma jasności co do
    tego, czy
    umowa została wypowiedziana. :) Rozmowę telefoniczną przerwał brak środków na
    przedpłaconym
    koncie VoIPowego telefonu. Być może mogłaby się ona ciągnąć do dnia jutrzejszego z
    tym samym
    skutkiem... Czy bankowi trudno pogodzić się z moją wolą?...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2008-11-04 22:53:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" geqcs3$kde$...@i...gazeta.pl

> [...]

    banku i należy
    > ją zwrócić do banku, co jest napisane na niej samej.

    Po jakimś czasie... (gdy pisałem ów post -- nie miałem karty przy sobie)
    Na karcie jest napisane coś takiego.

    Karta jest własnością BZ WBK S.A.
    Znalazca proszony jest o zwrot na adres:
    If found, please return to

    BZ WBK S.A.
    60-700 Poznań, P.O. BOX 191, Poland

    Problem w tym, że to nijak się ma do mojej sytuacji. :)

> [...]
    tym samym
    > skutkiem... Czy bankowi trudno pogodzić się z moją wolą?...

    Może jeszcze cytat z podpisanego (21 października br.) przeze mnie pisma, którego
    kopię mam przed sobą...

    Jeżeli rezygnacja dotyczy karty dodatkowej:

    Powyżej złożone oświadczenie woli jest równoważne ze złożeniem wypowiedzenia Umowy
    o wydanie
    dodatkowej Karty kredytowej.

    A może ta równoważność zachodzi tylko w jednym kierunku?
    Jeśli wypowiem umowę, karta nie zostanie wznowiona?...

    Pani na infolinii odwoływała się do logiki...
    Nie wiem, iloelementowej, ale IMO każda logika
    nakazuje traktowanie równoważności symetrycznie...

    Jeśli A jest równoważne B to i B jest równoważne A...
    Czy nie mam racji? :)

    Pani nie powołała się na żaden punkt regulaminu, który by nakazywał zwrócenie
    plastyku do banku.

    -=-

    A teraz Quiz:

    Czy wg Was, szanowni (lub nieszanowni -- mnie już denerwują te puste ,,szanowności'')
    Grupowicze, wypowiedziałem umowę czy nie wypowiedziałem? A może wypowiedziałem, do
    czego mam prawo w każdej chwili, lecz wypowiedzenie nabierze mocy dopiero za rok? :)

    Jeśli komuś wypowiadam umowę, a nie ma w niej mowy o okresie wypowiedzenia (jest
    mowa o tym, że umowę mogę wypowiedzieć w każdej chwili) to wypowiedzenie skutkuje
    od razu, czy po roku?...

    Najciekawsze jednak jest coś innego... Bank pisze o moim ,,oświadczeniu woli''.
    Nie pisze o tym, że mam tłuc pięściami (ponoć tak modliła się jakaś zakonnica)
    marszczyć brwi, wpatrywać się zuchwale lub złowrogo w jakiś punkt [widzenia lub
    orientacyjny czy widokowy albo oparcia], podpierać się argumentami lub biurkiem
    bądź stryjem... Bank pisze o ,,oświadczeniu woli''...

    Najwyraźniej ów bank należy do świata, który ja, w opowiadaniach swoich, nazwałem
    Arkedocją? :)

    Ale gdy już ,,oświadczenie woli'' złożę, jasno i wyraźnie (jak w Dezyderacie gdzieś
    odnalezionej)
    bank robi ze mnie durnia, :) powołuje się na nieistniejące punkty Regulaminu (ponoć
    28 punkt,
    nieistniejącego rozdziału) dobywa argumentów logiki nielogicznej (w skrócie --
    'zwrócenie
    karty skutkuje zwróceniem karty', co jest ponoć uwiecznione na nagraniu telefonicznej
    rozmowy)
    i raz informuje mnie o tym, że opłata za kolejny rok używania karty nie zostanie
    pobrana
    a umowa już jest wypowiedziana, raz zaś (nawet w czasie trwania tej samej rozmowy --
    trochę
    długiej) że umowa nie została wypowiedziana i opłata zostanie pobrana...

    -=-

    Innymi słowy -- czy sprawa ma znaleźć finał aż w sądzie, czy może jednak
    bank uszanuje moją wolę i po prostu uzna umowę za wypowiedzianą?...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'