  • 1. Data: 2008-04-16 10:10:42
    Temat: BZWBK - Konto 24 walutowe
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    http://www.bzwbk.pl/38831 - jakiś haczyk, ktoś używa? Ostatnio był wątek
    o karty MasterCard. Może warto by wypróbować? Mam ID do konta Allekarty
    to bym sobie otworzył te walutowe konto. Warto? Bo nie wiem czy się
    fatygować do oddziału...

    K.

    PS Mmmm, ciekawie - http://dlaciebie.bzwbk.pl/43318

  • 2. Data: 2008-04-16 10:39:50
    Temat: Re: BZWBK - Konto 24 walutowe
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > bym sobie otworzył te walutowe konto. Warto? Bo nie wiem czy się fatygować

    Konto jest fajne. Jak ktoś chce tanio płacić za granicą to otwiera takie
    konto, wpłaca euro lub inną walutę na nie (można wcześniej kupić w kantorze)
    a następnie za granicą płaci kartą i nie ma przewalutowania ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-04-16 11:25:12
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    > Konto jest fajne. Jak ktoś chce tanio płacić za granicą to otwiera takie
    > konto, wpłaca euro lub inną walutę na nie (można wcześniej kupić w
    > kantorze) a następnie za granicą płaci kartą i nie ma przewalutowania ;-)

    Chyba tylko pod warunkiem, że jedzie się do kraju, w którym płaci się w
    euro / dolarach / funtach (czy to, co tam ma się aktualnie na koncie) :>

    K.

  • 4. Data: 2008-04-16 11:33:40
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 16 Apr 2008 12:10:42 +0200, Krystek napisał(a):

> [...]
    > o karty MasterCard. Może warto by wypróbować? Mam ID do konta Allekarty
    > to bym sobie otworzył te walutowe konto. Warto? Bo nie wiem czy się

    Konto jest OK, ale jak zwykle w reklamie jest drobne oszustwo:
    piszą, że "karta za 0 zł", ale tak jest tylko w pierwszym roku, a potem
    co rok biorą 10 EUR.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 5. Data: 2008-04-16 11:56:30
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Konto jest OK, ale jak zwykle w reklamie jest drobne oszustwo:
    > piszą, że "karta za 0 zł", ale tak jest tylko w pierwszym roku, a potem
> [...]

    nie ma oszustwa w reklamie, przeciez nie piszą, że karta jest zawsze
    bezpłatna...
    jeżeli korzystasz z karty przez rok i z niej zrezygnujesz to kosztowała całe
    0 zł,
    zawsze należy czytać regulamin konta oraz TOiP

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-04-16 12:16:13
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 16 Apr 2008 13:56:30 +0200, RobertS napisał(a):

    > nie ma oszustwa w reklamie, przeciez nie piszą, że karta jest zawsze
    > bezpłatna...

    W takim razie tylko czekać na reklamy kart "za 0 zł", gdzie podana cena
    dotyczy pierwszego dnia użytkowania karty ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2008-04-16 12:29:40
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Krystek" <s...@k...eu.org> wrote in message

    > Chyba tylko pod warunkiem, że jedzie się do kraju, w którym płaci się w
    > euro / dolarach / funtach (czy to, co tam ma się aktualnie na koncie) :>

    Jesli placi sie w innych walutach to przewalutowanie jest po kursie
    Mastercarda a nie bankowym. Kurs zwykle rowny lub lepszy od kantorowego.
    Sprawdzone na 5 walutach jak dotad :)
    Jak dla mnie rewelacja, nawet jesli waluty kupujemy po kursie BZWBK to
    bardziej sie oplaca niz zabawy w innych bankach z platnymi
    przewalutowaniami. Wada tylko taka, ze trzeba sobie konto z wyprzedzeniem
    naladowac EUR - majac konto zlotowkowe mozna to zrobic przez internet
    przelewem wewnetrznym.

    pozdr

  • 8. Data: 2008-04-16 14:29:10
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > W takim razie tylko czekać na reklamy kart "za 0 zł", gdzie podana cena
    > dotyczy pierwszego dnia użytkowania karty ;)

> [...]

    jak wiesz reklama powinna być konkretna i zwięzła, dziwne, aby bank w takim
    przekazie
    wymieniał wszystkie cechy konta oraz potencjalne opłaty, po to masz TOiP aby
    się z nim zapoznać
    w zasadzie, aby uniknąć tej opłaty to masz na to prawie 12 miesięcy...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-04-16 18:46:52
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 16 Apr 2008 16:29:10 +0200, RobertS napisał(a):

    > jak wiesz reklama powinna być konkretna i zwięzła,

    Nie żartuj, że tylko troska o zwięzłość stał na przeszkodzie napisania
    prawdy!
    Gdyby napisali "karta za 0 zł w pierwszym roku" wcale zwięzłość by na
    tym nie ucierpiała. Ale w reklamie celowo użyto określenia "karta za 0
    zł", gdyż każdy określenie to rozumie zgodnie z zasadami logiki, czyli
    że karta jest za 0 zł *bezterminowo*.

    > dziwne, aby bank w takim przekazie
    > wymieniał wszystkie cechy konta oraz potencjalne opłaty,

    Bynajmniej nie wszystkie! Jeśli bank zdecydował się podać cenę karty, to
    znaczy że cenę uznał za jeden z najważniejszych jej parametrów.
    Więc dlaczego podał fałszywa wartość tego parametru?
    Wszyscy wiemy dlaczego, a tylko Ty udajesz, ze wszystko jest w porządku.

    > po to masz TOiP aby się z nim zapoznać

    Więc istnienie TOiP ma usprawiedliwiać kłamstwa w reklamie?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2008-04-16 18:48:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Kwi, 16:29, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

> [...]
    > się z nim zapoznać
    > w zasadzie, aby uniknąć tej opłaty to masz na to prawie 12 miesięcy...

    Ciekawe, czy jest to liczone od daty zalozenia konta, czy zamowienia
    karty? W przypadku, jesli po pol roku posiadania konta dopiero ktos
    zamowi karte?
    No i. czy dla kazdego rodzaju konta walutowego osobno?
    W 11-ym miesiacu posiadania rezygnujemy z kota w Euro i zakladamy w
    USD i zamawiamy do niego karte - znowu darmowa przez rok?