    From: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Banki a spadek
    Date: Mon, 22 May 2017 21:10:16 +0200
    Sender: m...@n...agh.edu.pl

    Zmarły pozostawił konto w banku. Typowe, prawda? To teraz porównajmy,
    jak procedują różne banki.

    1. WBK
    - Dzień dobry, tu mam akty zgonu i nabycia spadku, tu u was pan N. miał
    konto, chcę swój spadek.
    - Ależ oczywiście, klik, klik, jest takie konto, na koncie jest kwota X
    złotych, (kwity idą na skaner), proszę wypełnić to, to i to, podać numer
    konta, powiedzieć drugiemu spadkobiercy, że też musi przyjść podpisać.
    Drugi spadkobierca przychodzi, podpisuje (tu się okazała konieczność
    drugiej wizyty obydwu, ale to dlatego, że spadkobiercy nie przynieśli
    wszystkich kwitów naraz).

    Po 2-3 dniach pieniądze są na koncie.

    2. BGŻ
    - Dzień dobry, tu mam akty zgonu i nabycia spadku, tu u was pan N. miał
    konto, chcę swój spadek.
    - To ja sobie skseruję te papiery i w ciągu dwóch tygodni poinformujemy,
    czy w ogóle jest jakieś konto i czy są jakieś pieniądze, a na razie nic
    nie powiem, bo nie.

    Pani gdzieś te papierowe ksera zaniesie? Pocztą wyśle? No wypisz wymaluj
    procedura jak w PKO w 1984, kiedy zmarła moja babcia.

    MJ