  • 1. Data: 2009-05-01 19:06:57
    Temat: Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Witam

    Wg Googlarki bilans Polski za te lata jest dodatni i wynosi 16 mld Euro.

    http://www.google.com/search?hl=pl&client=opera&rls=
    pl&hs=EBy&num=100&q=Polska+wi%C4%99cej+wp%C5%82aci%C
    5%82a+do+UE&btnG=Szukaj&lr=

    Problem w tym że większość tej informacji pochodzi z wyliczeń Gazety
    Prawnej.
    Zna ktoś link potwierdzającego tą notę ? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć w
    to co piszę ta gazeta...i po tym co wyprawia UE z opłatami za emisję CO2 że
    Nam tak po prostu dała tą kasę.

    Z strony NBP wynika że przestali publikować wyników historycznych (czyżby to
    zabieg celowy ?)
    http://www.nbp.pl/Home.aspx?f=statystyka/Bilans_plat
    niczy/bilans_pl.html

    Pozdr.

    Bugatti

  • 2. Data: 2009-05-01 19:46:25
    Temat: Re: Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    Bugatti <s...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > Nam tak po prostu dała tą kasę.
    >
    > Z strony NBP wynika że przestali publikować wyników historycznych (czyżby

    dodatni bilans chyba jak tylko zaliczymy do bilansu dochód
    podobno dostaliśmy 16mld euro ale od 2005r dług zagraniczny wzrósł o 87mld
    euro tak więc gdzie tu zysk jesteśmy 5,5 raza w plecy ale politycy muszą
    gadać do ciemnoty ładnie muszą ludziom wchodzić w dupę a ciemnota to kupuje
    bo ludzi interesuje tylko to co u nich w domu garnku i brzuchu tyle polaków
    interesuje dlatego to ciemny naród
    głupich nie sieją

  • 3. Data: 2009-05-02 09:21:32
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > dodatni bilans chyba jak tylko zaliczymy do bilansu dochód
    > podobno dostaliśmy 16mld euro

    Saldo rozliczeń z UE od 1.05.2004 = +16,138mld EUR
    http://www.mf.gov.pl/_files_/unia_europejska/program
    y_i_fundusze_ue/przeplywy_finansowe/2008/tabela_prze
    plywy_ue-pl_marzec_2009.pdf

    > ale od 2005r dług zagraniczny wzrósł o 87mld

    Od II kw 2004 dług zagraniczny przyrósł o 77 mld EUR :
    http://nbp.pl/statystyka/DWN/zadl99_08kw.xls

    Ale jednocześnie rezerwy dewizowe NBP wzrosły o 20,450 mld EUR :
    http://nbp.pl/statystyka/DWN/Rez98_2009.xls

    Gdyby nie pieniądze z UE rezerwy byłyby mniejsze o 16 mld EUR lub dług
    zagraniczny byłby większy.

    Trzeba pamiętać że to dodatnie saldo dotyczy przede wszystkim rozliczeń
    funduszy przedakcesyjnych i ogranicznego dla Polski budżetu UE za lata
    2004-2006. Prawdziwe pieniądze będa pochodzić z pełnego budżetu za lata
    2007-2013, a tutaj ma być kilkadziesiąt mld EUR dodatniego salda.

> [...]
    > kupuje
    > bo ludzi interesuje tylko to co u nich w domu garnku i brzuchu tyle

    Przyklad korzyści UE na przykładzie 50-tysięcznego miasta Puławy :

    - budowa (od 2004) 8000 m2 nowoczesnych laboratoriów Państwowego Instytutu
    Weterynarii za 50 mln EUR (80% z UE) :
    http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=404740

    - budowa II mostu na Wiśle i ekspresowej obwodnicy Puław (w sumie za 400 mln
    PLN - 80% z UE) :
    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=23079
    8&page=118

    - rozbudowa ulic, remonty budynków itp. dofinansowane z budżetu UE w tym 23
    mln PLN z UE tylko na przebudowę miejscowego domu kultury :
    http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=423575

    - 60 mln PLN środków UE na inwestycje w całym powiecie :
    http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=1179463
    0&postcount=35

    W sumie ponad 0,5 mld PLN funduszy UE w ciągu 3-4 lat.

    Anatol

  • 4. Data: 2009-05-02 09:39:30
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > W sumie ponad 0,5 mld PLN funduszy UE w ciągu 3-4 lat.

