  • 1. Data: 2012-02-27 09:36:26
    Temat: Bank/konto dla zarabiającego za granicą
    Od: Don Pedro de Pommidore, Szpieg z Krainy Deszczowców <p...@g...pl>

    Witam Grupowiczów,
    czy ktoś z Was ma może doświadczenie i może polecić bank/konto dla
    osoby zarabiającej w Euro (zagraniczna firma) ale pracującej większość
    czasu w Polsce?

    --
    Pozdrawiam,
    Don Pedro de Pommidore vel. Piotrek Miller

  • 2. Data: 2012-02-27 09:59:23
    Temat: Re: Bank/konto dla zarabiającego za granicą
    Od: "K" <f...@g...apl>

    > czy ktoś z Was ma może doświadczenie i może polecić bank/konto dla osoby
    > zarabiającej w Euro (zagraniczna firma) ale pracującej większość czasu w
    > Polsce?

    Albo konto walutowe w polskim banku (ING, Alior i inne) albo lepiej (szybsze
    przelewy) w banku zagranicznym (np. DKB). Oczywiście wszystko bezpłatnie.
    A może Paypal pasowałby pracodawcy/zleceniodawcy?
    K.

  • 3. Data: 2012-02-27 11:28:04
    Od: Don Pedro de Pommidore, Szpieg z Krainy Deszczowców <p...@g...pl>

    On 2012-02-27 09:59:23 +0000, K said:

> [...]
    > bezpłatnie.
    > A może Paypal pasowałby pracodawcy/zleceniodawcy?

    No właśnie zastanawiam się co lepsze. W sumie będę dosyć często za
    granicą i może się okazać, że posiadanie konta z kartą w Niemczech
    wyjdzie de facto taniej niż tylko walutowego w Polsce (przewalutowania
    na polskiej karcie i inne).

  • 4. Data: 2012-02-27 13:50:40
    Od: Marcin <u...@c...com>

> [...]
    > granicą i może się okazać, że posiadanie konta z kartą w Niemczech
    > wyjdzie de facto taniej niż tylko walutowego w Polsce (przewalutowania

    W Sparkassie mozesz miec konta zarabiając w Nimeczech i mieszkając za
    granicą.
    Standardowa karta Maestro (EC) pozwala tam na dużo.
    Z drugiej strony możesz mięc np. Maestro do konta walutowego w ING
    i za płatności kartą w Niemczech nie zapłacisz prowizji (za bankomat
    niestety tak).
    Polecam oba naraz - sprawdz się.

    Marcin

  • 5. Data: 2012-02-27 14:23:38
    Od: Don Pedro de Pommidore, Szpieg z Krainy Deszczowców <p...@g...pl>

    On 2012-02-27 13:50:40 +0000, Marcin said:

> [...]
    > Z drugiej strony możesz mięc np. Maestro do konta walutowego w ING
    > i za płatności kartą w Niemczech nie zapłacisz prowizji (za bankomat

    Dzięki za informacje. Właśnie nad jakimś takim duetem się zastanawiam.
    Zamiast ING myślałem tylko o Citi (mam tam już konto).

  • 6. Data: 2012-02-28 08:44:03
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    =?utf-8?Q?Don_Pedro_de_Pommidore pisze:

    > Dzięki za informacje. Właśnie nad jakimś takim duetem się zastanawiam.
    > Zamiast ING myślałem tylko o Citi (mam tam już konto).

    No to idealnie, bo w Citi możesz od ręki przepiąć istniejącą kartę
    debetową do innego rachunku. Jak będziesz w Niemczech, to podpinaj pod
    rachunek EUR, a jak w Polsce to pod PLN. Dzięki temu unikniesz
    przewalutowań. :-)

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2012-02-28 11:18:21
    Od: Marcin Lubojański <m...@g...pl>

    W dniu 2012-02-28 09:44, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

> [...]
    > debetową do innego rachunku. Jak będziesz w Niemczech, to podpinaj pod
    > rachunek EUR, a jak w Polsce to pod PLN. Dzięki temu unikniesz

    Ale jak zapomnisz to zapłacisz za to bo kursy walut Citi ma koszmarne :P

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 8. Data: 2012-02-28 13:52:43
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Marcin Lubojański pisze:

    > Ale jak zapomnisz to zapłacisz za to bo kursy walut Citi ma koszmarne :P

    Za sklerozę się płaci... :-)

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2012-02-28 15:29:41
    Od: Don Pedro de Pommidore, Szpieg z Krainy Deszczowców <p...@g...pl>

    On 2012-02-28 08:44:03 +0000, Przemyslaw Kwiatkowski said:

> [...]
    > debetową do innego rachunku. Jak będziesz w Niemczech, to podpinaj pod
    > rachunek EUR, a jak w Polsce to pod PLN. Dzięki temu unikniesz

    Jesteś pewien, że uniknę przewalutowań? Coś mi chodzi po głowie, że
    nawet przepięcie karty do walutowego nie pozwala na całkowite pozbycie
    się opłat.

  • 10. Data: 2012-02-28 18:16:32
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" napisał w wiadomości grup

    > Ale jak zapomnisz to zapłacisz za to bo kursy walut Citi ma koszmarne :P

    Nieaktualne.
    Kursy w Citi są teraz przeciętne, jak w wielu innych bankach

    -- Sławek