    Do tej informacji dołącz również o ile wzrósł deficyt budżetowy Francji i
    Niemiec i Polski- czyli na ile te państwa zadłużyły swoje przyszłe młode
    pokolenia .

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 5. Data: 2009-05-02 09:43:19
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > ile wzrósł deficyt budżetowy Francji Niemiec i Poski

    Oczywiście nie deficyt tylko zadłużenie - (jak u kolegi Olob-a).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/
    .

  • 6. Data: 2009-05-02 09:44:52
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Anatolu, UE to kanal, w ktorym swietnie zyje sie garstce ludzi i ich
    rodzinom kosztem kilkusetmilionowej gawiedzi. Jesli myslisz inaczej, to
    jestes naiwniakiem albo idealista widzacym swiat przez rozowe okulary.

    D.

  • 7. Data: 2009-05-02 09:53:06
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Anatolu, UE to kanal, w ktorym swietnie zyje sie garstce ludzi i ich
    > rodzinom kosztem kilkusetmilionowej gawiedzi. Jesli myslisz inaczej, to
    > jestes naiwniakiem albo idealista widzacym swiat przez rozowe okulary.

    Gatka Anatola i XXL-a w mojej opini wskazuje na to, iż obaj w jakiś sposób
    uczestniczą właśnie w tej "garstce"....

    A tłumaczenie Anatola:

    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw/msg/f50
    9f56059282aa0?hl=pl

    "[...] Pracuję w sektorze prywatnym, w branży nie mającej nic wspólnego ani
    polityką ani z finansami publicznymi (poza płaceniem podatków itp.). [...]".

    wydaje mi się mocno mocno podejrzane, bo osobiście nie znam żywego uczciwego
    przedsiębiorcy który nie klnął by na bandę urzędniczo-sklarbową (w tym
    również na instytucje unijne) , a co dopiero je wychwalał pod niebiosa ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 8. Data: 2009-05-02 10:06:05
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Anatolu, UE to kanal, w ktorym swietnie zyje sie garstce ludzi i ich
    > rodzinom kosztem kilkusetmilionowej gawiedzi. Jesli myslisz inaczej, to
    > jestes naiwniakiem albo idealista widzacym swiat przez rozowe okulary.

    Uważasz ze mieszkańcom Puław żyje sie gorzej z powodu inwestycji z funduszy
    UE za 0,5 mld PLN, z których poza tym jakaś część wpłyneła do kieszeni
    lokalnych poddostawców, pracowników i budżetu gminy ? Czy obwodnicą Puław
    można się przejechać dopiero po założeniu różowych okularów ?

    Anatol

  • 9. Data: 2009-05-02 10:17:17
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Podaj rowniez jaka czesc kasy unijnej poplynela do roznego rodzaju PUP'ow,
    WUP'ow organizujacych przerozne szkolenia, warsztaty, konsultacje,
    prezentacje, spotkania integracyjne w Brukseli wraz z hotelami dla
    urzednikow i zupelnie przypadkowych osob, reklamy w najlepszym czasie
    antenowym typu tej ostatniej w naszej TV pt. "Jedz ryby, bedziesz zdrowy".
    Sprawdz jak wyglada sprawa funduszy UE np. w takiej malopolsce, tzn. jaka
    ilosc zostala przyznana i za jaka kwote wykonano faktycznie inwestycje. Do
    koncowego beneficjenta trafiaja sruty. Poza tym wszystko jest na maxa
    przeplacane, bo TRZEBA wydac kase. Znam temat funduszy unijnych od srodka,
    zajmowalem sie tym przez ponad rok i wiem jakie to gowno.

    D.

  • 10. Data: 2009-05-02 10:22:12
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    albo dług zagraniczny UK = 80% długu zagranicznego USA = 350% PKB UK

    > Oczywiście nie deficyt tylko zadłużenie - (jak u kolegi Olob-a).

    Jeżeli wiesz cokolwiek o lewarowaniu to powinien też porównać przyrost
    dochodu czyli w tym przypadku PKB.

    Netto dług zagraniczny Polski wzrósł od lipca 2004 o 57 mld EUR (przyrost
    długu - przyrost rezerw), a w tym czasie PKB wzrósł ze 843,156 mld PLN w
    2003 do 1 266,600 mld PLN = z 189,9 mld EUR do 361,9 mld EUR (przeliczone po
    średniorocznym kursie NBP).

    Anatol